معرفی و بررسی” 17 مشکل رایج عیب یابی آسانسور ” خدمات آسانسور و آسانبر افرندپارس

·

معرفی و بررسی” 17 مشکل رایج عیب یابی آسانسور ” خدمات آسانسور و آسانبر افرندپارس

انتخاب مدیریت شرکت الماس آسانسور به عنوان کارآفرین برتر، در اجلاس سراسری پیشگامان صنعت و اقتصاد ملی، ما را بیش از پیش بر آن داشت تا با گسترش فعالیت و پیشرفت روزافزون در صنعت آسانسور، زمینه را برای اشتغال بیشتر جوانان فرآهم کنیم. برای سرکشی و چک کردن قطعات آسانسور نیاز است سرویس کار آسانسور هر یک ماه یک بار آسانسور را مورد بررسی قرار دهد. قیمت وزنه گالوانیزه به دلیل نوسان قیمت فلزات بکار رفته در آن ثابت نیست و البته که قیمت این قطعات به‌صورت کیلویی محاسبه می‌شود. همان‌طور که مشخص است، این وزنه‌ها در تعداد بالا استفاده می‌شوند، بنابراین تعداد آن‌ها نیز در قیمت مؤثر است و همچنین قیمت این وزنه‌ها در مقایسه با وزنه‌های چدنی و غیره مناسب‌تر است. اسانسور پیچی کارکرد بسیار ساده ای دارند و نصب آنها هم نیاز به تخصص خاصی دارد.

  • در آسانسورهای هیدرولیک به خاطر اینکه کادر وزنه وجود ندارد و سیستم جک هیدرولیکی باید تمامی کابین و مسافران را جا به جا کند نیاز به موتورهای قوی تری هست.
  • اخیراً آسانسورهای هیدرولیکی نیز جای خود را در بین کاربران خانگی باز کرده‌اند.
  • به موقع انجام نشود می تواند هزینه های زیادی را بر روی دست ساکنین ساختمان بگذارد.
  • این کار معمولا با نشستن آن‌ها روی یک صندلی موتوری انجام می‌شود که آن‌ها را از یک طیقه به طبقه دیگر می‌برد.
  • اما همانطور که می دانید آسانسور ها یکی از مهم ترین ماشین آلات در زندگی بشر به حساب می آیند زیرا موجب سرعت بخشی به فعالیت های روزانه افراد می شوند البته این موضوع جدای از تاثیر آن ها بر طراحی ساختمان ها می باشد.
  • در اواسط قرون نوزدهم بود که آسانسور صنعتی آن زمان شروع به کار و عمل با نیروی بخار کردد تا بتوان از آن برای حمل بار راحت تر استفاده کرد.

دو عامل یعنی نیروی عکس العمل دنده‌ها در گیربکس و وجود چرخ طیار یا فلایویل متصل به محور روتور موتور که دارای لختی دورانی است، مانع از تشدید تکان‌ها می‌شوند. برای توقف موتور با استفاده از یک مدار الکتریکی استاتور دور کند وارد مدار شده و دور تند از مدار خارج می‌شود. در حال حاضر یکی از مشکلات ساختمانهای بزرگ کافی نبودن فضای در نظر گرفته شده برای آسانسور است. آسانسورهای پیچی شامل یک پیچ بلند، یک مهره و یک تسمه است که توسط موتور به حرکت در می‌آیند و آسانسور را جابه‌جا می‌کند. این انواع آسانسورها دارای ایمنی بسیار بالایی هستند؛ به صورتی که می‌توان از این آسانسورها به ‌عنوان آسانسورهای بدون سقوط یاد کرد.

بیشترین نوع استفاده از این نوع آسانسور به دلیل وجود سیستم جک هیدورلیک در ساختمان پنج طبقه و کمتر می باشد . باوجود این محدودیت، اخیراً اآسانسورهای هیدرولیک در مصارف خانگی محبوبیت بسیار زیادی پیداکرده اند. تراول کابل آسانسور یک عنصر اساسی در انتقال دستورالعمل‌های حرکت کابین آسانسور است که رابط بین کابین، تابلو فرمان و موتور آسانسور اینجا محسوب می‌شود. از‌این‌رو دارای ساختاری منعطف و درعین‌حال محکم است که در برابر فرسودگی و اصطکاک مقاومت بالایی دارد.

