• اما لاستیک های آن که سایز ۱۵۵ هستند بسیار کوچک به نظر می رسند که با تعویض آنها با نمونه ۱۷۵ چسبندگی بهتر و سواری نرم تری را به دست خواهید آورد و عملکرد کولر و بخاری نیز خوب بوده و هرچند همانند ماتیز نیست ولی از پراید بسیار بهتر است. اما نکته دیگر که بسیار مهم است خدمات پس از فروش است که بسیار ضعیف و تقریباً مشتریان آن ناراضی به نظر می رسند. همچنین در سال های اخیر کیفیت قطعات و مونتاژ پایین آمده و نمی توان انتظار کم استهلاک بودن از MVM را داشت.

    • طبق شواهد موجود X22 در هیچ یک از تست های بین الملی مانند C-NCAP شرکت نکرده است و مشخص نیست که این خودرو تا چه حد می تواند از سرنشنیان در مقابل خطرات موجود حفاظت نماید.پس نبود ایمنی کافی یکی از عیوب اساسی ام وی ام X22 محسوب خواهد شد.
    • با وجود این قدرت و گشتاور شتاب 0 تا 100 کیلومتر در 15 ثانیه رخ می‌دهد و حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان خواهد آورد.
    • ضریب ایمنی این خودرو گرچه نسبت به مدل قبلی خود بهتر شده ولی همچنان در دسته‌ی خودروهای ایمن قرار نمی‌گیرد.
    • اما MVM با موتوری قوی تر از ماتیز قاعدتاً باید شتاب بالاتر هم داشته باشد.
    • با وجودی که این خودرو یک نسخه بروزرسانی شده است و پسوند پلاس را یدک می‌کشد، بسیاری از کاستی‌های نسخه اصلی در آن مورد بازبینی و بروزرسانی قرار نگرفته‌اند.

    حال نوبتی هم که باشد، نوبت ورود به جزئیات و بررسی معایب و ایرادهای این خودرو است. مانند همیشه که تاکید کرده‌ایم، موارد مطرح شده در مقاله‌های خرید و فروش وب سایت زوم فور کار صرفاً نظر کارشناسی بوده و هیچ قصد و غرضی در تبلیغ مثبت یا منفی یک خودرو وجود ندارد. رسالت اصلی ما آگاه کردن مردم و افزایش دانش عمومی جامعه در مورد خودروها و در عین حال، کمک به کسانی است که در مورد خرید یا نخریدن برخی مدل‌ها دو دل هستند. لطفاً با زوم فور کار در ادامه مطلب همراه باشید تا شما را با مهم‌ترین معایب و همچنین دلایل نخریدن این خودرو آشنا کنیم. این خودرو با داشتن ابعادی برابر با ۴۱۸۸ میلی متر طول، ۱۶۸۶ میلی متر عرض، ۱۴۸۰ میلی متر ارتفاع و ۲۵۲۷ میلی متر فاصله بین دو محور یک هاچ بک جمع و جور محسوب می‌شود و وزن خالص آن برابر با ۱۲۱۰ کیلوگرم است.

    خودرو | ام وی ام – چری

    از سال 2001 که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که 206 ماشین زشتی است. با اینکه 206 پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند. در المان زيبايي حتي با وجود طراحي نامناسب خودرو از قسمت عقب، مي‌توانيم خودروي فوق را هم‌سطح يا حتي برتر از رقباي خود بدانيم. اما از نظر قدرت فني، ايمني و استانداردها و لذت رانندگي، کراس‌اوور محبوب چيني بازار ايران در برابر رقباي خود خودروي به مراتب ضعيف‌تري است. در بررسي ايمني و استانداردهاي هر خودرو، معمولا به تست مجموعه‌هاي معتبر استاندارد مانند يورو NCAP استناد مي‎‌شود.

    ام وی ام 110 جدید ( MVM 110S )

    امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. می‌توان گفت که برلیانس ساده، شکیل و عامه‌پسندتر است، اما ام‌وی‌ام استایل اسپرت‌تر و خاص‌تری دارد. داخل کابین ام‌وی‌ام ۳۱۵ هم طراحی اسپرت دارد که با زوایا و انحناهای گوناگون ظاهری جذاب به کابین می‌بخشد، اما ازنظر آپشن مانند برلیانس H230 ساده مجله خبری خودرو ام وی ام است. H230 یک چینی خوش‌چهره است که البته جذابیت ام‌وی‌ام ۳۱۵ را ندارد، ولی خودروی زیبایی به‌ شمار می‌رود. ام‌وی‌ام ۳۱۵ ازنظر توانایی فنی خودروی چندان قدرتمندی نیست و در مقایسه با رقیبی مانند ۲۰۶ دارای عملکرد ضعیف‌تری است و شتاب آن را نیز نمی‌توان چندان مطلوب ارزیابی کرد. اما امروز بعد از گذشت حدودا 5 سال از عرضه این خودرو در بازار کشور، شاهد رشد چشمگیری قیمت آن هستیم که واقعا به میزان زیادی تغییر کرده است که در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مدل های مختلف این خودرو پرداخته ایم.

