آگوستین کاناپینو امیدهای آرژانتین را به ایندیاناپولیس 500 می برد

·

___

البته اینطور نیست که من مسی باشم. فوتبال مهم‌ترین ورزش در کشور من است. یک کلام و گرفتن یک یدک کش.

زمانی که کاناپینو در ماه نوامبر در اتودرومو بوئنوس آیرس چند دور زد، این اولین باری بود که یک ایندی کار در آرژانتین پس از قهرمانی ایندی 300 در Rafaela Autodromo در سال 1971 بود. و او در جلسات نمایشگاه به اندازه کافی سریع بود که Juncos تصمیم گرفت به او فرصتی در یک سواری تمام وقت بدهد.

با این حال، ساختن شبکه 33 ماشینی برای “بزرگترین نمایش در مسابقه” یک برد است.

همانطور که RC Enerson و Sting Ray Robb تازه کار دریافتند، دوشیدن یک گاو سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

کاناپینو گفت: “ما افراد زیادی بیکار داریم. مردم گرسنه هستند. اقتصاد یک فاجعه است. بنابراین زندگی در آنجا واقعاً بسیار دشوار است، متأسفانه، زیرا ما کشور واقعا زیبایی داریم. من هستم. برای کاری که اینجا برای آنها انجام می دهم خوشحالم.”

کاناپینو حتی یک زبان انگلیسی نمی دانست، اما می دانست که باید بتواند با مهندسان تیم ارتباط برقرار کند. بنابراین کار با یک معلم خصوصی، تماشای فیلم و با کمک یک برنامه در تلفن خود، کاناپینو در حدود سه ماه مسلط شد.

کاناپینو ادامه داد: «اما ورزش موتوری در آرژانتین واقعاً بسیار مهم است. ما طرفداران زیادی داریم و بله، من هم طرفداران زیادی دارم. مردم چند خالکوبی با نام من دارند و اسم من را فرزندانشان می گذارند. این باعث افتخار من است.»

اما لحظات پر دست انداز نیز وجود داشته است. در لانگ بیچ، ایلات در حال خروج از پیت لین در مقابل کاناپینو بود و هلیو کاسترونوز را مجبور کرد تا حرکتی تهاجمی در اطراف هر دوی آنها انجام دهد. کاسترونوز و کاناپینو با هم برخورد کردند و بسیاری از 115000 دنبال‌کننده آرژانتینی در توییتر هم تیمی‌اش را به دلیل مسدود کردن مسیر و ایجاد سانحه از بین بردند.

نه لیونل مسی فوق ستاره فوتبال یا خوان مارتین دل پوترو، بزرگ تنیس.

کاناپینو فکر می‌کرد که حرفه‌اش رانندگی با ماشین‌های استوک را در آرژانتین آغاز می‌کند و به پایان می‌رسد، البته با ورود به ماشین‌های اسپرت در ۲۴ ساعت دیتونا. اما اواخر سال گذشته، ریکاردو یونکوس، مالک تیم آرژانتینی، ترتیب برگزاری نمایشگاهی در بوئنوس آیرس را داد و با کاناپینو تماس گرفت تا ببیند آیا او مایل به انجام وظایف رانندگی است یا خیر.

با این حال، حمایت شدید آنها منطقی است، زیرا برای بسیاری از مردم آرژانتین، به جز قهرمانی جام جهانی سال گذشته، تشویق چندانی وجود نداشت. فساد سیاسی نسل‌ها است که بیداد می‌کند و این کشور در چنان بحران اقتصادی فرو رفته است که هفته گذشته، بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره اصلی خود را برای جلوگیری از تورم به ۹۷ درصد افزایش داد.

غرور 33 ساله Arrecifes، یک شهر داخلی با حدود 25000 نفر که رانندگان فرمول یک خوزه فریلان گونزالس و نوربرتو ادگاردو فونتانا را نیز تولید کرده است، بیش از 100 مسابقه و 15 عنوان را در سری های مختلف داخلی کسب کرده است. نام کاناپینو اغلب در اخبار منتشر می شود، فالوورهای او در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است و “آگوستین” به نامی مرسوم برای نوزادان تازه متولد شده تبدیل شده است.

منحنی یادگیری در داخل ماشین مسابقه که رنگ های تیم ملی فوتبال آرژانتین را در روز یکشنبه خواهد داشت، به همان اندازه سریع بوده است. کاناپینو دوازدهمین فصل افتتاحیه در سن پترزبورگ و دوازدهم در اولین بازی بیضی شکل خود در تگزاس بود.

کاناپینو با آن مشکلی نداشت. و برای آن، طرفداران او در خانه می توانند جشن بگیرند.

کار آسانی نخواهد بود. کاناپینو برای یکی از کوچک‌ترین تیم‌ها، Juncos Hollinger Racing رانندگی می‌کند، تیمی که هفته گذشته برای یافتن سرعت تلاش کرد. هم تیمی او، کالوم ایلوت، حتی مجبور شد یک روز قبل از مقدماتی شاسی را عوض کند، زیرا در ماشین احساس “ناامنی” می کرد، اگرچه هر دو راننده به اندازه کافی سریع پست های شنبه را ارسال کردند تا از استرس روز سخت دوری کنند.

تصور کنید اگر او یکشنبه برنده مسابقه Indy 500 شود چقدر به آنها افتخار می کنند.

ایندیاناپولیس – درک محبوبیت بی‌شمار راننده ایندیاناپولیس 500 آگوستین کاناپینو در آرژانتین سخت است، مگر اینکه به این فکر کنید: پنج سال پیش، در حالی که در یکی از سری‌های ماشین‌های تور کشورش مسابقه می‌داد، او به عنوان برترین ورزشکار کشور انتخاب شد.

کاناپینو تنها چهارمین راننده آرژانتینی است که برای مسابقات ایندی 500 واجد شرایط است و اولین راننده از زمان خروج رائول ریگانتی از مسابقه 1940 است. خوان مانوئل فانجیو، قهرمان پنج دوره فرمول یک که به طور گسترده به عنوان بهترین راننده آرژانتین شناخته می شود، با هیاهوی زیادی برای مسابقه 1958 وارد شد، اما قبل از مسابقات مقدماتی چون ماشینش نتوانست سرعتش را بالا ببرد، از مسابقات خارج شد.

کاناپینو گفت: «من فکر می‌کنم تنها کاری – کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم – می‌توانیم از مردم لبخند بزنیم، زیرا بسیاری از مردم هنوز هم رنج زیادی می‌کشند، مخصوصاً اکنون. ما در موقعیت مناسبی برای شروع هستیم و واقعا خوب به نظر می رسد. ماشین مسابقه من خوب به نظر می رسد. ابتدا باید کار را تمام کنیم. هدف ما این است که در بهترین موقعیت ممکن به پایان برسیم.”

کاناپینو به سرعت بیانیه‌ای صادر کرد و از طرفدارانش خواست که استفاده از ویتریول را متوقف کنند.

مسابقات اتومبیل رانی AP: https://apnews.com/hub/auto-racing و https://twitter.com/AP_Sports