بهترین دنده دوچرخه در بازار ایران

·

این دوچرخه ویژگی های دوچرخه شهری و کوهستانی با وزن کمتر و لاستیک های پهن تر را به شما می دهد. فرمان این دوچرخه ها کمی بالاتر از دوچرخه های کوهستانی و شهری است و به شما این امکان را می دهد که در هنگام نشستن حالت عمودی تری داشته باشید. این دوچرخه برای تفریح ​​و ورزش در فاصله 10 کیلومتری مناسب است.

دوچرخه برقی:

بدنه این دوچرخه ها نسبت به دوچرخه کوهستان ظریف تر است. آنها تعداد زیادی دنده دارند که بالا و پایین رفتن از تپه ها را آسان می کند. در ایران به این دوچرخه دوچرخه کورسی نیز می گویند.

دوچرخه کلاسیک:

    دوچرخه کلاسیک

وقتی نام این دوچرخه را می شنوید ممکن است فکر کنید که دیگر نیازی به رکاب زدن ندارید، اگر چنین تصوری دارید کاملا در اشتباه هستید. زیرا این دوچرخه ها مانند سایر دوچرخه ها دارای پدال هستند و تنها تفاوتشان این است که در صورت نیاز به آنها در مکانی که خسته هستید می توانید از موتور الکتریکی آنها استفاده کنید و رکاب نزنید.

    دوچرخه شهری

    دوچرخه هیبریدی

    دوچرخه تور

اگر به دنبال دوچرخه ای هستید که علاوه بر تا شدن از وسط، ارتفاع آن نیز کم باشد و بتوان آن را در چمدان گذاشت، باید دوچرخه تاشو بخرید. آنها معمولا چرخ های کوچک و دنده های کمتری دارند.

دوچرخه هیبریدی:

    دوچرخه برقی

برای خرید این دوچرخه ها باید به فروشگاه های دست دوم سر بزنید و یک دوچرخه کلاسیک تهیه کنید. البته چون کارکرده است باید پولش را خرج کنید تا مثل روز اول جدید بسازید. این نوع دوچرخه علاقه مندان خاص خود را دارد. معمولا افرادی که می خواهند خاطرات گذشته را تکرار کنند یا کلکسیونرها این دوچرخه را می خرند.

دوچرخه تاشو:

دوچرخه جاده:

پس از معرفی انواع دوچرخه، توضیحات مختصری در مورد هر یک از آن ها در اختیار شما قرار می دهیم. با توجه به اینکه مطلب زیر راهنمای خرید دوچرخه شهری است در پایان توضیحات کامل تری در مورد آن خواهیم داد.

دوچرخه تفریحی:

    دوچرخه تاشو

این دوچرخه برای عبور از سطوح ناهموار طراحی شده است. این یک اختراع جدید در صنعت دوچرخه محسوب می شود و دارای تعدادی ضربه گیر است. لاستیک های پهن تری دارند و بدنه شان قوی تر است. امکان استفاده در مناطق کوهستانی را برای دوچرخه سواران فراهم می کند. در ایران به دلیل شیب زیاد خیابان ها، بسیاری از مردم به جای دوچرخه های شهری از دوچرخه های کوهستانی استفاده می کنند.

اگر دوست دارید تفریح ​​کنید و با دوستان خود در خیابان و پارک و غیره وقت بگذرانید. و شما فقط برای تفریح ​​به دوچرخه نیاز دارید، نیازی به خرید دوچرخه های پیشرفته ندارید. این نوع دوچرخه معمولاً دنده یا شوک ندارد و وضعیت نشیمنگاه به صورت عمودی و صندلی مانند است. این مدل دوچرخه برای مسیرهای کوتاه، هموار، غیر سربالایی و سرازیری که نیاز به سرعت ندارند توصیه می شود. برای آشنایی با بهترین دنده دوچرخه در بازار ایران به این مطلب مراجعه کنید.

دوچرخه تخصصی:

    دوچرخه BMX

    دوچرخه چاق

    دوچرخه کوهستان

    دوچرخه جاده

کسانی که در مسابقه شرکت می کنند، بدیهی است که به یک دوچرخه حرفه ای و تخصصی نیاز دارند تا بتوانند با رقبای خود رقابت کنند. از ویژگی های این دوچرخه ها می توان به سبکی (حداقل وزن مجاز برای مسابقه 6800 گرم و کمترین اصطکاک را با جاده) و لاستیک های صاف و صیقلی اشاره کرد که به آنها اجازه می دهد به حداکثر سرعت برسند.

دوچرخه تور:

دوچرخه وسیله نقلیه ای است که با استفاده از پدال و نیروی انسانی کار می کند. پیشرفت روزافزون علم و فناوری و توسعه ماشین‌ها باعث شده است که مردم کمتر فعال باشند و زندگی کم تحرک بیشتری داشته باشند. خوشبختانه، بسیاری از مردم برای داشتن زندگی شادتر ورزش می کنند. شاید کمتر کسی باشد که از فواید حرکت و فعالیت های بدنی بی خبر باشد، افرادی که به فعالیت بدنی می پردازند سالم تر هستند و زندگی شادتری دارند. اگر به دنبال ورزشی هستید که به راحتی در دسترس، ارزان و برای سلامتی شما مفید باشد. بدون شک این دوچرخه است. اگر شما هم ورزشکار هستید و مجبورید هر روز فاصله محل کار تا خانه را در ترافیک طی کنید، در این شرایط خرید دوچرخه شهری گزینه خوبی است. دوچرخه سواری از آلودگی هوا و ترافیک شهری جلوگیری می کند و باعث می شود به دور از ترافیک و آلودگی هوا از ورزش لذت ببرید. البته دوچرخه ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم.

    دوچرخه تخصصی

دوچرخه تور یا دوچرخه تورینگ نوعی دوچرخه است که برای مسافت های طولانی استفاده می شود. می توانید از آن برای سفر از شهری به شهر دیگر و حتی گاهی اوقات برای سوار شدن از یک قاره به قاره دیگر استفاده کنید. یکی از ویژگی های این دوچرخه داشتن پیچ های زیاد روی بدنه است که با استفاده از آن می توان تعداد زیادی زین و زین اضافه کرد.

دوچرخه کوهستان :

    دوچرخه تفریحی