لپتاپ گیمینگ چیست؟

·

لازم به ذکر است که بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 با اندازه و شکلهای متفاوتی در بازار وجود دارد. قویترین باتریها ظرفیتی باتری معادل با 5000 میلیآمپر ساعت دارند. این لپ تاپ به باتری لیتیوم یون مجهز شده است و کیبورد با نور پس زمینه هم سبب میشود که به نوعی به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ به آن نگاه کنیم. این پارامتر با واحد هرتز(Hz) اندازه گیری می شود و هرچه مقدار آن بالاتر باشد تصویری روان تر خواهیم داشت .صفحه نمایش ها معمولا 60 هرتز میباشند اما در بعضی از لپ تاپ ها شاهد نرخ تازه سازی بالاتری تا 360 هرتز هستیم . چرا که شما فضای لازم و کافی را برای ذخیره تمام فایلهایتان خواهید داشت. برای خرید لپتاپ به فضای ذخیرهسازی توجه داشته باشید، هر چند که با استفاده از هارد اکسترنال هم میتوانید کمبود لپتاپ خود را جبران کنید. شما همچنین میتوانید برای بهرهمند شدن از فضای رم بیشتر، آن را تا 16 گیگابایت هم ارتقا بدهید.

در این جستار، برخی از بهترین، محبوبترین و باکیفیتترین لپتاپهایی که شما میتوانید برای گیمینگ استفاده کنید را نام میبریم. در این زمینه بهتر است سیستم هایی را هدف قرار دهید که حداقل دارای RAM DDR4 باشند. همچنین کلیدهای تعبیه شده روی آن در فاصلهای استاندارد از هم قرار گرفتهاند که برای تایپیستها بسیار حائز اهمیت است. به لطف معماری موجود در تراشههای جدید Ryzen، آنها هم اکنون بسیار کم مصرف هستند و بدون اینکه بهرهوری را از بین ببرند، قابلیتهای زیادی را در اختیار شما قرار میدهند. بدین معنا که لپتاپهای لنوو هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت، در سطح کاملا قابل قبولی قرار دارند. به ترتیب DDR۴ از نسل های قبلی سرعت و پهنای باند بیشتری دارد. چرا که این پردازنده گرافیکی 2 گیگابایتی از نسل جدید DDR5 ساخته شده است. این لپ تاپ گیم مدل Alienware m15 R4 دارای یک پردازنده نسل دهم اینتل Core i9-10980HK، کارت گرافیکی RTX 3070 با 8 گیگابایت حافظه ویدیویی GDDR6، 32 گیگابایت حافظه RDR4 است. لپ تاپ گیمینگ ایسوس با قیمت 1700 دلاری یکی از بهترین لپ تاپ گیمینگ در سال 2022 است، عملکرد و عمر باتری عالی را با پردازنده مرکزی Ryzen 9 5900HX و پردازنده گرافیکی Radeon RX 6800M ارائه می دهد.

حافظه رم: ۱۶ گیگابایت از نسل DDR4 که امکان ارتقاء و بروز رسانی آن تا ۴۰ گیگابایت را خواهید داشت که تا اینجای مقاله بهترین لپ تاپ ها تا ۲۵ میلیون توانسته عنوان بهترین رم موجود با قابلیت ارتقاء را به خود اختصاص دهد که برای مشاهده سایر ویژگی های این لپتاپ پیشنهاد میشود باما همراه باشید. بخش اعظم پول خود را به خرید لپتاپی با بهترین GPU و CPU اختصاص دهید. بیشتر افراد در هنگام خرید لپ تاپ که برندهای مختلف را بررسی میکنند، عموماً این سوال را دارند که آیا لپ تاپ دل خوب است؟ این سیستم همچنین دارای یک رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 است. نوت بوک ها رایج ترین نوع لپ تاپ در بازار هستند که همه آنها را با نام لپ تاپ می شناسند. سری لپ تاپهای مقرون به صرفه مایکروسافت با نام Surface Laptop، مناسب افرادی است که به دنبال رفع نیازهای روزمره، دانشجویی و اداری خود هستند و قیمت مناسب برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. لپتاپهایی که برای گیمینگ استفاده میشوند، به شما این امکان را میدهند که از تمام ویژگیهای بازی بهرهمند شده و بهترین بازی خود را ارائه دهید. البته ممکن است شرایط محیطی نیز در از بین درفتن این دادهها اثر بگذارد .

