آموزش روش های تبلیغات در گوگل

·

برای این اقدام یک قیمت مشخص میکنید (CPA) و سپس گوگل هم بر اساس این CPA، قیمتها در کمپین شما را بهینه میکند. البته نکته ای که باید در خصوص استفاده از افزونه های گوگل ادز در نظر بگیرید این است که در ایران به دلیل تحریم ها و فیلترینگ، امکان دسترسی به بعضی از این افزونه ها وجود ندارد. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ایران از جانب گوگل تحریم شده است. همانطور که قبلا گفتیم، پیشنهاد قیمت بالا و بودجه تبلیغاتی زیاد، لزوما باعث قرارگیری تبلیغ شما در رتبه اول نمیشود! کمپین نمایش در تبلیغات گوگل از همکاری گسترده گوگل با وب سایت ها استفاده می کند تا تبلیغ شما را در وب سایت های مختلف در سراسر اینترنت به نمایش درآورد. همچنین باعث میشود افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند. همانطورکه می­دانید تقویت نام تجاری یا همان برند محصولات و خدمات، برای بالا بردن اعتماد مشتری ضروریست. درج راه های ارتباطی مثل شماره تلفن، شماره موبایل، آدرس محل کسب و کار و لینک سایت از مهمترین موارد در آگهی برای جلب اعتماد مشتری می باشد. در واقع بازاریابان در شرایطی کاملا مساوی با یکدیگر رقابت داشتند، زیرا گوگل در درجه ی اول محتوای داخل صفحه و بک لینک ها را بررسی می کرد.

اما خوشبختانه این مساله را آژانسهای بازاریابی با ثبت شرکت در کشورهایی مثل ترکیه، امارات و… اگر شما هم به دنبال یادگیری و آموزش گوگل ادوردز هستید، می توانید با کارشناسان آغازینو در ارتباط باشید و تمامی اطلاعات ممورد نظر برای ثبت نام در دوره گوگل ادز را دریافت نمایید. امکان ارائه گزارشات تحلیلی در هر زمان و بررسی دقیق کمپین با تمامی نتایج در انتهای اجرای کمپین گوگل ادوردز به منظور درک بهتر نتیجه حاصل از تبلیغات و بهبود آن در مراحل بعدی. با مشخص کردن این عدد، گوگل به طور اتوماتیک هزینه هر کلیک روی تبلیغ را بهینه میکند تا بیشترین سود را داشته باشید. این تغییر کردن تا جایی ادامه مییابد که تمام ترکیبها تست شوند و بر اساس نرخ کلیک هر کدام، بهترین و مناسبترین حالت برای مخاطب هدف انتخاب شود. با عنوان و متن تبلیغ هدفمند و مفید برای اد گروپهای مشخص، نرخ کلیک و ارتباط تبلیغ با کلمات کلیدی را بهبود ببخشید. کلیک یاب بستری را فراهم آورده تا کسانی که می خواهند کسب وکار خود را تبلیغ کنند بتوانند به اهداف خود از هزینه و تبلیغ برسند. با توجه به بازدید صدها میلیونی ازسایت گوگل و امکانات بسیار زیادی که نرم افزار تبلیغات گوگل (google adwords) در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد ، به راحتی مشتریان شما از هر کجا که شما بخواهید و به صورت کاملا هدفدار و با کمترین هزینه ، شما را در صفحه اول گوگل پیدا می کنند ، و همچنين اين فرايند بهینه سازی سایت موجب بهبود رتبه سايت شما در گوگل مي شود، نونگار تجربه 6 ساله در امر طراحی سایت تبليغ در گوگل و دارا بودن مدرك رسمي تبليغات در گوگل و با كادر مجرب سالهاست كه اين خدمات را بگونه اي حرفه اي و هموشمند در اختيار مشتريان خود قرار ميدهد و تعداد مشتريان اين شركت در حال حاضر از مرز 1430 شركت عبور نموده و اين شركتها و موسسات همواره با توجه به گسترش فعاليت سرآمد بازار رقابتي خود ميباشند.

