بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی، دارای چه ویژگیهایی است؟

·

هرچند درصدی از سختی آب در اصطلاح رایج آهک یا نمک کلسیم و منیزیم نه تنها برای سلامتی مضر نبوده بلکه مفید هم هست، لیکن از سویی بر مزه آب تاثیر گذاشته و هنگام مصرف آب در منازل و در صنعت مشکلات زیادی ایجاد می کند که مصرف کننده را وادار به آهک زدایی آن می کند. غالب دستگاه ها و روش های رایج جهت تصفیه و آهک زدایی آب در مقیاس کم به دلایل زیر دچار اشکال بوده و در برخی از موارد یا درست عمل نمی کنند و یا حتی مواد مضر وارد آب می کنند. به عنوان نمونه در غالب کشورها جهت پیشگیری از رشد باکتری در لوله ها به مقدار زیادی کلر وارد آب می کنند، اما کلر در کنار ضدعفونی کردن از یک سو سالم نبودن و باکتری ها را می کشد.

کشور تایوان قدرت اصلی در ساخت دستگاه های تصفیه آب است و بهترین مارک های بازار نیز تایوانی می باشند که در ایران نیز بسیار پر فروش هستند. دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس به صورت خورشیدی از روش تقطیر استفاده می کند و به این دلیل که میزان انرژی بالای مورد نیاز خود در تولید آب تصفیه شده را از طریق خورشید دریافت می کند می تواند از لحاظ انرژی مورد نیاز و هزینه ها قابل درک باشد. در دستگاه تصفیه آب جذب ، از کربن استفاده می شود. البته سودجویان و کلاهبردان از فرصت استفاده کرده و به دنبال فروش محصولات نامرغوب و تقلبی خود هستند. همه محصولات و دستگاه های تصفیه آب در دیجی آب کالا دارای استانداردهای جهانی NSF و CE و Water Quality و FDA میباشد.

پس از بستن حوزینگ مرحله دوم ورودی فیلتر ممبران شماره 4 تصفیه آب را قطع کرده و شیر ورودی دستگاه تصفیه آب را باز نمایید . برداشت آب از مخزن توسط شیر برداشت صورت میگیرد. بر اساس گزارش سازمان یونسکو در بالا، حدود یک چهارم آب های به اصطلاح معدنی در بطری ها در امریکا مستقیما توسط تولید کننده از شیر آب لوله کشی پر می شود. در مورد آب های معدنی و غیره در بطری بر خلاف قوانین آب لوله کشی قوانین جدی کنترل مواد آن وجود ندارد و به استناد نشریه نه تنها قوانین جدی در مورد این آب ها وجود ندارد بلکه تولید کنندگان آنها قادر به آنالیز سازمان یونسکو روزانه همه مواد در آب نبوده و حتی در کشورهای صنعتی نیز دولت این آب ها را کنترل جدی نمی کند، به عنوان مثال آنها در کشورهای صنعتی موظفند تنها سالی یک بار آب را مورد آزمایش محدود قرار دهند، آن هم نه آب پر شده در بطری را بلکه آب را قبل از پر کردن آن هست.

این شرکت یکی از قدیمی ترین تولید کننده های دستگاه تصفیه کن خرید تصفیه آب آب می باشد. این شبکه ها باعث می شوند که آب آشامیدنی،دارای زنگ آهن و رسوبات جدا شده از سیستم های قدیمی باشد. ضمن این که اکثرا آب لوله کشی شهری میزان بیشتری از آهن در محلول خود دارد و باید توسط بهترین مارک دستگاه تصفیه آب حذف کامل گردد. وجود کاتیون های فلزی دو ظرفیتی مانند کلسیم، منیزیم، استرانسیم، آهن و منگنز باعث ایجاد سختی در آب می شوند، هرچند به علت ناچیز بودن غلظت کاتیون های استرانسیم، آهن و منگنز، علت اصلی سختی در آب مربوط به کلسیم و منیزیم است. این فیلترها که برای یخچال های ساید بای ساید استفاده میشه همان کاری رو میکنه که فیلتر شماره 5 دستگاه تصفیه انجام میده و بیشتر برخی از مواد شیمیایی و منشقات کلر محلول در آب رو حذف میکنه و علت استفاده اونها در سایدبای ساید ها فقط به منظور طول عمر اتصالات و لوله های تشکیل یخ در یخچاله نه به عنوان تصفیه آب .

لیست دستگاه های تصفیه آب

آب سخت برای انسان مضر نیست بلکه مفید است و معمولا شکستگی استخوان های آنهایی که آب سخت می آشامند زودتر بهبودی حاصل می کند و بیماری راشیتیسم کمتر در این اشخاص دیده می شود. چنانچه در صورت فقدان مواد مضر در آب میزان مواد سالم معدنی موجود در آب را به عنوان معیار مفید بودن آنها در نظر بگیریم به سهولت می توان بر اساس مقایسه میزان موادی که روی بطری ها نوشته شده با میزان املاح سالم در آب لوله کشی به این نتیجه رسید که در غالب موارد میزان املاح موجود در آب لوله کشی همان اندازه و یا حتی بیشتر است.

