بسته اورجینال تعویض روغن موتور بی ام و BMW X4 بی بی شاپ | mvmblog

·

اکثر رانندگان می‌دانند که باید روغن پیشرانه را به‌ شکل منظم بررسی و در صورت احتیاج آن را تعویض نمایند یا تا حد معین به پیشرانه اضافه نمایند اما اکثر آن ها بررسی روغن گیربکس را فراموش می نمایند. درست همانند پیشرانه، گیربکس دستی یا اتوماتیک مجله خبری خودرو ام وی ام نیز برای روان کاری به روغن خاص خود متکی هست و خالی شدن گیربکس از روغن می‌ تواند بسیار خطرناک باشد و هزینه‌ های زیادی را به مالک تحمیل نمایند. در ادامه ما شما را با چگونگی بررسی میزان روغن گیربکس خودرو آشنا می نماییم پس همراه ما باشید.

  • بخصوص در مورد کاهش لرزش موتور و صدای موتور می‌توان عملکرد مناسبی را از این روغن‌موتور انتظار داشت.
  • به‌طور کلی، روغن‌کاری برای بخش‌های متحرک خودرو یا هر وسیله مکانیکی دیگر لازم و ضروری است، چون در صورت نبود روغن امکان اینکه بخش‌های متحرک به‌طور روان و راحت به حرکت درآیند و کارشان را انجام بدهند، تقریبا ناممکن می‌شود.
  • این پکیج شامل 2 عدد روغن ترمز 250 سی سی و شست و شوی کامل مدار ترمز میباشد.
  • دوده حاصل از احتراق را در خود بصورت معلق نگه می دارد و طبعا سیاه می شود.اگر روغن موتور شما دیر سیاه شده باید نگران شد.بدین معنی که روغن قدرت جدب و معلق نگه داشتن دوده ها و مواد زائد را ندارد.
  • اگر میزان روغن گیربکس کم باشد نیازمند قیف و نوع مناسب روغن گیربکس خواهید بود تا بر میزان آن اضافه کنید.
روغن‌های مارک الف را می‌توان شناخته‌شده‌ترین روغن برای خودروهای x22 در ایران معرفی کرد. این روغن به روش سنتتیک ساخته شده و عموماً در بسته‌بندی 5 لیتری به فروش می‌رسد. توجه داشته باشید که این روغن‌موتور در هنگام خرید نباید دارای بو یا رنگ نامناسب باشد.

تعویض روغن گیربکس خودرو در محل

مقدار این عدد می‌تواند در استارت اول روزهای سرد زمستان نقش مهمی در سلامت موتور خودرو شما ایفا کند، زیرا برای روغن‌کاری موتور در این حالت روغن موتور باید بسیار رقیق باشد تا بتواند به خوبی قطعات درون موتور را پوشش دهد. به طور مثال شما می‌توانید از روغن موتوری با کیفیت SN به جای SM استفاده کنید، زیرا کیفیت این روغن بالاتر از کیفیت روغن موتور SM بوده و نه تنها برای موتور خودرو شما ضرری ندارد، بلکه از نظر کیفیت مناسب‌تر نیز خواهد بود. ویسکوزیته یا گرانروی یک ماده پارامتری است که میزان مقاومت آن ماده را در مقابل جاری شدن نشان می‌دهد. این پارامتر که با نام لزجت نیز شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که در بحث انتخاب روغن موتور مورد توجه قرار می‌گیرد. قبل از آن که روغن را به گیربکس اضافه نمایید دقت داشته باشید به رنگ روی میله اندازه‌ گیری در بار اول دقت نمایید. در صورتی که رنگ قهوه‌ ای تیره یا سیاه را دیدید بهتر هست به دنبال تعویض روغن گیربکس و فیلتر آن در آینده نزدیک باشید.

روغن‌موتور توتال مدل Quartz 9000 Energy؛ روغن‌موتور ماشین MVM X22

حتی اگر گران‌ترین و باکیفیت‌ترین روغن را هم برای خودروی خود بخرید، باز هم روزی می‌رسد که باید آن را عوض کنید. روغن گیربکس یا هر روغن دیگری در خودرو که به‌موقع تعویض نشود، خاصیت خود را از دست می‌دهد و تبدیل به مایعی مانند آب می‌شود که از عهده روغن‌کاری و روان‌سازی برنمی‌آید. این را هم یادتان باشد که اگر در زمان مناسب برای خودرو و بخش‌های مختلف آن هزینه نکنید، خسارات و آسیب‌هایی که بعداً به‌وجود می‌آید، بسیار بیشتر خواهد شد.

http://architecture-competitions.ir

البته در صورتی که تخیله روغن از طریق مکش انجام گیرد، ممکن است این اعداد کمی بیشتر باشد. هرگز از افزودنی‌های روغن در زمان تعویض روغن موتور ام وی ام 315 استفاده نكنید. استفاده از افزودنی‌ها نه تنها هزینه‌ی نگهداری خودرو را افزایش می‌دهد، بلكه ممكن است موتور را نیز خراب كند و خودرو از گارانتی خارج شود. فروشگاه اینترنتی شهر روغن مفتخر است اعلام نماید برای اولین بار در ایران روغن موتور پس از عبور از شرایط بسیار سختگیرانه کنترل کیفیت توسط این فروشگاه به صورت آنلاین و ارسال به سراسر ایران عرضه میگردد.

ام وی ام – مدیران خودرو – MVM