    عیب چهارم: موتور نه چندان قدرتمند

    علاوه بر امکانات داخلی مناسب، MVM X22 از طراحی داخلی زیبایی هم بهره می‌برد. طراحی دو رنگ این خوردو در کنار صفحه نمایش 8 اینچی و پنل پشت فرمان دیجیتال از ویژگی‌هایی هستند که با نشستن در این خودرو به سرعت توجه شما را به خود جلب می‌کنند. از این لحاظ نیز رقبای X22 نظیر ساندرو استپ وی حرفی برای گفتن ندارند. از حق نگذریم داخل فضای ام وی ام X22 در کنار همه ی گفته‌ها، حالت اسپرت و جذابی دارد و می‌تواند با وجود مانیتور 8 اینچی اش میان داشبورد که به شما این امکان را میدهد به صفحه تلفن گوشی همراه خود متصل شوید و تصاویر روی آن را به نمایش بگذارید.

    http://architecture-competitions.ir

  • Tesla Troubles, Helmet Laws And Worst Deals On New Cars In This Week's News Roundup

    A HJC motorcycle helmet on a cruiser

    Photo: Michael Ciaglo / Stringer (Getty Images)

    Riding a motorcycle is about as much fun as you can legally have as an adult, but there’s no getting around the fact that they’re incredibly dangerous. Even if you do everything correctly, you can still end up in the hospital courtesy of other drivers. Outcomes are much better if you’re wearing a helmet when you crash, which is why most states require them. Back in 2020, though, Missouri did the opposite and repealed its helmet law. And what do you know, motorcycle deaths skyrocketed. – Collin Woodard Read More

  • مرسدس AMG GT 63 SE 2025 Performance یک PHEV بسیار سریع است

    یک سگ برتر جدید در خط تولید مرسدس-AMG GT کوپه وجود دارد. به مرسدس AMG GT 63 SE Performance 2025 سلام کنید. همانطور که از نام آن مشخص است “E Performance” قدرت هیبریدی را به متمرکزترین خودروی سری AMG مرسدس اضافه می کند. به طور خاص، AMG GT را به یک پلاگین هیبریدی با یک بسته باتری کوچک و موتور الکتریکی پرقدرت تبدیل می کند.

    چقدر قدرت؟ ترکیب 805 اسب بخار قدرت و 1047 پوند فوت گشتاور را از 4.0 لیتری توئین توربو V8 و موتور الکتریکی آن امتحان کنید. این به آن برتری نسبت به قدرتمندترین AMG GT 63 در 228 پونی و 457 پوند فوت می دهد. البته، این سریع‌ترین نسخه به سرعت 60 مایل در ساعت است که زمان آن 2.7 ثانیه است و حداکثر سرعت آن 1 مایل در ساعت کمتر از علامت 200 است. موتور الکتریکی که توسط یک گیربکس دو سرعته جابجا می شود، روی محور عقب نصب شده است و حداکثر قدرت 201 اسب بخار را برای افزایش شتاب دارد، اما می تواند خروجی مداوم 94 اسب بخار را ارائه دهد. بسته باتری 400 ولتی 6.1 کیلووات ساعتی با سیستم خنک کننده منحصر به فرد برگرفته از فرمول 1 نیز برای اهداف توزیع وزن در قسمت عقب قرار دارد.

    درست مانند سایر نسخه‌های AMG GT، این نسخه نیز دارای چهار چرخ متحرک 4Matic است، حتی زمانی که با نیروی الکتریکی کار می‌کند. مرسدس به تخمین برد الکتریکی اشاره نمی کند، اما با توجه به کوپه 4 در پرفورمنس AMG GT 63 SE با نسخه خود از این پیشرانه، تنها می تواند 7 مایل را مدیریت کند، ما گمان می کنیم که این یک مقدار مشابهی از زمین را پوشش دهد. این در شهرهای اروپایی با مناطق کم آلایندگی بسیار مفید خواهد بود، اما در اینجا در ایالات متحده بسیار کمتر است. باتری را می توان با وصل کردن به پورت سپر عقب شارژ کرد. بازیابی انرژی از طریق ترمز احیا کننده دارای چهار تنظیم (!) است و می تواند به اندازه ای قوی باشد که مرسدس می گوید می توان آن را مانند یک خودروی برقی با حالت رانندگی با یک پدال رانندگی کرد.