این عامل که به صورت ظاهری به جهت رسوب در کتری، سماور و تاسیسات قابل تشخیص است، حساسیت های زیادی در بین مردم ایجاد کرده است از جمله شایعاتی در خصوص بیماری های کلیوی و ایجاد سنگ کلیه که نتیجه آن رجوع به آب های بسته بندی شده و تصفیه خانگی است. به خاطر اینکه بیشتر مواد زائد موجود در آب توسط فیلتر های مراحل قبلی از بین می رود و کار فیلتر خطی کمتر از آنهاست، در نتیجه مدت زمان طولانی تری قابل استفاده هستند. و یا اینکه بصورت تلفنی مشاوره بگیرید و سفارش دهید . از سویی خوب نبودن کیفیت آب لوله کشی در برخی از کشورها و مناطق دلیل این کار است و از سوی دیگر نا آگاهی در مورد آب و خواص آن در کنار رفع عطش و دلیل آخر سواستفاده تولید کنندگان آب در بطری از ناآگاهی عموم است که برخی خواصی را برای آب آشامیدنی معدنی بر می شمارند که یا اساسا ناصحیح بوده و یا صحت علمی آنها هیچگاه به اثبات نرسیده است.

لیست فیلتر های تصفیه آب

قطعات پلاستیکی تمام این برندها از بهترین مواد پلاستیکی مرغوب و فود گِرِید تهیه می شوند و تمامی استانداردهای NSF ، water quality و FDA را دارند.که می توان به راحتی با وارد کردن نام برند در هر یک از این سایت ها ، تمامی استانداردهای کسب شده را مشاهده نمود .در آخر این متن ، لینک سایت ها گذاشته شده است. همه ما میدانیم که به دلیل فعالیت بیش از حد انسانها، آلودگیهای فراوانی وارد آبها شده و جان تمامی جانداران را به خطر انداخته است. آفتابنیوز : امروزه به دلیل آلودگیهای زیست محیطی، میزان آلودگی آبهای آشامیدنی زیاد شده است که این امر برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است.

هفته نامه معروف آلمان “اشترن” در سال 2003 چندین آب معدنی معروف و گران قیمت را مورد آزمایش قرار داده و به این نتیجه رسید که در برخی از آنها باکتری و مواد مضر وجود دارد، از جانب دیگر حلال های شیمیایی مضر موجود که نه تنها مزه آب را عوض می کند، بلکه گفته می شود سرطان زا است. فیلتر دوم : جنس این فیلتر از کربن فعال می باشد که برای از بین بردن انواع گاز های شیمیایی معلق در آب و از بین بردن کلر موجود در آب و همچنین فیلتر کردن احتمالی فلزات سنگین در آب به کار می رود.

از سوی دیگر کلر با مواد آلی موجود درآب نیز ترکیب شده و ترکیباتی را به وجود می آورد که در روده بزرگ آنها هم مضر هستند. جوشاندن آب به مدت ده دقیقه مقدار قابل توجهی کلر آب را خنثی می کند. در شرایط عادی فیلتر ممبران تصفیه آب تا 2 سال قابل استفاده می باشد. هرچند مطالعات اپیدمیولوژی نشان داده اند در مناطقی که از آب های سخت استفاده می کنند بیماری های قلبی و عروقی مثل سکته قلبی و فشار خون کمتر مشاهده شده است. جهت انتخاب و خرید فیلتر مناسب برای استخر یا جکوزی علاوه بر ابعاد و اندازه فیلتر که باید متناسب با فضای موتورخانه باشد باید به ظرفیت یا میزان حجم آب درون کاسه استخر یا جکوزی، حداکثر میزان فشار کاری قابل تحمل فیلتر (نحوه محاسبه فیلتر استخرها بر اساس نوع فیلتر (شنی، کارتریجی، دیاتومه) تا حدودی متفاوت می باشد)؛ و از دیگر موارد مهم باید به متناسب بودن هد و دبی پمپ تصفیه و نیز افت فشار جریان آب عبوری از فیلتر اشاره نمود.

کلر و مواد جانبی کلر نیز توسط کربن اکتیو و کربن بلاک موجود در مرحله دوم و سوم تصفیه میشود و آب وارد فیلتر ممبران اسمز معکوس که قلب اصلی آب تصفیه کن خانگی شماست خواهد شد . غالب مواد آلاینده آب آشامیدنی عبارتند از باکتری ها، فلزات آهن، منگنز، شبه فلزاتی چون باریوم و استرونسیوم، فلزات سنگین چون سرب، روی، مس، کادمیوم، کرم، کبالت، نیکل، و جیوه و مواد دیگری چون نیتریت، نیترات، فلورید، بورات، فسفات، آرزنات و مواد معلق در آب و مواد رادیواکتیو، دفع آفات و مواد هورمونی و داروهایی که انسان ها استفاده کرده و به مرور وارد آب های زیرزمینی شده اند. از جمله آلاینده های دیگر آب آشامیدنی فلورید و بورات در آب است. آزمایش های دیگری در سال 2007 نشان دادند که در بطری های پلاستیکی ای که چند بار مورد مصرف قرار می گیرد انواع و اقسام مواد از جمله روغن مشاهده می شوند.