بازار فارکس و مزایا و معایب آن بازار فارکس برای سرمایه گذاری مناسب است؟-بروکر آمارکتس

·

1- در این بازار زمینه برای شما وجود دارد که هم در صعود قیمت سود بدست آورید و هم در زمان نزول قیمت سود کنید. آنها در زمان تسویه یعنی در آخرین روز قرارداد، می بایست اختلاف قیمت کنونی یا قیمتی که معامله با آن انجام شده را پرداخت می کردند. در این بازار دیگر نگرانی بابت جابجایی یا ضایع شدن پول هیچ کسی نیست. شما هر شغلی که دارید، ممکن است با مجموعه ای از کالاها در تعامل باشید.

  • آموزش های ویدئویی رو در بین این پست ها و بصورت دوره های آموزشی اساتید مختلف در سایت موجود هست.
  • درود به شما دوست عزیز، برای مطالعه مقالات خارجی می توانید به سایت های معروفی چون forex.com مراجعه نمایید.
  • یکی از مهم ترین مواردی که نباید بدون آگاهی و آموزش اقدامی انجام داد، قطعا جایی است که با دارایی و سرمایه شما سر و کار دارد.
  • امکان خرید سهام شرکت‌های گوگل، اپل، فیسبوک، آمازون، تسلا و …
بروکرها در واقع مشابه کارگزاری‌هایی هستند که در ایران داریم. در واقع نقش این بروکرها به عنوان واسطه، فراهم نمودن بستری جهت انجام معاملات می‌باشد. با توجه به شرایط تحریمی کشور ایران، مسئله انتخاب بروکر به امری دشوار تبدیل گشته است.

تحلیل بنیادی یا فاندامتال در بازارهای مالی (Fundamental Analysis) چیست؟

امروزه حجم معاملات روزانه در بازار فارکس چیزی در حدود ۵ تریلیون دلار در روز است. در حالی که حجم معاملات روزانه در بازار بورس آمریکا ۲۵۷ میلیارد دلار است. به عبارت ساده‌تر بازار فارکس ۲۰۰ برابر بزرگتر از بازار سهام است. حجم بالای معاملات موجب جذابیت بالای این بازار شده و افرادی زیادی را برای سرمایه‌گذاری در این بازار جذب نموده است. حال شاید از خود بپرسید که چرا باید فارکس یاد بگیریم و آموزش بورس فارکس چه اهمیتی دارد؟ اهمیت آموزش فارکس را می‌توان از چندین جنبه مورد بررسی قرار داد. در درجه اول اهمیت شناخت این بازار را باید در آشنایی با تجارت‌های جهانی قلمداد کنیم.

قدم هفتم: بررسی روند معاملات و تجزیه و تحلیل آنها

بازار فارکس و مزایا و معایب آن بازار فارکس برای سرمایه گذاری مناسب است؟-بروکر آمارکتس در واقع ایرانیان نمی‌توانند با هویت ایرانی خود در تعداد زیادی از بروکرها ثبت نام و فعالیت نمایند. باید توجه داشته باشید که ثبت نام با هویت آشنایان نیز به دلیل الزامی بودن پرداخت مالیات از سوی صاحب حساب، مشکلات خاص خود را خواهد داشت. بدین معنی که علاوه بر خرید، امکان معاملات فروش نیز وجود دارد. در واقع زمانی که انتظار کاهش قیمت ها را دارید، باید از این فرصت استفاده کنید. این نرم افزار با نام تجاری Meta trader در نسخه های ۴ و ۵ برای انواع سیستم عامل ها از جمله ویندوز، مک، اندروید و IOS بصورت رایگان در دسترس است. معاملات فارکس بر اساس نمادهایی به صورت جفت ارز صورت می گیرد.

بازار فارکس و بازار بورس نزدک جز بزرگترین بازارهای مالی برای معامله گران محسوب می شوند. عرضه و رونق پول کاغذی تورم و بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی را به دنبال داشت؛ بنابراین نظارت ارزی بین دولت‌ها را می‌طلبید. پس از جنگ جهانی دوم دولت‌ها جهت بازسازی اقتصاد کشورشان تصمیم گرفتند تا با ثابت نگهداشتن قیمت ارزها نسبت به دلار آمریکا با آرامش و آسودگی خیال به تحکیم مبادلات تجاری بین خود بپردازند. اما این مورد نیز تا سال ۱۹۷۱ بیشتر دوام نداشت (به دلیل مواجه شدن آمریکا با کسری موازنه تجاری). پس از آن، بنابر شرایط خاص جهان قرار بر این شد که ارزها آزادانه در قبال یکدیگر مبادله شوند و قیمت یک ارز با توجه به عرضه و تقاضای بازار تعیین شود نه به واسطه سیاست دولت‌ها.

کدام کارگزار فارکس را انتخاب کنیم؟