ریزش قریب الوقوع قیمت محصولات برندهای فونیکس و MVM

·

اکو ایران : دپوی محصولات مدیران خودرو روی بازار تاثیر منفی گذاشت.

محمدمهدی فداکار تاکید می کند گمرک تا زمانی که این اسناد و اوراق به دستش نرسد اجازه نمی دهد خودروسازان کرمانی محصولات دپویی خود را شماره گذاری کنند.

البته استاندار کرمان بیکار ننشسته و طی دیداری با رئیس‌کل گمرکات کشور راهکاری برای این موضوع پیشنهاد داد. بر این اساس مقرر شد به‌نسبتی که قطعات خودروها هنوز ارائه نشده و بلاتکلیف هستند، به همان اندازه خودرو توسط گمرک به‌عنوان ضمانت نگه داشته شود و بقیه را خارج کنند.

 

 

 

 



منبع

بررسی قیمت های محصولات دو برند فونیکس و MVM که توسط شرکت مدیران خودرو مونتاژ می شود نشان می دهد این خودروها رشدی حدود 5 تا 15 میلیون تومان را به خود دیده اند.

این رشد قیمت در بازه ای یک هفته ای اتفاق افتاده است. فعالان بازار دلیل نوسانی شدن قیمت خودرو را رشد نرخ ارز عنوان می کنند با این حال محصولات دو برند فونیکس و MVM علاوه بر تاثیرپذیری از نوسانات بازار ارز از دلیل دیگری نیز تاثیرپذیرفته اند. رصد پارکینگ این خودروساز کرمانی نشان می دهد حدود 30 هزار دستگاه از محصولات دو برند فونیکس و MVM دپو شده اند.

استاندار کرمان دلیل این مساله را عدم ارائه اسناد و اوراق گمرک عنوان می کند.

با توجه به این مساله به نظر می رسد بخشی زیادی از خودروهای دپوی که از محصولات دو برند فونیکس و MVM هستند به بازار سرایز می شود و این اتفاق می تواند فیتیله قیمتی این خودروها را پایین بکشد. البته چنانچه روند نوسانی بازار ارز ادامه دار باشد این اتفاق می تواند افزایش عرضه به بازار خودرو را بی اثر کرده و همچنان نمودار قیمت را صعودی نگه دارد.