آریزو 6 پرو در راه جاده های ایران | چه چیزی باعث محبوبیت این خودروی لوکس چینی شده است؟

·

کلید واژه ها: خودرو – آریزو 6 – مدیران خودرو – لوکس – چینی – تجربه رانندگی – کشور – مدیران – جدید – اطلاع رسانی – خودروی لوکس – محصول – آزادی – کارشناسان – خبرنگاران – سدان – شرکت – برند – پیست – برخوردار – امکانات – استقبال – محبوبیت – رانندگی – پیشرفته – میهمان – تیرماه – تهران – اطلاع – تحلیل



منبع

چندی پیش تست درایو آریزو 6 پرو محصول جدید مدیران خودرو در پیست آزادی انجام شد و این سدان لوکس برند فونیکس توانست تحسین همگان را برانگیزد، اما علت این استقبال چه بود؟ – آریزو 6 پرو” سدان جدید لوکس چینی محصول شرکت چری است که با برند فونیکس به تازگی میهمان بازار خودروی کشور شده است.

بررسی سیستم تعلیق از نظر نرمی و راحتی سواری در مسیر پیست که مسیری هموار و بدون چاله یادست انداز است عملا ممکن نیست؛ سیستم تعلیق در آریزو 6 قدیمی عملکردی نسبتا خشک دارد و کوبش های آن از راحتی سواری کم می کند که باید در تست جاده ای دید آیا اصلاحی در آن برای آریزو6 پرو صورت گرفته است یا نه؛ اما از نظر فرمانپذیری و هندلینگ آریزو6 پرو در سطح معقول و همرده با سدان های کره ای همین کلاس عمل می کند؛ این بدان معناست که نباید انتظار یک خودروی اسپرت را از آن داشته باشیم، خصوصا که سیستم تعلیق عقب مورد استفاده از نوع سالید و نیمه مستقل است، اما برای خودرویی در این کلاس که خانوادگی محسوب می شود پاسخگو است و حس عدم تعادل که گاها در مینی کراس اور های همین خودروساز در پیست آزادی با آن مواجه بودیم، در آریزو6 پرو وجود نداشت.

در نمای کناری اما تغییری نسبت به نسخه قبلی به چشم نمی خورد و همان طراحی چری آریزو 6 را عینا در فونیکس آریزو 6 پرو رو مشاهده می کنیم.

یکی از تغییرات مثبتی که در این خودرو نسبت به نسخه قبلی دیده می شود، تغییر پنل سیستم تهویه مطبوع به مدل نیمه لمسی است که به سهولت کار کردن با آن افزوده و کابین را زیباتر کرده است.

5 لیتری توربو که روی اکثر محصولات جدید چری و فونیکس قرار گرفته است، از لحاظ عملکردی درسطح خوبی قرار دارد و در تست رانندگی ماشین های جدید این خودروساز که اکثرا در پیست آزادی انجام شدند، نشان داده که بازده مناسبی دارد.

پشت فرمان آریزو 6 پرو، مطابق انتظار همان حس و حال آریزو 5 جدید را تجربه کردیم با یکسری تفاوت های جزیی، عملکرد موتور و جعبه دنده با وجود اشتراک با محصولاتی مثل تیگو 7 پرو و X55 و حتی مدل قبلی آریزو 6، هماهنگ تر و رضایت بخش تر بنظر می رسید و در کل قوای حرکتی راضی کننده ای را شاهد بودیم، همچنین بنظر می رسد کیفیت عایق بندی و وضعیت ورود صدا به کابین هم بهبود داشته، پایداری خودرو حین عبور از پیچ ها اما تفاوت مشهودی با مدل قبلی پیدا نکرده است.

موردی که در تست این خودرو روشن بود، عدم سازگاری آن با بنزین معمولی بود؛ بگونه ای که در بررسی یکی از خودرو های روز تست درایو که بنزین معمولی به آن زده بودند صدای ناک موتور به وضوح بگوش می رسید.

با نگاه کردن به آریزو 6 پرو، یک نمای کلی از آریزو 6 قدیمی را می بینیم که هم اکنون با دریافت یک فیس لیفت و یک پسوند پرو، چهره ای به روز تر و جدید به خود گرفته است.

بعد از فشردن دکمه استارت نوبت به رانندگی با این سدان جذاب چینی است.

در نمای عقب چهره آریزو 6 پرو کاملا پخته تر شده و هم اکنون شاهد چراغ های به هم پیوسته ای هستیم که مانند تمام محصولات سری Pro چری، گرافیک داخلی آن ها تم مشکی رنگ دارد.