    مرسدس AMG GT 63 SE 2025 Performance یک PHEV بسیار سریع است

    تمام نوآوری‌های با کارایی بالا که در مدل‌های غیر PHEV AMG GT دیده می‌شود، به‌عنوان تجهیزات استاندارد در اینجا نیز وجود دارند، از جمله AMG Active Ride Control، آیرودینامیک فعال (اقتباس شده با عملکرد بالاتر E Performance)، عقب. -فرمان محور و ترمزهای سرامیکی کربنی در مورد حالت‌های درایو، “Electric” و “Battery Hold” را به عنوان دو گزینه اضافی فراتر از شش گزینه در غیر PHEV اضافه می‌کند.

    با نشان قرمز GT 63 S در عقب و نشان “E Performance” در گلگیرهای جلو، می توانید از بیرون به E Performance پی ببرید. البته، مشاهده وصل شدن آن واضح ترین نکته است. مجموعه ای از چرخ های 20 اینچی تانتالیوم خاکستری به صورت استاندارد نصب شده اند، اما عکس های اینجا چرخ های 21 اینچی اختیاری را نشان می دهند.

    مرسدس به مردم این امکان را می دهد تا برنامه “Manufaktur Signature” خود را برای کوپه AMG GT 2025 بررسی کنند که امکان سفارشی سازی بسیار عمیق تر رنگ ها و مواد را فراهم می کند. به عنوان مثال، مرسدس می گوید که می توانید این مدل E Performance را در Manufaktur Desert Sand یا Manufaktur Cirrus Silver Magno در میان بسیاری از گزینه های رنگ دیگر مشخص کنید. ترکیب‌های جذاب مشابهی برای داخل کابین باید امکان‌پذیر باشد، از جمله وسایل تجملی مانند کف‌پوش‌های عمیق با لوله‌های چرمی که با روکش صندلی‌ها مطابقت دارند و خیلی چیزهای دیگر.

    قیمت این مدل هنوز در دسترس نیست، اما مرسدس می گوید که باید در اواخر سال 2024 وارد نمایندگی های ایالات متحده شود.

    ویدیو مرتبط:

  • 2024 Saleen 302 Mustang, 2024 Mercedes CLE-Class: This Week's Top Photo

    Saleen’s redesigned 302 based on the seventh-generation Mustang was revealed this week. Like the outgoing generation, buyers can choose from White, Yellow, and Black Label grades, with output levels this time ranging from 510 to 800 hp.

    2025 Ford Mustang 60th Anniversary Package

    2025 Ford Mustang 60th Anniversary Package

    Ford marked the 60th anniversary of the Mustang nameplate this week. Among the celebrations was the reveal of a 60th Anniversary Package designed for the 2025 Mustang’s GT Premium grade.

    2024 Rezvani RR1

    2024 Rezvani RR1

    California’s Rezvani established a new division catering to fans of modern cars with retro design cues. The new division is called Rezvani Retro, and it presented its first creation this week: a rebodied 911 that channels the Porsche 935 and delivers up to 750 hp.

    2024 Aston Martin DB12 Volante

    2024 Aston Martin DB12 Volante

    Aston Martin redesigned the DB11 for 2024, rebranding the car a DB12 and exclusively offering it with twin-turbocharged V-8 power. The DB12 Volante convertible is available at launch, and we tested it this week.

    New Mercedes-Benz CLE-Class Cabriolet

    New Mercedes-Benz CLE-Class Cabriolet

    We also hopped behind the wheel of Mercedes-Benz’s new CLE-Class Cabriolet. The CLE-Class is a new nameplate that replaces the two-door versions of the C-Class and E-Class, and it’s great in either body style.

    2024 Toyota Land Cruiser

    2024 Toyota Land Cruiser

    Another vehicle we tested is the redesigned Toyota Land Cruiser which starts sales this spring for less than $60,000. The latest Land Cruiser is smaller and less powerful than before, but it’s also a lot lighter and this has resulted in significant efficiency gains.

    2025 Hyundai Ioniq 5 N - Emme Hall

    2025 Hyundai Ioniq 5 N – Emme Hall

    The Hyundai N performance division has launched its first electric vehicle in the form of the Ioniq 5 N, and we also tested one this week. The high-performance electric compact crossover benefits from a widened track, a stiffer suspension, and larger wheels and brakes over the stock Ioniq 5. There’s also a lot more power.

    2025 Morgan Plus Four

    2025 Morgan Plus Four

    And finally, Morgan updated its Plus Four for the first time since 2020’s redesign. The latest Plus Four is a crucial model for Morgan, as it will spearhead the brand’s return to four-wheel cars in the U.S. market.

  • بهترین قفل تریلر در سال 2024

    ·

    بهترین قفل تریلر در سال 2024

    Autoblog ممکن است از خریدهای انجام شده از طریق پیوندهای موجود در این صفحه سهمی دریافت کند. قیمت و در دسترس بودن در معرض تغییر است.