شاسی این لپ تاپ گیمینگ برای سال 2022 بازطراحی شده و 4.5 درصد کوچکتر از مدلهای سال گذشته میباشد. طراحی این مدل برای اولین بار در سال گذشته عرضه شد و بسیار هم توجه کاربران را به دنبال داشت. البته در این صورت شما به GPU قویتری احتیاج خواهید داشت. حافظه این دستگاه تنها یک درایو حالت جامد 512 گیگابایتی است. اکنون این شما هستید که می توانید بسته به نوع نیاز شغلی و همچنین انتظارات شخصی خود از دستگاه لپ تاپ، مدل مناسب خود را پیدا کنید. ابتدا باید بودجه خود را مشخص کنید، سپس انتخاب های خود را متناسب با آن بودجه ببینید و گزینه ایده آل را انتخاب کنید! شما عزیزان می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با بخش پشتیبانی سایت بهترین یاب در میان بگذارید. در پاسخ به این سوال باید گفت که هر یک از شرکتهای تولید کننده، چه دل و چه سایر شرکتها، هر سریاز مدلهای خود را برای کار خاصی ساختهاند. شما میتوانید انتخاب کنید که کیفیت صفحه نمایش این لپتاپ 15.6 اینچی، Full HD باشد یا 4K. طراحی زیبا، عمر خوب باتری و گرافیک این لپتاپ توجه گیمرها را جلب کرده است.

پیشنهاد می کنیم مطالب خرید انواع هدست واقعیت مجازی و بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس را نیز مطالعه نمایید. حال در ادامه به نقد و بررسی بهترین لپ تاپ های دل 2021 بر اساس مدلهای مختلف پرداخته و انواع مختلفی را برای کارهای تخصصی، گرافیکی، گیمینگ و استفاده روزمره بررسی میکنیم. اگر شما هم میخواهید اطلاعاتی در این حوزه کسب کنید، پیشنهاد میکنیم کمی وقت گذاشته و این نوشتار را تا انتها مطالعه فرمایید. این موضوع برای اجرای بازیهای 3D و بازیهایی که افکتهای زیادی دارند، بسیار حائز اهمیت است. جالب است بدانید که این موضوع حتی در قیمت نهایی لپتاپ هم نقش بسیار مهمی ایفا میکند. این لپتاپ جزو لپتاپهای گیمینگ خوش قیمت بازار به حساب میآید و به همین دلیل نظر خیلیها را به خود جلب کرده است. شرکت دیگری هم مثل اپل وجود دارد که محصولات خود را با سیستم اختصاصی مک روانه بازار میکند. ایسر (Acer) نام یک شرکت چند ملیتی تایوانی تولیدکننده قطعات الکترونیکی و کامپیوتری است که در سال 1976 تاسیس شده است. یکی از مدلهای قدرتمند ایسوس برای گیمینگ مدل ROG G۵۳۱GT نام دارد.

متداول ترین نوع رم DDR4 است، سیستمهای قدیمی ممکن است از رمهای DDR2 استفاده کنند. میدانیم که نوع صفحه نمایش این محصول IPS است و میتواند رنگهای زنده همراه با نرخ واکنش سریع را برای شما فراهم کند. از عوامل مهم در انتخاب و خرید لپتاپ خوب نوع صفحه نمایش لپ تاپ و کیفیت آن است که بسته به نیاز کاربر و نوع استفاده و هزینهای که قرار است برای خرید لپ تاپ کند در نظر گرفتهاست. که با توجه به موارد فوق این لپتاپ شرایط ذکر شده رو داره. این لپ تاپها دارای جدیدترین سخت افزارهای حال حاضر است و سرعت زیادی دارند، هرچند از ویژگیهای لنوو این است که از مدلهای متعدد گیمینگ تولید و عرضه میکند. در عصر دیجیتال امروزی، لپتاپهای متنوعی در بازار وجود دارد که هر یک از آنها ویژگیهای منحصربهفرد خود را دارند. هر اطلاعاتی که نیاز به ذخیره سازی دارد به هارد دیسک ارسال میشود، تا زمانی که حذف نشود بر روی سکتورها، در مکان خود باقی خواهد ماند. واحد پردازش مرکزی یا(CPU (Central Processing Unit که وظیفهی تفسیر و اجرای تمامی دستورات کامپیوتر است که از سایر بخشهای نرم افزاری و یا سخت افزاری ارسال میشود.