شما نیز می توانید با توجه به تعداد طبقات ساختمان خود و بودجه ای که در اختیار دارید، یکی از مناسب ترین و بهترین این تجهیزات را تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهید. با گسترش پیدا کردن شهر ها و پیشرفت صنعت ساختمان سازی، انسان برای جابجایی راحت تر میان طبقات ساختمان ها، به آسانسور نیاز دارد. آسانسور با توجه به نوع ساختمانی که در آن نصب شده است (ساختمان تجاری اداری، مسکونی و …) انواع متفاوتی دارد.

ترمز اضطراری یا پاراشوت آسانسور

تابلو فرمان آریان با کیفیت ترین و بهترین تابلو فرمان آسانسور ایرانی است که در سراسر ایران پشتیبانی و خدمات پس از فروش دارد. شرکت آریان آسانسور با 30 سال سابقه در امر تولید تابلو فرمان آسانسور ، با تکیه بر دانش متخصصان خود ، بهترین تابلو فرمان را به بازار عرضه می کند. ساختمان های پیشرفته و مدرن تر، امروزه دارای چند آسانسور هستند که همگی با یک سیستم یکپارچه کنترل می شوند. انواع آسانسور پس از یک زنجیره از پیشرفت ها بود که توانستند به صورت مستقیم به طبقه مورد نظر بروند. می توانید با خیال راحت از متخصصین آگاه و باتجربه ست لیفت مشاوره بگیرید؛ همچنین طراحی، نصب و تعمیر آسانسور ساختمان خود را به متخصصین حرفه ای ست لیفت بسپارید.

در نصب آسانسور به استاندارد بودن آن حتما توجه کنید زیرا در غیر این صورت نمی توانید گواهی استاندارد برای آسانسور اخذ نمایید و در نهایت اجازه بهره برداری از آسانسور و همچنین پایان کار برای آسانسور شما صادر نمی شود. بهترین کار در این زمینه، انتخاب شرکت مناسب برای نصب و راه اندازی آسانسورها است. در کنار شرکت‌های تولیدی فوق حدود سی شرکت نصب و فروش آسانسور هم در ایران تا سال ۱۳۵۷ دائر می‌شود که بعضی از این شرکت‌ها نمایندگی فروش شرکت‌های فوق را در تهران و شهرستان‌ها دریافت می‌کنند. همچنین چهار یا پنج کارگاه تولید در و کابین هم ایجاد می‌شود که شرکت‌های فروش و نصب آسانسور را یاری می‌دهند. بدین ترتیب تا قبل از بثمر رسیدن انقلاب وضعیت صنعت آسانسور ایران بشرح فوق است.

حداقل ابعاد آسانسور چقدر است ؟

پس از انقلاب در سال ۱۳۵۹ جنگ ایران و عراق آغاز می‌شود و عملاً آپارتمان‌سازی بجز در موارد ضروری تعطیل می‌شود، و در نتیجه آسانسور ایران رو به رکود می‌رود. چون ایران در محاصره اقتصادی واقع شده‌است قطعات آسانسور مورد نیاز در ایران ساخته می‌شود، بسیاری از قطعات که در گذشته ساخت آن قابل بررسی هم نبود در سال‌های بعد از انقلاب در ایران ساخته می‌شود. همچنین در سال ۱۳۵۵ شرکت تولیدی ایران امباربا کارخانه تولید آسانسور خود را در شهر صنعتی رشت تأسیس و تولید آسانسور را تحت لیسانس امباربا اسپانیا آغاز می‌کند. تعداد طبقات، حجم تردد بالا، وجود ترافیک بین طبقاتی ، ازدحام تردد در پیک های ترافیکی و…. از ویژگی هایی می باشند که کاربری آسانسورها را درساختمان های تجاری و اداری از دیگر کاربری ها متمایز می سازند. تعداد طبقات، حجم تردد بالا، وجود ترافیک بین طبقاتی ، ازدحام تردد در پیک های ترافیکی و….

انتخاب “برترین ها و چهره های ماندگار صنعت آسانسور و پله برقی در سال ۱۴۰۰”

از ویژگی های مختلفی که درب های اتوماتیک دارند می توان به تشخیص موانع، سنسورهای فشار، سنسورهای ترافیک، کنترل سرعت و تغذیه دوربین مدار بسته اشاره کرد. درب های اتوماتیک که در حال حاضر پر استفاده ترین درب های آسانسوری هستند به نوبه خود دارای انواع مختلفی چون سانترال، شیشه ای و ام اس هستند. آسانسورهای پنوماتیکآسانسورهای پنوماتیک فاقد موتورخانه بوده و بیشتر برای خانه های ۲ تا ۴ طبقه (دوبلکس و …) نصب می شوند و جهت جابجایی بار و انسان به صورت محدود قابل استفاده هستند.