ساخت نسل ششم شورت کامارو پس از سال 2024

·

در انتشاری، برند جنرال موتورز پیشنهاد کرد که کامارو پس از یک دوره نه ساله در تکرار فعلی خود به سمت “بازنشستگی” می رود. آخرین کامارو در ژانویه 2024 در کارخانه مونتاژ رودخانه بزرگ Lansing در میشیگان ساخته خواهد شد.

در طی آن دوره، نسل ششم شورت کامارو به دلیل هندلینگ بسیار بهبود یافته، نسخه رورتی ZL1 و تلاش‌هایش برای بهینه‌سازی سوخت با نسخه توربو-4 با قدرت بیش از 300 اسب‌بخار مورد تحسین قرار گرفت.

با این حال، از زمان معرفی مدل فعلی، فروش کامارو به طور چشمگیری کاهش یافته است. کامارو اکنون پس از فورد موستانگ و دوج چلنجر که در چند سال گذشته پیشتاز بوده اند، رتبه سوم را در فروش خودروهای عضلانی دارد. شورلت سال گذشته 24652 دستگاه کوپه و کانورتیبل کامارو فروخت.

شورولت همچنین اعلام کرد که کامارو را با افزودن یک بسته Collector’s Edition برای مدل‌های RS و SS جشن خواهد گرفت. جزئیات بسته نزدیک به شروع سفارشات در تابستان امسال در دسترس خواهد بود.

جنرال موتورز جانشینی را تایید نکرده است، اما اسکات بل، نایب رئیس شرکت گلوبال شورلت، در انتشار خود خاطرنشان کرد: “در حالی که امروز جانشین فوری را معرفی نمی کنیم، مطمئن باشید، این پایان داستان کامارو نیست.”

در سال 2021، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه شورولت می تواند کامارو را با یک سدان پرفورمنس الکتریکی جایگزین کند. گمانه زنی های دیگر می گوید که این خودرو به عنوان یک SUV الکتریکی وارد بازار خواهد شد و کوروت می تواند یک SUV الکتریکی نیز دریافت کند.

این فصل هنوز نوشته نشده است، اما پایان کامارو به عنوان یک خودروی گازسوز قریب الوقوع است.