    چه با وانت یا شاسی بلند خود یک تریلر یا قایق را حمل کنید، باید مطمئن شوید که قفل تریلر محکمی دارید. اگر برای ایمن سازی تریلر خود اقداماتی انجام ندهید، می تواند توجه سارقان احتمالی را به خود جلب کند. یک قفل تریلر خوب می تواند به ایمن نگه داشتن محموله شما کمک کند و هر زمان که بار را حمل می کنید به شما آرامش می دهد. بیشتر این قفل‌ها به پین ​​کوپلر متصل می‌شوند یا دور آن را محکم می‌پیچند تا دسترسی به توپ را محدود کنند. در اینجا بهترین قفل های تریلر برای فروش در آمازون آورده شده است.

    قفل کوپلر جهانی Retrue 1

    12.99 دلار در آمازون

    این قفل کوپلر تریلر Retrue یکی از گزینه های مقرون به صرفه تر برای قفل تریلر است که کسری از هزینه رقبای خود است. دارای بدنه آلومینیومی و ساختار فولادی ضد زنگ A36 است. در برابر گرد و غبار و شرایط آب و هوایی نامناسب مقاوم بوده و برای مدت طولانی دوام می آورد. ضمانت 120 روزه و بازگشت 100% برای مشکلات کیفیت همراه با خرید شما می باشد.

    ویژگی های کلیدی

    • سازگار با 1⅞”، 2″ و 2-5/16″
    • مقرون به صرفه
    • 11 موقعیت قفل
    • 2 کلید گنجانده شده است
    • 120 روز گارانتی

    تریلر Rhino USA Hitch Lock 1

    25.90 دلار در آمازون

    قفل تریلر Rhino USA دارای یک پین ضد سرقت منحصر به فرد است که از فولاد فورج جامد ساخته شده است که متناسب با اتصالات 2 اینچ x 2 اینچ کلاس III و کلاس IV است. محصولات Rhino USA دارای گارانتی مادام العمر هستند.

    ویژگی های کلیدی

    • شماره 1 پرفروش ترین قفل یدک کش در آمازون
    • گیرنده قفل ⅝ اینچ ثبت شده
    • گیرنده های 2*2 اینچی
    • روکش قفل کشویی
    • ضد آب و هوا
    • حفاظت از خاک، گل و تفنگ

    قفل کوپلر سنگین Reese Towpoer 1

    38.09 دلار در آمازون

    این قفل کوپلر سنگین Reese Towpoer از تریلر شما در برابر سرقت توسط یدک کش محافظت می کند و دارای یک طراحی کلید مربعی مقاوم برای محافظت از وسایل شما است. رنگ نقره ای روشن آن را آسان می کند و می تواند به عنوان یک بازدارنده بصری برای دزدان احتمالی عمل کند.

    ویژگی های کلیدی

    • مناسب کوپلرهای 1-⅞، 2 اینچی و 2-5/16 اینچی
    • تریلر را هنگام یدک‌کشی ایمن می‌کند
    • دارای 2 عدد کلید مربعی ضد سرقت
    • طراحی جغجغه دار

    قفل کوپلر جهانی Master Lock 1

    28.70 دلار در آمازون

    Master Lock تقریباً برای هر موقعیتی انواع قفل ها را می سازد. این قفل کوپلر جهانی دارای مکانیزم قفل پیشرفته است که مقاومت قوی در برابر چیدن و کنجکاوی ارائه می دهد. قرمز رنگی بسیار پر سر و صدا است و قرمز روشن بودن قفل باعث می شود که از فاصله دور راحت تر دیده شود و باید قبل از نزدیک شدن به آن، دزدها را وادار به تفکر کند.

    ویژگی های کلیدی

    • سازگار با اکثر کوپلرهای تریلر 1-⅞ و 2-5/16 اینچی
    • مقاوم در برابر زنگ زدگی
    • مقاوم در برابر خوردگی
    • به آسانی نصب و پاک کنید
    • گارانتی مادام العمر محدود

    قفل کوپلر دو منظوره جهانی Trimax Premium 2

    65.15 دلار در آمازون

    این قفل کوپلر دو منظوره جهانی Trimax دارای محفظه نایلونی درجه بالستیک است که می تواند در برابر ضربه های چکش مقاومت کند و در مقابل آب و هوای سخت مقاومت کند. این قفل دارای یک کلید نوع A است که دارای فنر است و خم نمی شود و نمی شکند.

    ویژگی های کلیدی

    • سازگار با 1-⅞”، 2″ و 2-5/16″
    • مناسب برای انواع کوپلر
    • کلید A را تایپ کنید
    • مقاوم در برابر آب و هوا

    نحوه انتخاب قفل تریلر مناسب

    قبل از خرید یک قفل برای تریلر خود، مطمئن شوید که اندازه توپ یا اتصال روی تریلر خود را می دانید تا از سازگاری آن مطمئن شوید.