اما الان در تبلیغات ریسپانسیو، هر بار که مخاطبی جستجو میکند، عنوان تبلیغ (Title) و توضیحات کوتاه تبلیغ (Description) به طور خودکار عوض میشوند. اما این مساله یک راه حل میانبر دارد. اما در دیگر روشهای تبلیغاتی این مزایا وجود نخواهد داشت. در این مقاله با این موضوع که تبلیغات در گوگل چگونه است و روشهای انجام آن آشنا میشوید. در این روش گوگل اجازه دارد که مبلغ پیشنهادی (Bid) شما را کم یا زیاد کند تا احتمال فروش بیشتر شود. با Quality Score خوب ممکن است ببینید که رتبه شما بهتر و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) شما کمتر از یک شرکت بزرگ است که در لیست 500 Fortune قرار دارد.

در این حالت که به CPM معروف است قیمتگذاری فقط براساس تعداد هر 1000 نمایش مشخص میشود. اگر فروشگاه آنلاین و محصولات فیزیکی دارید، موقعیت جغرافیایی که مشخص میکنید باید متناسب با امکان حمل و نقل شما باشد. اگر محصول فیزیکی دارید، کمپین تبلیغاتی Shopping میتواند با نمایش محصول به مشتریان، منجر به دریافت لیدهای مناسبی شود. در بیشتر سایت های آگهی می توان رایگان کسب و کار خود یا محصول و خدمات خود را معرفی کرد. تا جایی که یکی از خدمات پکیج های تبلیغات گوگل این تیم مشاوره ها و آموزش های رایگان است! با این اوصاف اهمیت انتخاب کلمات بسیار افزایش پیدا می کند که این امر امروزه باعث به وجود آوردن حوزه هایی شده است که فقط در این رشته فعالیت میکنند یعنی انتخاب کلمات درست و متناسب با حرفه ی شما. بلکه فقط کافیست اجازه دهید الگوریتم گوگل، خودش بهترین نتیجه و بازده را براساس بودجهتان رقم بزند. برای شروع جذب مشتری و افزایش فروش از طریق گوگل، نیاز به راهاندازی کمپین دقیق و بهینه است که کارشناسان تبلیغات گوگل ادز ما در متاوب برای شما به بهترین شکل انجام خواهند داد.

به این ترتیب دیگر بیشتر از آن مبلغ در روز برای تبلیغ هزینه نخواهید کرد، که این مورد به شما کمک میکند درک بهتری از میزان بودجه تبلیغات دیجیتال خود داشته باشید. به طور کلی نمیتوان با اجرای یک تبلیغ نتیجه گیری مثبت یا منفی از گوگل ادز داشت. برای اینکه درک بهتری از گوگل ادز داشته باشیم بهتر است در مورد آن توضیح کوتاهی دهیم، به طور کلی تبلیغات گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی است که توسط ابزارهای گوناگون گوگل انجام می شود تا مشتریان بتوانند با استفاده از تبلیغات در موتور جستجوگر گوگل دیده شوند. هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز بر اساس عبارت کلیدی هدف گذاری شده، میزان کلی رقابت در آن و استراتژی قیمت گذاری یا همان Bidding محاسبه میشود.

در حال حاضر چک کردن قیمت هر چیزی از طریق اینترنت آسان است. در واقع گوگل به طور اتوماتیک و به ازای هر بار که عبارتی توسط کاربر جستجو میشود، امتیاز کیفی (Quality Score) و مبلغ پیشنهادی (Bid) هر تبلیغ دهنده را بلافاصله بررسی میکند و و با مشخص کردن رتبه آگهیها (Ad Rank)، نتایج را به کاربر نشان میدهد. همان امتیازی که اد رنک نام دارد و مشخص میکند تبلیغ شما در ردیف چندم و با چه قیمتی نشان داده شود. این بدان معنی است که بازاریابان یک کلمه کلیدی خاص در Google را هدف قرار میدهند و مانند شرکت در یک مزایده، پیشنهاداتی را به ازای هر کلیک (Cost Per Click -CPC) روی تبلیغشان ارائه می دهند و به این ترتیب وارد رقابت با دیگران بر سر رنک شدن در آن کلمه کلیدی میشوند. در این حالت هزینهای که حاضرید بپردازید تا کاربر یک اقدام مشخصی را در صفحه فرود شما انجام دهد، مشخص میکنید و سپس گوگل بر این اساس، به طور اتوماتیک قیمت کلیک روی تبلیغ شما را مشخص میکند.

