طراحی مطب دکتر بیرمی

·

4- استفاده از المان های سبز عمودی که هم به عنوان هدایت کننده چشم به کار میروند. 2- استفاده از راهروهای شفاف که علاوه بر تامین نور طبیعی و چشم انداز زیبا ، استرس را تا حد زیادی کاهش داده . پیشنهاد میکنیم برای جذابیت بیشتر و ظاهر بهتر از دیوارکوب های زیبا و جذاب استفاده کنید. تعداد واریته های بسیار و نمونه های متعددی از انواع گل ها در جهان وجود دارد، هر نمونه دارای ویژگی ها و شرایط نگهداری خاصی هستند. زیرا بیماران شرایط جسمی و روحی خاصی دادند که باید با رعایت نکات مهم و استانداردهای لازم طراحی آن را انجام داد. نکاتی که در بالا بدان اشاره کردیم کاربردی بوده و شما می توانید در هنگام طراحی و یا بازسازی مطب به این موارد رجوع کرده و از این نکات ایده بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم درباره طراحی کلینیک پوست و مو، استانداردهای طراحی و نکات مهم آن توضیح دهیم. اکنون در این بخش قصد داریم تا به شرح نمونه ای مدرن آن را برای شما شرح دهیم. مهمترین چیزی که باید موقع انتخاب مبل کلینیک زیبایی به آن دقت کنید، رنگ مبل است.

با استفاده از رنگ ها و نورپردازی مناسب یک محیط دلپذیری ایجاد شود که مراجعه کنندگان هر دفعه بدون هیچ دغدغه ای و با شور و اشتیاق فراوانی به این مکان قدم بگذارند. شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا با سالها تجربه ی مفید در این زمینه دست به طراحی این مطب ها و کلینیک ها زده است تا با ایجاد دکوراسیون لوکس بتواند فضاهایی باب میل پزشکان و مراجعه کنندگان به وجود آورد . حضور مجلات تخصصی و عمومی در این کتابخانه میتواند مراجعه کنندگان را با بیماری های پوستی خود بیشتر آشنا کند . مبلمان انتخاب شده برای فضای انتظار با مبلمان داخلی اتاق های عمل و اتاق های معاینه و پزشک با یکدیگر باید فرق کند و متناسب با نیازهای پزشک و مراجعه کننده آنها را طراحی کرد . سیستم های روشنایی بسیار پیشرفته ، که روشنایی ، مدت و رنگ آنها با استفاده از سیستم های کنترل الکتریکی قابل کنترل است ، انتظار می رود نیازهای روشنایی را در صنعت مراقبت های بهداشتی تغییر دهد. همچنین می توان از موزیک استفاده کرد. استفاده از خطوط نرم و منحنی می تواند برگرفته از حرکت جنین باشد. وجود نور مناسب در یک کلینیک میتواند از ساده ترین نکاتی باشد که میتوان از آن در ایجاد یک فضای مطلوب استفاده کرد.

فضاهای درمانی به صورت کلی شامل بیمارستان های تخصصی، کلینیک ها و درمانگاه ها است. در مرحلهی بعد که به انتخاب طرح مربوط میشود، باید ردهی سنی مراجعین را در نظر داشته باشیم. اگر مطب هم مخصوص بزرگسالان است و هم کودکان، بهتر است شما هر دو ارتفاع برای روشوییها را در نظر بگیرید. اگر در مطب دستگاه پرتو نگاری دارید،اصول محافظت در برابر پرتو را رعایت کنید. اگر فضا با بودجه محدود شود یا اگر پزشکی به دنبال شروع یک عمل جدید است ، این می تواند بسیار مفید باشد. بیماران می توانند به امکاناتی مانند دو سالن ورزشی ، استخر و فضای تمرینی در فضای باز دسترسی پیدا کنند. نیاز به وجود چنین فضایی در یک مرکز روانپزشکی که افراد غالبا با حال روحی نامساعد به آن مراجعه میکنند دو چندان میشود . 1-توجه زیاد به محوطه سازی و توجه کمتر به برخی از فضاهای داخلی سبب شده این فضاها در نظر بیننده چندان مطلوب جلوه نکرده . طراحان از استفاده طیف های رنگی یکنواخت به رنگ های گرم حرکت کرده اند تا آرامش را در فضاهای درمانی ایجاد کنند.