    نحوه وصل کردن قفل تریلر

    قبل از آماده شدن برای نصب قفل در تریلر خود، مطمئن شوید که دستورالعمل ها را به طور کامل رعایت کرده اید و قفل شما جا می شود. نصب بسته به نوع قفلی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. در اینجا یک مورد عمیق است آموزش تصویری نحوه نصب پین قفل تریلر Rhino USA.

    انتخاب های برتر بیشتر

  • 24 Years & Counting: An Epic Trabant 601 Restoration

    آنها می گویند چیزهای خوب در بسته بندی های کوچک می آیند و در اینجا قطعاً همین طور است.

    نمایشگاه خودروی سفارشی Elmia 2024 که در یونکوپینگ سوئد در آخر هفته عید پاک برگزار شد، ساختارهای شگفت انگیزی را به نمایش گذاشت. بسیاری از آنها را در داستان اصلی رویداد من می‌دیدید، اما امروز می‌خواهم ماشینی را که برایم دزدید – یک ترابانت 601 1988 به اشتراک بگذارم.

    A7308794-ویرایش

    برای کسانی که نمی دانند، ترابانت 601 یک خودروی جمع و جور است که توسط VEB Sachsenring از سال 1965 تا 1990 ساخته شد. اساسا، آلمان غربی فولکس واگن بیتل و آلمان شرقی ترابانت 601 را داشت.

    مایک کالسو، مالک این ترابانت، این خودرو را در سال 1999 به قیمت 50 DM (مارک آلمان) خریداری کرد که تقریباً معادل 27 دلار آمریکا در پول امروزی است. بله شما آن را درست خواندید!

    از سال 2000 تا 2010، مایک با برادرش که اولین 601 خود را از چند سال قبل خریده بود، روی ماشین کار می کرد. اما زمانی که علایق خودرویی خواهر و برادرش به سمت دیگری رفت، مایک ساخت خود را ادامه داد. در این مرحله بود که او تصمیم گرفت هیچ مهره یا پیچ و مهره ای در تفریح ​​آن دست نخورده باقی بماند.

    اکثریت قریب به اتفاق کارها در هشت سال گذشته تکمیل شده است و Elmia 2024 آخرین نمایش Trabant است.

    A7308797-ویرایش

    با باز شدن هر در، چرخ ها برداشته شد و آینه ها روی زمین قرار گرفتند تا تلاشی را که مایک در قسمت زیرین 601 انجام داده نشان دهد، مجبور شدم دقیق تر نگاه کنم.

    A7308855-Enhanced-NR-Edit
    A7308809-ویرایش

    حتی اگر هرگز ترابانت 601 را شخصا ندیده باشید، این کابین ممکن است آشنا به نظر برسد. این به این دلیل است که پانل ابزار، پدال ها و دستگیره درها از Mk1 VW Golf ساخته شده اند. در جاهای دیگر، یک داشبورد سفارشی، قفس نیمه رول پیچ‌دار، صندلی‌های Recaro و یک فرمان Momo پیدا خواهید کرد.

    A7308856-Enhanced-NR-Edit

    و این تمام نیست. این جانور کوچک یک سیستم صوتی جدی ساخته شده در اطراف یک هد یونیت Kenwood KDC-X7000DAB، شش بلندگوی سیستم صوتی سری M، یک جفت ساب ووفر Alphasonik PSW810 و تقویت‌کننده Hifonics Zeus – همگی در محفظه‌های سفارشی قرار گرفته‌اند.

    از کانسپت اولیه داخلی گرفته تا کار با چرم و کربن، Maik همه این کارها را خودش انجام داد.

    A7308810-ویرایش

    نمای بیرونی برای خودش داستان دارد. شش ماه پس از خرید، کل ماشین برای تعمیرات اساسی خراب شد. تمام سوراخ های غیر ضروری پر شد، لبه های سقف صاف شد و دستگیره های درهای آئودی جدید از فیبر کربن اضافه شد. Maik همچنین چراغ‌های جلوی Golf Mk1 را متناسب با آن تطبیق داده است.

    A7308808-ویرایش

    گلگیرها همگی پهن شده اند – 70 میلی متر در عقب – و اکنون چرخ های 14×8.5 اینچی Schmidt TH در لاستیک های Toyo Proxes 225/40R14 پیچیده شده اند.

    A7308795-Enhanced-NR-Edit

    در Elmia، چرخ‌های سمت چپ که در معرض دید قرار گرفتند، تبدیل ترمز دیسکی جلو Golf Mk1 و تعمیرات اساسی درام عقب را نشان دادند. در مورد سیستم تعلیق، ترکیبی از کویل اورهای Kupke و کمک فنرهای Koni با فنرهای برگ فورج وجود دارد.