با توجه به تعداد زیاد افرادی که از فیسبوک استفاده میکنندمیتوان گفت که فرصت جذب مخاطب برای هر کسب و کاری وجود گوگل ادز در ایران دارد. مزایده بین تبلیغها هر بار که کسی در Google جستجو کند، اتفاق میافتد. با این حال، بیشتر تبلیغ کنندگان بسته به زمینه کاری و هدف خود برای هر کلیک بین 0.50 تا 3.00 دلار هزینه میکنند. دارد. بنابراین حتی اگر هدف شما 90٪ یا 100٪ باشد بعید است بدون تعداد بازدید و کلیک بسیار زیاد به آن برسید. اگر کلمات کلیدی گران و رقابتی را هدف قرار دهید ، هزینه آنها برای هر کلیک 10 تا 20 دلار است. این کمپین­ها نرخ کلیک (CTR) بالا و ترافیک بیشتری به همراه دارند که معنای آن افزایش مشتریان بالقوه و در نتیجه افزایش فروش است. Target ROAS همان نرخ بازگشت سرمایهای است که برای این تبلیغ در نظر دارید. شما تنها زمانی هزینه پرداخت میکنید که بیش از نیمی از فضای صفحۀ تبلیغ به بیشتر از 2 ثانیه نمایش داده شود.

فراموش نکنید که شما فضای کمی برای پیامی که میخواهید به مخاطب برسانید در اختیار دارید. این نوع کمپین اطلاعات برنامه شما را به طور خودکار بهینه میکند و تبلیغاتش را در فضای اندروید، یوتیوب (YouTube)، گوگل پلی (Google Play) و بیش از 3 میلیون سایت و برنامه دیگر نشان میدهد. این وب سایتها همان فضاهایی هستند که برای نمایش تبلیغهای تصویری استفاده میشوند. کمپینهای نمایش (Display) مخصوص تبلیغات تصویری هستند و به شما کمک میکنند تا تبلیغهای جذاب بصری خود را در بین میلیونها سایت و اپلیکیشن مثل Gmail یا Google Play پخش کنید. همچنین در چیدمانها و بنرهای مختلفی که در تصویر بالا مشاهده میکنید، میتوانید تبلیغات تصویری در یوتیوب داشته باشید. اما در ابتدا باید دارای وب سایت باشید که البته راه هایی برای طراحی سایت رایگان نیز وجود دارد. لیست قیمت تمام خدمات تبلیغاتی افراک در این سایت برایتان تشریح شده است اما توجه داشته باشید که قیمت ها براساس درهم هستند نه دلار! اگر مراقب باشید که تبلیغات خود را در کجا قرار میدهید، Google Display Network میتواند مکانی عالی برای کسب لید (Lead) باشد. البته این نوع قیمتگذاری خیلی بهینه نیست چون گوگل کیفیت یا ارتباط ترافیک را در نظر نمی گیرد و برای دریافت Lead یا فروش بیشتر مناسب نیست اما اگر بودجه بسیار محدودی داشته باشید یا حجم جستجوی برای کلمات کلیدی محدود باشد، این نوع استراتژی بهترین گزینه است.

با استفاده از گوگل ادوردز شما می توانید به این هدف بسیار نزدیک شوید. به طور خلاصه این حالت، ترکیبی است از قیمتگذاری دستی و اتوماتیک. بعد از ارائه، به طور خودکار برای تبلیغ آماده میشود و الگوریتم برنامه، ترکیبهای مختلفی از اطلاعات شما را آزمایش میکند تا بهترین گزینه تعیین شود. سنجاق یکی از بهترین پلتفرم های نمایش تبلیغات آنلاین است که با روش های متنوعی مانند تبلیغات کلیکی همسان، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات بنری در بستر وب و موبایل به صاحبان کسب و کار در توسعه فروش و جذب مخاطبان جدید خدماتی را ارائه می کند. چون Google همیشه ترجیح میدهد بهترین نتیجه را به جستجو کننده نشان دهد. فراموش نکنید که لازم نیست نگران این موضوع باشید، چون برای تبلیغات خود پولی پرداخت نمی کنید و این مسئله به قوانین سایتی مربوط است که از خدمات آن استفاده می کنید. چون در نتایج جستجو و همچنین برگه خرید Google ظاهر میشوند.