تاثیر این امر بر لپ تاپ های مناسب گیمینگ بیش از موارد دیگر بوده، به گونه ای که یافتن یک لپ تاپ گیمینگ ارزان با دسترس پذیری بالا دشوار است. ظرفیت هارد لپ تاپ در صورتی که از هارد SSD استفاده شود باید حداقل بیش از 128 گیگابایت باشد. هاردهای نصب شده بر روی لپ تاپ ها اگر دارای ظرفیت 500 گیگابایتی باشند فقط برای عمل نصب ویندوز و پارتیشن بندی مناسب است. تلویزیون سامسونگ مدل ۷۵TU7000 دارای صفحه نمایش ۷۵ اینچ میباشد. در ساخت و تولید پنلهای صفحات نمایش فناوریهای مختلفی به کار گرفته شده است که از بین آن ها می توان به IPS و TFT اشاره کرد. در ادامه این بخش نیز شما را با دو مدل از لپ تاپهای گیمینگ اقتصادی بازار آشنا خواهیم کرد. در این مقاله سعی شده تا به این موارد اشاره شود تا شما انتخاب بهتری داشته باشید و در ازای مبلغ پرداختی بتوانید بهترین مورد را در دست داشته باشید. لیستی که ما در اینجا قصد معرفی آن را داریم، با انواع قیمتها وجود دارد که سعی کردیم بهترینها را به شما معرفی نماییم.

تمامی دستگاه مانند کامپیوتر، لپ تاپ، تلفنهای هوشمند و تلویزیونها از یک پردازشگر مرکزی استفاده میکنند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله تبدیل لپ تاپ معمولی به گیمینگ را بخوانید. برای تهیه بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت یک دستگاه با امکان افزودن این ماژول و آپگرید در آینده را خریداری نمایید. زیرا این دستگاهها با تنوع قیمت، کیفیت و کارایی در دسترس است. با کارت گرافیک جدید سری RTX شما میتوانید از ویدئوگیم های دارای فناوری Ray-Tracing یا رهگیری کننده پرتو به راحتی استفاده کنید و نرخ فریم (Frame Rate) سریع تری داشته باشید. عدم ورود کالاهای دیجیتالی جدید از یک طرف و نبود قطعات یدکی، بازار آشفته ای را برای سیستم های کامپوتری به وجود آورده است.

محصولات این برند کیفیت بسیار خوبی دارند و البته قیمت آنها هم مناسب است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مینی لپ تاپ گیمینگ را بخوانید. امیدواریم خواندن این مقاله به انتخاب بهتر شما کمک کند. همیشه به یاد داشته باشید که یک لپ تاپ خوب می تواند 5 تا 6 ساعت کار مداوم و بدون نیاز به شارژ مجدد باتری را برای شما فراهم کند. صفحه نمایش رتینا مک بوک ایر بهخوبی میتواند جزئیات را نشان داده و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل آن کمک میکند که هنگام تماشای فیلم، هیچ مشکلی با رنگها و کیفیت تصاویر نداشته باشید. رزولوشن نمایشگر یا وضوح صفحه نمایش در واقع تعداد پیکسلهایی است که در صفحه نمایش نشان داده میشوند. به عبارت دیگر تصاویر خروجی را برای نمایشگر تولید میکند. به طور ساده این نامها به نسلهای مختلف رم اشاره میکند. همچنین 4 گیگابایت رم و کارت گرافیک متوسط این لپ تاپ را مناسب کاربری روزمره میکند. هرچه قدرت و حافظهی کارت گرافیک بیشتر باشد تصویر از کیفیت بهتری برخوردار است. در موارد دیگری قطعهای که قصد خریداری آن را دارید، قدرت زیادی داشته و با دیگر سختافزارهای شما هماهنگی ندارد. شما این امکان را دارید که با هر نیاز و بودجهای، این لپتاپها را خریداری کنید.

از سوی دیگر، سری پرچمدار XPS یکی از بهترین آلترابوکهایی هستند که در بازار وجود دارد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقالهبررسی لپ تاپ g513 را بخوانید.لپ تاپ XPS دل با اینکه دارای قطعات قدرتمند است اما از نظر سبکی میتواند لپ تاپهای اپل را پشت سر خود بگذارند. اگر به دنبال جایگزینی برای لپ تاپ قدیمی خود هستید و یا به دنبال خرید بهترین لپ تاپ از برند دل هستید این مقاله به شما کمک میکند تا با دید بازتری انتخاب خوبی راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ داشته باشید. اگر در حال حاضر توانایی خرید لپ تاپ هایی مجهز به این ماژول را ندارید.