    A7308817-Enhanced-NR-Edit

    آینه‌های زیر ماشین نشان می‌داد که مایک چقدر برای زیرشاخه کار کرده است.

    A7308802-ویرایش
    A7308814-ویرایش

    در مورد موتور، آسیاب 2 سیلندر، 2 زمانه و 600 سی سی ترانبانت باقی مانده است، اما 26 اسب بخار هرگز به این خوبی به نظر نمی رسید.

    A7308798-ویرایش

    Maik فراتر از آن رفت تا مطمئن شود که محفظه موتور همان سطح توجه بقیه ماشین را به خود جلب می کند. موتور، گیربکس، دینام و کاربراتور همگی به رنگ بیرونی رنگ آمیزی شده بودند. و چرخ فن کروم اندود شده بود، همانطور که میله استراج نیز وجود داشت.

    خود موتور زیر یک پوشش کربن سفارشی پنهان می شود.

    A7308854-ویرایش

    مایک 24 سال طول کشید تا با ترابانتش به این نقطه رسید و من مطمئن هستم که سالهای بیشتری در راه است. سازندگان خودروهای سفارشی همیشه می گویند چیزی برای تغییر یا ارتقا وجود دارد، اما Maik احتمالاً در چه چیزی می تواند پیشرفت کند؟ فکر کنم باید صبر کنیم و ببینیم…

    آلن هاستا
    اینستاگرام: hazetaa

  • UAW به پیروزی اتحادیه در کارخانه فولکس واگن در تنسی دست یافت

    یکی از کارمندان فولکس واگن نتایج رای گیری اتحادیه را جشن می گیرد. (گتی ایماژ)

    چاتانوگا، تنسی – کارگران کارخانه فولکس واگن در تنسی به پیوستن به کارگران متحد اتومبیل رای داده اند، که این یک پیروزی لرزه ای برای اتحادیه است که از پایگاه دیترویت خود به سمت جنوب و غرب ایالات متحده پیش می رود.

    اکثریت کارگران واجد شرایط رای به نفع اتحادیه به صندوق انداختند و آرای نهایی در روز جمعه 2628 به 985 یا 73 درصد برای پیوستن به UAW بود.

    این پیروزی، کارخانه چاتانوگا را به اولین کارخانه خودروسازی در جنوب تبدیل می‌کند که از دهه 1940 از طریق انتخابات به اتحادیه تبدیل می‌شود و اولین کارخانه خودروسازی با مالکیت خارجی در جنوب است که این کار را انجام می‌دهد.

    این پیروزی ضربه بزرگی به کمپین رئیس UAW، شاون فاین برای اتحاد کارخانه‌های متعلق به بیش از دوازده خودروساز در سراسر ایالات متحده، از جمله تسلا است. فاین و تیمش متعهد شده اند تا 40 میلیون دلار تا سال 2026 برای این تلاش هزینه کنند.

    کارگران شاد، که برخی اشک می ریختند، دستان خود را به نشانه پیروزی بالا بردند و با اعلام نتایج، پوسترهای “آری اتحادیه” را بالا نگه داشتند.

    لیزا الیوت، کارمند فولکس‌واگن، در حالی که همکارانش را در آغوش می‌گرفت، گفت: «از اینکه ما واقعاً آنچه را که در نظر داشتیم انجام دادیم، خوشحالم. او تشویق کرد: “به مرسدس بگو آنها نفر بعدی هستند.”

    UAW به پیروزی اتحادیه در کارخانه فولکس واگن در تنسی دست یافت

    یک کارخانه مرسدس بنز در آلاباما، که اکثر کارگران در آن کارت هایی را امضا کرده اند که نشان می دهد از اتحادیه سازی حمایت می کنند، مرکز بعدی برای برگزاری انتخابات UAW در هفته 13 مه خواهد بود.

    اگرچه UAW در سال‌های 2014 و 2019 در همان کارخانه با اندکی از دست دادن آرا، رأی‌گیری امسال با افزایش حمایت عمومی از اتحادیه‌ها و مذاکرات موفقیت‌آمیز قرارداد در سال گذشته با سه خودروساز بزرگ انجام شد.

    هارلی شایکن، استاد کار در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، گفت: “حاشیه بسیار زیاد است.” این یک لحظه تاریخی است.»

    فولکس واگن در مورد رای گیری در تنها کارخانه غیر اتحادیه خود در سطح جهان موضع بی طرفی گرفت. UAW قبلاً نماینده کارگران فولکس‌واگن در کارخانه‌ای در پنسیلوانیا بوده است که ماشین‌های Rabbit را قبل از بسته شدن آن در سال 1988 ساخته بودند.