به این دلیل که Google بعد از تطابق این دو، تبلیغ شما را نمایش میدهد. همچنین شما میتوانید حداکثر بودجه روزانه برای تبلیغ خود را تعیین کنید. Display/video: این گزارش هم آمار کمپینهای ویدیویی و شبکه نمایش نمایش گوگل را به شما نمایش میدهد. فرض کنید هدف شما این است که بازدیدکننده روی دکمه “تست رایگان” کلیک کند. اگه بتونین ارتباط بالایی بین این موارد داشته باشین احتمال افزایش نرخ کلیک و امتیاز کیفیت شما هم زیاد میشه. این روش قیمتگذاری برای کمپینی مناسب است که مهمترین فاکتور موفقیتش، نرخ بازگشت سرمایه باشد. برای تعیین ساختار مناسب برای یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز ملاحظات و نکات زیادی وجود دارد که ما در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم. اگر مهمترین هدف شما از راهاندازی کمپین، تبدیل (Conversion) است این نوع قیمتگذاری یک تصمیم عالیست. مثلا اگر یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی و CPC شما هم زیاد باشد، گوگل مبلغ پیشننهادی شما را کم میکند برای اینکه عملا در این عبارت کلیدی، احتمال تبدیل کم است. مثلا اینکه صفحه فرود تبلیغ را روی یک دامنه با پسوند com.

در این روش با پرداخت هزینه ای مشخص به گوگل ، تبلغ شما در نتایج جستجو نمایش داده می شود . کار با این ابزار بسیار راحت بوده و کافی است که در ابتدا یک اکانت گوگل ادز داشته باشید. البته به خاطر داشته باشید درصدی که وارد میکنید فقط یک هدف است و تحققش به عوامل دیگری مثل Quality Score و … همچنین این استراتژی فقط برای کمپینهای نمایش گوگل (Display Network) و تبلیغات یوتیوب ارائه میشود. به این شبکه Google Display Network یا به اختصار GDN می گویند که می تواند در مواقعی مفید باشد. در این مورد شما برای هر اپ، یک تبلیغ مجزا طراحی نمیکنید. هر یک از این پلتفرمها بهتنهایی، میتوانند یک بستر ایدهآل برای جهانی کردن تبلیغات شما باشند. در این حالت شما به صورت دستی برای تک به تک عبارات کلیدی، قیمت تعیین میکنید. اغلب، آنها مربوط به مواردی هستند که شما به صورت آنلاین خرید کرده اید یا محتوای سایتی که در حال مطالعه آن هستید. در این صورت میتوانید مشتریان بیشتری داشته باشید. یکی از سادهترین روشهای قیمتگذاری گزینه Maximize Conversion است چون فقط باید حداکثر بودجه روزانه خود را تعریف کنید تا گوگل به طور هوشمندانهای و به کمک یادگیری ماشین آن را مصرف کند تا بیشترین تبدیل را داشته باشید.

در ادامه روشهایی کاملا کاربردی که همین الان میتوانید با آنها تبلیغات در اینترنت را شروع کنید شرح میدهیم. در بخشهای بعدی در این مورد بیشتر توضیح میدهیم. اگر یاد بگیرید که چگونه از این پلتفرم استفاده کنید و کمپین مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب نمایید می توانید بهتر تصمیم گیری کنید. به عنوان مثال اگر بیشترین میزانِ نمایش در یک عبارت کلیدی خاص مثل کفش بسکتبال را میخواهید، فقط کافیست درصد مورد انتظار خود را بنویسید. در ضمن این مورد هم مثل شماره 9 فقط مخصوص شبکه نمایش گوگل و تبلیغات در یوتیوب است. بسیاری از برندهای برتر و بزرگ در خاورمیانه از این سایت برای تبلیغ خود استفاده می کنند. سایر سیستمهای تبلیغاتی مانند facebook Ads و سایر سیستمهای عامل مبتنی بر PPC مطمئناً می توانند نیازهای شما در این راستا را برآورده کنند. به این دلیل که احتمالا بیزینسهای زیاد دیگری هم وجود دارند که میخواهند با تبلیغ در آن کلمه کلیدی رتبه بگیرند. عنوان و متن آگهی شما باید با کلمات کلیدی که در مزایده گوگل ادز مشخص کردهاید مطابقت داشته باشد و راه حلی که آگهی شما در تبلیغ ارائه میدهد باید نقطه درد و نیاز کاربر را هدف قرار دهد.