عکس| غول دو میلیاردی برقی چینی در تهران رونمایی شد:تیگو 8 پرو هیبرید!

·

طبق ادعای چری، تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید ظرف مدت ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد که چنین شتابی برای یک شاسی بلند بزرگ بسیار هیجان‌انگیز است. همچنین نسخه پلاگین هیبرید فونیکس تیگو ۸ پرو به یک پکیج باتری لیتیوم یونی ۱۹.۲ کیلووات ساعتی مجهز شده که به کمک آن می‌توان بدون نیاز به موتور بنزینی حدود ۱۰۰ کیلومتر را به شکل تمام برقی طی کرد.

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از قوای محرکه جدیدی متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو و ۲ پیشرانه برقی بهره می‌برد که این پیشرانه‌ها در مجموع می‌توانند قدرتی برابر با ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر را به تولید برسانند. چنین ارقامی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی را به قدرتمندترین خودروی تولید داخل تبدیل خواهد کرد.

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

بخش طراحی

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از ۱۱ حالت رانندگی مختلف نظیر ماسه، گل‌ولای، برف، یخ، ترافیک، چراغ قرمز، استارت، فرمان‌پذیری پرسرعت، جاده کوهستانی، سبقت، مسافت طولانی، سرعت بالا و سرعت پایین و متوسط بهره می‌برد. البته سیستم هوشمند حالت‌های رانندگی این خودرو سه حالت اسپرت، برقی و معمولی را به همراه دارد.

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

در کابین این شاسی بلند مونتاژی نیز همانند مدل بنزینی سه نمایشگر شامل نمایشگر ۸ اینچی برای کنترل سیستم تهویه، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی و صفحه‌آمپر دیجیتالی ۷ اینچی به چشم می‌خورد.

مشخصات فنی

مدیران خودرو مدتی قبل چری تیگو ۸ پرو را به عنوان شاسی بلند پرچمدار چری با برند اختصاصی جدید خود یعنی فونیکس به بازار ایران عرضه کرد. این خودروساز بزرگ بخش خصوصی پس از موفقیت در عرضه نسخه بنزینی این خودرو مدتی قبل از عرضه نسخه پلاگین هیبریدی آن نیز خبر داده بود و در همین راستا طی برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو از تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید پرده برداشت.

ویدیوی معرفی فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از لحاظ ظاهری کاملا مشابه نسخه بنزینی خود بوده و در این نسخه نیز از همان جلوپنجره چندضلعی با طرح داخلی ماتریکس ستاره‌ای بهره می‌برد. البته طراحان در نمای عقب تغییراتی مثل بی‌رنگ کردن چراغ‌ها و تغییر گرافیک داخلی آنها را در نظر گرفتند.

fownix tiggo 8 Pro plug-in hybrid

۲۲۷



منبع