تجهیزات و لوازم موجود در اتاق های مختلف استانداردهای به خصوصی دارد. 3- استفاده از فضاهای نیمه بسته که علاوه بر تامین نور طبیعی با فراهم کردن دید به آسمان وحشت حضور در فضاهای بسته ، تاریک و خفقان آور را تداعی نمیکنند. تحقیقات مختلف نشان داده اند که استفاده از طبیعت و فضای سبز تا چه حد میتواند در آسایش روحی و روانی افراد موثر باشد . درهم تنیدن همین جزییات و نقوش است که کلیتی را به وجود می آورد که مفهوم بصری سبک کلاسیک را نشان می دهد. 4- استفاده از خطوط منحنی که نسبت به خطوط خشک و صاف بار روانی کمتری داشته و حس آرامش بیشتری را القا میکنند. 3- اغراق در استفاده از فرم منحنی که ممکن است در طولانی مدت نه تنها تاثیر مثبت نداشته بلکه موجب ایجاد احساسی ناخوشایند شود. با این حال نکاتی را به صورت کلی در اینجا آوردهایم که با عمل به آنها میتوانید با خیال آسودهتری انتخاب کنید. در نتیجه توجه به این موضوع در این پروژه از اصلی ترین نقاط قوت آن به شمار می رود. شما میتوانید در بخش پروژه های سایت معماری پیج بوم آرچی تنوع سبک های معماری مطب ها و رنگ مطب و طراحی کاربری های متفاوت ومتریال های مختلف را مشاهده فرمایید.

علاوه براین ، بیش از 40 حیاط و باغ که از نظر اندازه و شخصیت متفاوت هستند. این بنا به شکلی غیررسمی و باز ، پیرامون اتصال فضاها و باغهای داخلی حیاط ساماندهی و طراحی شده است. در این میان کاغذ دیواری مورد استفاده در مطب دندانپزشکی باید قابل شستشو، ضد میکروب و مقاوم باشد تا محیط تمیز و حرفهای به نظر برسد. اگر به اهمیت استفاده از سایه و رنگ مایههای ساده در معماری داخلی پی ببریم استفاده از رنگها در طراحی و دکوراسیون داخلی مطب به تجربه ارزندهای بدل میشود. در ادامه به شرح چند روند اصلی که صنعت طراحی فضاهای درمانی را دگرگون کرده است، می پردازیم. در ادامه مطالب مفیدی در خصوص کاغذ دیواری مطب دندانپزشکی ارائه شده است. یکی از مهمترین مسائلی که در ابتدای ورود مورد توجه قرار میگیرد، میز منشی مطب است. سعی کنید در انتخاب کانتر و میز منشی، طرح های ساده و مدرن را در الویت قرار دهید و از انتخاب طرح های فانتزی و پیچیده بپرهیزید. ترکیب رنگ های سبز، سفید و فیروزه ایی در دکوراسیون داخلی این مطب موجی ایجاد فضایی آرامش بخش و محیطی خالص شده است. خطوط نوری طراحی شده توسط این استودیو معماری به گونه ایی طراحی شده اند که زمانی که به ورودی فضای مطب می رسند به سمت بالا می روند و سپس از میز پذیرش و میز های دیگر به سمت بالا هدایت شده اند.

پیش از آن که به شرح پروژه بپردازیم چند روند قابل توجه در طراحی فضاهای درمانی را برای شما شرح می دهیم. ایده های ساخت این پروژه شامل اصول بازیابی و بهبودی معماری ، شفافیت و نزدیکی بین افراد و کارکردها ، جهانی بودن ، انعطاف پذیری و سلسله مراتب فضا و پویایی است. این روش و روش طراحی داخلی انتقالی با هم دیگر شباهت های بسیار زیادی دارند. این بیمارستان در یک منطقه به شدت پر رفت و آمد در برگن نروژ واقع شده و در اوت 2013 بازگشایی گردید. به کیفیت آب یونیت توجه ویژه داشته باشید و سعی کنید با مصرف آب سترون، آلودگی آب خروجی از شیلنگ را در حد کمتر از C500 نگه دارید. لزوم توجه به نظرات و سلایق آن ها می تواند در خروجی نهایی اثر گذاری مستقیم داشته باشد. این کار به بیمار حس آرامش بیشتری میدهد و گذر زمان را سریعتر میکند. این شرکت ها سعی می کنند تا در زمینه ی کاری خود، بهترین و بالاترین کیفیت ها را ارائه دهند تا مشتریان بیشتری را جذب خود کنند.

پس از انتخاب طرح و رنگ مد نظر باید اندازهگیری دقیق انجام شده و محل قرارگیری وسایل مختلف در اتاق مشخص شود. طراحی تجربه کاربری یا UX Designer کسی است که کارش را با طراحی وایرفریم (Wireframe) از وبسایت (یا یک صفحه مشخص از سایت) و اپلیکیشن شروع میکند. از جمله مواردی که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرد، انتخاب صحیح مبلمان برای مطب، طراحی داخلی و استفاده از رنگهای متناسب با فضا و یا المانهای مشخص میباشند. غیر از میز پذیرش، انتخاب بهترین مبلمان مخصوص مطب نیز از جمله مواردی است که بسیار اهمیت دارد. انواع معماری شامل چه مواردی می شود؟ مشورت با متخصصین طراحی و معماری داخلی در این زمینه بسیار توصیه میشود. طراحان و کارشناسان توصیه می کنند تا رنگ های مبلمان کاملا در تضاد با رنگ کف و دیوارها باشد. از جمله رنگهای آرامبخش که روان شناسان برای مطب های پزشکی توصیه میکنند استفاده از رنگهای روشن مانند سفید، آبی و سبز میباشد. مراقبت روزانه و پلی کلینیک ها در طبقه های پایین تر و پارکینگ در زیرزمین است. برخی از گزینه های محبوب شامل یک موضوع مینیمالیستی تر ، شبیه به طرح های اسکاندیناویایی است که در زندگی مسکونی محبوب هستند.

