شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟ شرکت دارکوب

·

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد، مخاطبان کاملاً مشخصی را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی خود به صورت شخصی و با بازدهی بالا را برای آن مخاطبان ارسال کنید. اگر تبلیغاتی را در تلویزیون، در یک مجله یا یک بیلبورد قرار دهید، هیچ محدودیتی برای انتخاب مخاطب نخواهید داشت و طیف وسیعی از افراد را هدف قرار می‌دهید. البته شما می‌توانید در یک مجله مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید که به طور مداوم آن مجله را دنبال می‌کنند که این تیری در تاریکی است. در شرکت‌های کوچک، یک متخصص ممکن است همزمان تمام کارهای دیجیتال مارکتینگ را انجام دهد. در شرکت‌های بزرگ‌تر، اهداف دیجیتال مارکتینگ بر دوش افراد متخصص در هر بخش است که هر کدام KPI مخصوص به خود را دارند.

تبلیغات اینترنتی در انواع رپرتاژ آگهی، تبلیغات بنری در سایر سایت‌ها، تبلیغات همسان، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات در ابتدای ویدئوهای آپارات و … وجود دارد. سئو در واقع فعالیت‌ها و اقداماتی است که با انجام آنها روی سایت می‌توان رتبه سایت را در کلمات خاصی در موتورهای جستجو ارتقا داد. این ارتقا رتبه به صفحه اول و بخصوص لینک‌های اول باعث می‌شود تا کاربران بیشتری سایت را دیده و با کسب و کار آشنا شوند. توجه کنید که در بازاریابی محتوایی مشتری از طریق تولید محتوای جذاب و ارزشمند است که راغب به دنبال کردن شما می شود پس کیفیت محتوای تولید شده در تشویق مخاطب تاثیر زیادی دارد. با محتوای اسپانسری می‌تونین با پرداخت هزینه به یک شرکت یا موسسه دیگه، محتوایی رو تولید و تبلیغ کنین که در خصوص برند یا خدمات شما صحبت می‌کنه. در این روش، یک برند از یک اینفلوئنسر در صنعت خودش حمایت می‌کنه تا پست‌ها و ویدیوهایی مرتبط با شرکت رو در شبکه اجتماعی منتشر کنه.

  • برخلاف بازاریابی سنتی، تغییرات موارد نامطلوب در دیجیتال مارکتینگ بسیار سریع و راحت است.
  • چه بخواهید از بازاریابی سنتی استفاده کنید یا وارد دنیای بازاریابی دیجیتال شوید باید مخاطب هدف‌تان را بشناسید.
  • اما با توجه به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و هم‌رده با سایر موارد نیستند (می‌توانند سایر گزینه‌ها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا قرار ندادیم.
  • استفاده از رادیو برای مخابره یک پیام تبلیغاتی میان‌برنامه‌ای و یا حتی اسپانسرینگ یک برنامه می‌تواند روش بسیار کاربردی باشد.
  • راه اندازی تحقیقات کیوورد برای بهینه سازی سایت شما و محتوای سئو و اطمینان حاصل کردن از این که مردم می توانند بیزینس شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند بسیار اهمیت دارد.

این تبلیغات پولی تقریباً شبیه به نتایج جستجوی ارگانیک در Google با شناسه AD در کنار خود هستند. با این تبلیغات SEM می‌توانید کلمات کلیدی خاص (حتی کلمات کلیدی رقبا) و جمعیت یا منطقه‌ای مشخص را هدف‌گیری کنید و آگاهی از برند و نرخ تبدیل خود را به همراه ROI صد درصدی افزایش دهید. با اینکه SEM سریع‌تر و راحت‌تر از سئو شما را به اهدافتان می‌رساند ولی جایگزینی برای آن نیست و همیشه باید از هر دو برای تحقق اهداف مارکتینگی خود بهره ببرید تا در حد امکان ترافیک جستجو را به وب‌سایت خود هدایت کنید. شرکت بازاریابی دیجیتال منبعی است که طیف گسترده ای از خدمات بازاریابی از جمله خدمات طراحی سایت را تحت یک چتر ارائه می دهد که یک کسب و کار معمولاً در آن تخصص داخلی ندارد.

مهم ترین رکن سئو و دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی درونگرا به هنر شما در جذب مخاطب از طریق پاسخ به سوالات آن ها از طریق محتوای مناسب و کاربر پسند می باشد. شما در این روش مستقیماً کاربر را در معرض تبلیغات قرار نمی دهید بلکه با انتشار محتوای مورد نیاز مشتری اقدام به جذب او می کنید. یا زمانی که متوجه می شوید یکی از صفحات وب ساییتون ترافیک مناسبی جذب نمی کنه، میتونین اون محتوا یا طراحی اون صفحه رو به روزرسانی کنین و یا حتی اون صفحه رو از دید کاربران و موتورهای جستجو پنهان کنین. اینطوری مطمئن میشین که بازدیدکننده ها به جدیدترین و با کیفیت ترین محتواها دسترسی دارن. معمولا شرکت‌های کوچک خیلی سخت می‌تونن با برندهای بزرگ و اصلی یک صنعت رقابت کنن. خیلی از این برندها میلیون‌ها دلار فقط برای تبلیغات در تلویزیون یا کمپین‌هایی در سطح کشور هزینه می‌کنن.