    برای چندین دهه، این اتحادیه در کارخانه‌های خودروسازی جنوب، جایی که احساسات ضد اتحادیه‌ای مدت‌هاست ریشه‌دار شده است، دست به کار شده است. اوایل این هفته فرمانداران جمهوری خواه در شش ایالت جنوبی از جمله تنسی در مخالفت با این اتحادیه صحبت کردند.

    علاوه بر دو ضرر ناچیز فولکس‌واگن قبلاً، UAW سه شکست مهم دیگر در کارخانه‌های جنوبی متعلق به نیسان متحمل شد که آخرین مورد در سال 2017 در می‌سی‌سی‌پی بود.

    UAW به پیروزی اتحادیه در کارخانه فولکس واگن در تنسی دست یافت

    اما جنبش کارگری گسترده‌تر از آن زمان تا حدودی دوران رنسانس را پشت سر گذاشته است، به طوری که تعداد کارگران در صنایع مختلف در سال گذشته اعتصاب کردند.

    پاییز گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در خارج از دیترویت، جایی که اتحادیه افزایش درصدی دو رقمی و همچنین افزایش هزینه‌های زندگی را از جنرال موتورز، فورد موتور و استلانتیس به دست آورد، رفت. این امر موجی از افزایش خودروسازان غیر اتحادیه را برانگیخت که به گفته برخی تحلیلگران برای جلوگیری از خروج اتحادیه ها طراحی شده بودند.

    بایدن پس از رای گیری در بیانیه ای فرمانداران جمهوری خواه را سرزنش کرد. بایدن که امسال برای انتخاب مجدد نامزد شده است، گفت: «من به ایستادن در کنار کارگران آمریکایی و مقابله با تلاش جمهوری خواهان برای تضعیف صدای کارگران ادامه خواهم داد.

    علاوه بر کارخانه مرسدس بنز، UAW گفته است که بیش از 30 درصد از کارکنان کارخانه هیوندای در آلاباما و کارخانه قطعات خودرو تویوتا در میسوری کارت هایی را امضا کرده اند که نشان می دهد می خواهند به UAW بپیوندند.

    کارگران طرفدار اتحادیه در کارخانه فولکس‌واگن می‌گویند که برای تضمین ایمنی بهتر در محل کار، تعادل بهتر بین کار و زندگی و مزایای بهبودیافته کمپینی برگزار کرده‌اند.

    رابرت کرامپ که به مدت 12 سال در فولکس واگن کار کرده و در هر سه انتخابات اتحادیه رای مثبت داد، گفت: “اکنون که رسمی است، می توانم آرامش داشته باشم.” “این واقعاً احساس خوبی است.”

  • Lando Norris takes F1 Chinese Grand Prix sprint pole from Hamilton

    Lando Norris takes F1 Chinese Grand Prix sprint pole from Hamilton

     McLaren’s Lando Norris had his fastest lap deleted and reinstated as he seized pole position for the Chinese Grand Prix sprint race at the end of a wet and chaotic qualifying on Friday.

    Mercedes’ seven-times Formula One world champion Lewis Hamilton made it an all-British front row, with Aston Martin’s Fernando Alonso securing the third slot for Saturday’s 100-km race, the first sprint of the season.

    Red Bull’s championship leader Max Verstappen will start from fourth on the grid after twice going off in the final top 10 shootout, with Ferrari’s Carlos Sainz fifth and Red Bull’s Sergio Perez sixth.

    Hamilton appeared to have secured the pole for the points scoring sprint but Norris then went top with a time of one minute, 57.940 seconds and 1.261 faster than the Mercedes.

    The younger Briton then had the lap deleted for seemingly exceeding track limits, putting Hamilton back on provisional pole, before the time was reinstated moments later by stewards.

    “It was (wild),” said Norris of the conditions, describing his pole lap as all-or-nothing after aborting two previous attempts.

    “I got a bit nervous but they’re conditions where you’ve just got to risk a lot, you’ve got to push, build tire temperature.

    “I was quick, I just kept catching the Ferrari so I had to keep backing off … I got a good final lap, a good enough one for pole so I’m happy. Sad it’s not for a proper qualifying but good enough.”

    The main qualifying for Sunday’s grand prix is on Saturday afternoon, after the sprint.

    Completely clean

    There was some uncertainty about the lap deletion and reinstatement but McLaren principal Andrea Stella told Sky Sports television he believed it was because Norris had gone off at the final corner of the previous lap.

    “They might have thought in this case having been off at the last corner it kind of has implications for the following lap,” he said. “That (pole) lap is completely clean, there is no problem at all.”

    The qualifying started dry then turned damp before rain at the end with a small trackside fire also flaring up early on and blamed on sparks from the cars’ skid blocks.

    Ferrari’s Charles Leclerc qualified seventh, despite earlier skidding off and damaging his car’s front wing, with McLaren’s Oscar Piastri eighth and the Saubers of Valtteri Bottas and home hero Zhou Guanyu delighting the crowd to complete the top 10.