از آنجایی که برخی افراد به هنگام رفتن به مطب های دندان پزشکی ممکن است با استرس و نگرانی های زیادی مواجه شوند، طراحی اصولی و صحیح در این محیط می تواند تاثیر خوبی روانی بر بیماران داشته طراحی داخلی کلینیک روانشناسی باشد. صنعت مراقبت های بهداشتی نوین بیشتر روی جلوگیری از بیماری و پیشگیری از بیماری تمرکز دارد ، به همین دلیل افزایش تمرکز بر روی فضاهای درمانی سازگار با محیط زیست در کانون توجه قرار گرفته است. بر خلاف گزینه های سنتی نورپردازی ، فن آوری های مدرن روشنایی بر روی راه حل های با انرژی ، کارایی بالا ، کم مصرف ، عمر طولانی تر و اطمینان بیشتر تمرکز دارند. بنابراین ما نیز روی همین موارد تمرکز می کنیم. ما شاهد فضاهایی هستیم که همانند خانه راحت می باشند و بیماران احساس راحتی در این فضاها دارند. طراحی هوشمندانه توسط افرادی که با معماری داخلی مطب و دکوراسیون داخلی و تکنولوژی های جدید آشنایی لازم را دارند به راحتی می توانند یک مطب شیک و مدرن را خلق کنند. در نهایت می­توان گفت، برای طراحی داخلی کلینیک و درمانگاه و دیگر فضاهای درمانی مکان یابی و طرز استفاده از رنگ ها در محیط باید با دقت و هوشمندانه انجام شود. به همين منظور، به سراغ استفاده از رنگ هاي گرم رفتيم.

2- استفاده از رنگ های تند در برخی قسمت ها که ممکن است سبب ایجاد تنش و اضطراب گردد. در دیزاین کلینیک زیبایی می توانیم از پوسترها و تابلوهای متفاوتی استفاده کنیم. ولی دیزاین و طراحی دکوراسیون مطب پزشکی میتواند این مشکل را تا حدود زیادی برطرف نماید. به طور کلی در طراحی مطب زنان در نظر داشتن شرایط و نیاز بیماران بسیار مهم می باشد زیرا هدف نهایی در طراحی ، بهبود و حل مشکلات بیماران می باشد . سرانجام در فروردین سال ۹۷ اولین نسخه مدیریت مطب آنلاین بقراط توسط آقایان رضا دفاعی و مهرشاد تیموری با هدف یکپارچه سازی فرایندهای مطب ها و کلینیک ها رسما منتشر شد. هدف اصلی در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی مانند مطلب پزشکان عمومی، روانشناسان و نیز دکوراسیون دندانپزشکی این است که بتوان به بهترین شکل ممکن فضای داخلی مطب را بهینه کرد و همچنین میزان عملکردها را بالا برد علاوه بر موارد ذکر شده در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی باید به زیبایی بصری دکوراسیون طراحی شده نیز توجه لازم را داشته باشید. فضای انتظار همان جایی است که میتوانید هویت مستقل کلینیک و خواستههای خود را به نمایش بگذارید. نورگیرهایی که به صورت استراتژیک قرار گرفته اند، احساس باز و مطبوع فضا را بیشتر میکنند.

1- مهم ترین نکته ای که در این پروژه به آن پراخته شده استفاده از فضای سبز و روف گاردن است . قرارگیری پروژه در نزدیکی خیابان ولیعصر در کنار تصمیم طراح بر ایجاد کیفیتهای بصری برای مراجعین، باعث شده تا گلخانهای با عرض کم، کل جدارۀ پروژه و نما را پوشش دهد. اما اگر نگاهی طولانی مدت به موضوع داشته باشید، می دانید که اگر بدون طراح پروژه تان را انجام دهید، هزینه های دوباره کاری ها و تخریب ها ضرر و زیانش بیش تر و بد تر خواهد بود. تا چند سال پیش ، تصور کردن بیمارستانها به عنوان فضاهای جذاب ، پیشرفته و دوستانه کار سختی بود. پس می توانید با آسودگی خیال ،مطب یا محیط درمانی خود را به ما بسپارید. 1- استفاده بیش از حد از رنگ کرم و تک رنگ به نظر رسیدن تمام فضاها که ممکن است پس از مدتی سبب ایجاد کسالت و خستگی گردد.