می توان گفت که نشستن روی صندلی آریزو 6 پرو و در دست گرفتن فرمان D کات آن احساس خوبی به راننده می کند زیرا محصول جدید مدیران خودرو نه تنها طراحی داخلی جذابی دارد، بلکه کیفیت متریال استفاده شده در کابین آن نیز قابل قبول است و جای چندانی برای گله باقی نمی گذارد.

از طراحی ظاهری و کابین این خودرو که بگذریم آنچه زیر کاپوت این خودروست نظر ما را به خود جلب میکند.

پسوند ” پرو ” در محصولات مدیران خودرو همیشه سطح بالاتری از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی و مشخصات فنی نسبت به نسخه های معمولی را شامل شده و آریزو 6 پرو نیز از همین قاعده پیروی می کند.

به همین جهت از نظر قیمت نسبت به نسخه معمولی خود قطعا گران تر خواهد بود و باید با رقبای سرسختی همچون ، مزدا 3 جدید، هیوندای النترا و کیا سراتو در بازار خودروهای کارکرده رقابت کند.

بدلیل استفاده از سیستم air-to-water جهت خنککاری هوای ورودی به این موتور توربو، افت توان کمی بعد از فشار طولانی مدت به آریزو6 پرو در پیست آزادی شاهد بودیم و هماهنگی مناسب این موتور با جعبه دنده 9 سرعته CVT جدید باعث می شود ذات نچندان جذاب این نوع گیربکس برای راننده آزار دهنده نباشد.

اما در صورتی که مدیران خودرو شرایط فروش مناسبی را برای این سدان لوکس خود در نظر بگیرد احتمالا استقبال از این خودرو بالا رفته و تبدیل به یک خودروی پرطرفدار شود.

اما از طرف دیگر در نسخه پرو، چری اقدام به استفاده از یک صفحه نمایش دیجیتال به جای پشت آمپر آنالوگ کرده که با وجود دقت زیاد و امکانات فراوان، زیبایی کلاستر آنالوگ را درون خود ندارد.

همچنین استفاده از این گیربکس بجای جعبه دنده 2 کلاچه که روی برخی از محصولات قدیمی این خودروساز وجود داشت، کارایی خودرو را بالاتر برده و بدلیل برخی پیچیدگی ها در استفاده از گیربکس DCT، می تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

این خودروی جدید از امکانات پیشرفته و به روزی برخوردار است و از برادر بزرگتر خود یعنی آریزو 6 یک گام جلوتر است.

تنها ضعفی که در این نما احساس می شود سر اگزوز های قلابی هستند که دیگر تبدیل به یک امضا برای خودروسازان چینی و عادت برای ما شده اند! بعد از بررسی ظاهر خودرو به سراغ کابین آن می رویم.

برگ برنده فونیکس آریزو 6 پرو نسبت به این رقبا را شاید بتوان تنها در امکانات رفاهی بیشتر و طراحی مدرن تر دید چراکه در بخش فنی و کیفیت رانندگی رقبای ژاپنی و کره ای این خودرو سابقه درخشان تری دارند.

آپشن هایی مانند شارژر وایرلس، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، کی لس استارتر، دوربین 360 درجه، سیستم تهویه مطبوع خودکار، نورپردازی 64 رنگ داخل کابین، کروز کنترل و سانروف برقی از جمله امکانات رفاهی بارزی هستند که در چری آریزو 6 پرو قابل دسترسی اند.

یک پیشرانه 1.

در تیرماه 1401 بنابر اطلاع رسانی شرکت مدیران خودرو مراسم تست درایو این خودروی تازه وارد چینی در پیست آزادی تهران با حضور کارشناسان خودروی کشور و خبرنگاران این حوزه انجام شد که بازخوردهای مثبتی از تجربه رانندگی با این خودری لوکس چینی در فضای رسانه های کشور به گوش رسید که در این خبر به تحلیل این اخبار میپردازیم.

در نمای جلوی این خودرو، اولین چیزی که نظرات را به خود جلب میکند جلوپنجره بسیار بزرگ آن است که از لحاظ ابعاد شبیه به سایر کراس اور های این کمپانی نظیر تیگو 7 پروست، اما دیگر خبری از طرح کهکشانی نیست و تنها یک سری خطوط عمودی گرافیک داخلی جلوپنجره را تشکیل می دهند.

5 لیتری! این موتور 1.

در کل همچنان بنظر می رسد که آریزو 5 توربوی جدید، یک گزینه جذاب مشابه، با قیمت و البته امکانات محدود تر هست که می توند بیشترین رقابت را با آریزو 6 پرو داشته باشد.