    Hamilton’s lap came as a surprise even for Mercedes, who had George Russell qualify only 11th.

    Hamilton, winner a record six times in China with six poles there also, was only ninth in the second phase before the rain came down but made the most of the treacherous conditions.

    “I think obviously the driving is most important in the wet but I think it shows it’s about tire preparation,” said Mercedes team boss Toto Wolff.

    “On the final run the tires were in the sweet spot, combined with a great drive. That made the time.”

    Verstappen, winner of three of the season’s first four races, was more than two seconds slower than Norris.

    “It was incredibly slippery. I just struggled a lot to get the temperature in the tires,” said the triple world champion. “That’s why it was very difficult to keep the car on track and it never really switched on for me.

    “It was just like driving on ice. I think it’s quite deserved where we are in qualifying, it was just not really working for me in the wet even though I think in the dry we look quite good.”

    Friday’s track action marked Formula One’s return to the Shanghai International Circuit for the first time since 2019, before the COVID-19 pandemic.

  • Stick-shifted 1986 Jeep Cherokee shows where crossovers come from

    Stick-shifted 1986 Jeep Cherokee shows where crossovers come from

    We have the original Jeep Cherokee to thank (or blame) for the crossover’s rise. Released for 1984, and called XJ internally, the model gained a loyal following by bridging the gap between family-friendly station wagons and burly body-on-frame SUVs. Many early XJs were driven into the ground, heavily modified, or chewed alive by rust, but a clean-looking example with cool options has popped up on Cars & Bids.

    Jeep may have drawn inspiration from existing four-wheel-drive cars when it started developing the XJ. Subaru had offered wagons with four-wheel-drive for years, and American Motors Corporation (AMC), which Jeep was part of, had managed to carve out a niche for the four-wheel-drive Eagle wagon. Regardless, the idea was to downsize the Wagoneer-derived Cherokee into a more daily-drivable vehicle without losing off-road capability. The brand notably shifted away from body-on-frame construction and created a new architecture called Uniframe.

    By downsized, we mean downsized. The original, Wagoneer-based Cherokee measured 183.5 inches long, 75.6 inches wide, and 65.9 inches tall, and it weighed 3,764 pounds. The XJ Cherokee posted numbers of about 165, 70, and 63, respectively, and it tipped the scale at approximately 2,900 pounds. It was available with two or four doors (most of its rivals were two-door-only), which made it well-suited to family-hauling duties. Jeep’s paid bet off: The XJ-generation Cherokee nearly doubled the brand’s sales about a year after it went on sale.

    The example listed on Cars & Bids is the Pioneer model, which was positioned a notch above the base trim in 1986. It’s finished in Olympic White with a blue cloth interior, it’s riding on body-colored 15-inch steel wheels, and it was ordered with swing-away spare tire carrier that Jeep offered as an option on early models. It’s nearly unmodified and it appears to be in fairly good shape for an off-roader that’s quickly approaching its 40th birthday. Effortlessly rugged, it perfectly illustrates what the term “SUV” meant to many drivers in the middle of the 1980s, and it will certainly strike your nostalgia chord if you spent any amount of time in the nation’s mountainous regions in the 1990s.

    Jeep buyers had three engine options to choose from in 1986. The base engine was a 2.5-liter four-cylinder rated at 117 horsepower and 135 pound-feet of torque. From there, customers could take the XJ in two wildly different directions. One option was a 2.1-liter turbodiesel four-cylinder borrowed from Renault (remember: AMC was under French control for years) and tuned to develop 85 horsepower and 132 pound-feet of torque. Alternatively, a General Motors-sourced 2.8-liter V6 rated at 115 horsepower and 150 pound-feet of torque was offered.

    (Yes, the four-cylinder made more horsepower than the six. This was the 1980s; ’nuff said).

    The 1986 example on Cars & Bids is powered by the six-cylinder, which is widely considered to be the more desirable of the three options. The output reaches the rear or the four wheels through a five-speed manual transmission and a two-speed transfer case. Here again, this is how you’d want to configure one of these. The other transmission options for 1986 were a four-speed stick and a three-speed automatic.

    Jeep made numerous changes to the XJ-generation Cherokee during a production run that ended in 2001. The famous 4.0-liter straight-six replaced the 2.8-liter V6 for 1987, and the 1997 model year brought a new look that the Cherokee wore until it retired — in the United States, at least. Production continued in China into the 2010s. While the XJ was showing its age in the latter years of its American life, it remained a reasonably popular entry into a segment it helped create, and the nameplate was part of Jeep’s portfolio through the 2023 model year.

    Bidding on the 1986 currently stands at $1,155 with six days left in a seven-day auction, so there’s plenty of time for that figure to rise. And, this is a no-reserve auction so the highest bidder will take home a cool and relatively early example of one of Jeep’s most influential models.