قرار دادن کسب‌وکارتان در معرض کانال‌های مناسب به مشتریان بالقوه کمک می‌کند تا در مورد آنچه شما ارائه می‌دهید اطلاعات بیشتری کسب کنند. برای تبلیغات محصول و به دست آوردن فالوورهای بیشتر در شبکه‌های اجتماعی نیاز به هزینه‌های زیادی ندارید و این روند برای شما بسیار مقرون‌به‌صرفه است. هر زمان که شخصی اقدام خاصی انجام داد، مانند بازدید از صفحات محصول شما یا ثبت‌نام برای یک دوره آزمایشی رایگان، بر اساس مکانی که در چرخه خرید قرار دارند، ایمیل‌های حاوی پیام مناسب را برای او ارسال کنید. میچ جول که خود سابقه‌ی اجرایی و ارزشمند در بازاریابی اینترنتی دارد، در این کتاب به بررسی نقش ابزارهای دیجیتال در تحول کسب و کارها پرداخته است. بازاریابی دیجیتال شامل همهٔ ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به شرطی که این فعالیت‌ها در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و …) انجام شوند. بر اساس برنامه‌هایی که تا به حال چیده‌اید دست به کار شوید و کمپین‌های بازاریابی‌تان را شروع کنید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟ شرکت دارکوب تا اخر این مقاله بامن همراه باش تا کامل بهت توضیح بدم، ولی قبلش باید باهم بدونیم که چرا اصلا دیجیتال مارکتینگ اصولا انقدر اهمیت داره. واژه دیجیتال مارکتینگ در اوایل سال ۲۰۰۰ برای اولین بار شروع به استفاده شدن ازش شد شاید باورش سخت باشه ولی فقط ۲۰ سال از رواج استفاده عمومی این مفهوم می گذره. سعی کنین کلمات کلیدی پیرامون محصول یا خدماتتون که عملکرد بالایی دارن رو شناسایی کنین. همچنین کلمات کلیدی دنباله دار یا لانگ تیل ها هم میتونن فرصت های رقابت خیلی خوبی را در اختیارتون قرار بدن. با توجه به شدت رقابت یک کلمه کلیدی، هزینه ای که پرداخت می کنین میتونه مقرون به صرفه یا خیلی زیاد باشه.

وقتی مخاطب هدفتون رو به خوبی شناختین و بودجه کافی هم داشتین، وقتشه که برای کانال های ارتباطی مختلف، محتوای مناسب رو تولید کنین. این محتوا میتونه برای شبکه اجتماعی، بلاگ پست ها، تبلیغات PPC، خبرنامه های ایمیل و غیره باشه. بودجه ای که تعریف می کنین کاملا به این بستگی داره که قراره از چه المان های دیجیتال مارکتینگی در استراتژیتون استفاده کنین.

تقریبا برای تمام کسب و کارها دیجیتال مارکتینگ باید یکی از نقاط تمرکز اصلی در استراتژی بازاریابی کلی در نظر گرفته بشه. پیش از ظهور تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ، واقعا راه مناسبی برای حفظ ارتباط با مشتری وجود نداشت و هیچ راهکار دیگه‌ای امکان شخصی سازی در این سطح رو ارائه نمیده. هر چقدر از پتانسیل دیجیتال مارکتینگ بیشتر استفاده کنین، شانس رشد بیشتری دارین.

در مقابل زمانی‌که برای افزایش ترافیک سایت هزینه ای پرداخت می‌کنید تا سایت شما هر چه سریع تر و بیشتر دیده شود ترافیک خریداری شده نامیده می‌شود. بازاریابی موتورهای جستجو از هزینه نسبتا پایینی برخوردار است و به افزایش رضایت مخاطبان کمک می‌کند. با توجه به اینکه بیش از 80 درصد خریداران به صورت آنلاین درباره محصولات تحقیق می کنند و بیش از یک میلیارد نفر هر ماه از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می کنند، بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به مشتریان اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. بسیاری از شرکت ها به شرکت های بازاریابی دیجیتال مراجعه می کنند تا به آنها کمک کنند تا تکنیک ها و کمپین های خود را برای افزایش دید آنلاین و افزایش فروش خود مدیریت کنند.

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال