چری برقی به ایران آمد+ تصاویر

·

چری برقی به ایران آمد

از آنجایی که مدیران خودرو به عنوان عرضه کننده محصولات چری در بازار ایران شناخته شده است، نخستین خودروی الکتریکی این کمپانی را در ایران رونمایی کرد. پروژه ساخت و تولید این خودرو از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و هم‌اکنون در نمایشگاه تحول صنعت خودرو شاهد رونمایی از آن هستیم.

سانروف، دنده ماوسی، چراغ‌های روز، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، تریم چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر بزرگ همراه با دوربین دید عقب، شش کیسه هوای ایمنی، آینه‌های تاشو برقی به همراه تنظیم برقی زوایای داخلی، کلاستر و پشت آمپر دیجیتالی، ترمز پارک برقی.



منبع

حدود سه ماه پیش مطلع شدیم که چری آریزو ۵ برقی به عنوان اولین خودروی برقی ایران مجوز شماره گذاری دریافت کرده است. طی سالیان اخیر شرکت‌های مختلفی در ایران شروع به برنامه‌ریزی برای تولید خودروی برقی کردند، ولی متاسفانه همچنان بسیاری از آنها موفق به عرضه محصولات خود یا به ثمر رساندن آنها نشده‌اند.

چری برقی به ایران آمد

چری برقی به ایران آمد

این سدان برقی در مقایسه با نسخه بنزینی خودش امکانات و آپشن‌های چندان جدیدی نخواهد داشت و برای ایجاد تمایز در این خودرو از تغییرات ظاهری بدنه و کابین کمک گرفته‌اند. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به مواردی که در زیر خواهد آمد اشاره کرد:

مجوز شماره گذاری چری آریزو ۵ برقی را سازمان حفاظت از محیط زیست و در راستای بهره‌برداری از محصولات و فناوری‌های روز دنیا صادر کرد. هدف از صدور مجوز شماره گذاری برای این خودرو، بهینه‌سازی مصرف سوخت و مسائل زیست محیطی بود. به نظر می‌رسد خودروی الکتریکی مدیران خودرو مجهز به یک پیشرانه ۹۰ کیلوواتی است که می‌تواند قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۲۷۶ نیوتن‌متر را تولید کند.

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار نمایشگاه تحول صنعت خودرو برگزار شده و هم‌اکنون خودروسازان بخش دولتی و خصوصی در حال رونمایی از محصولات جدید خود هستند. شرکت مدیران خودرو به عنوان یکی از خودروسازان موفق بخش خصوصی موفق شده اولین خودروی برقی خود را معرفی کند.

رونمایی از چری آریزو ۵ برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

بر اساس آنچه شرکت تولیدکننده این سدان اعلام کرده، با یک مرتبه شارژ این خودرو می‌توان مسافت حدود ۴۰۱ کیلومتر پیمود. اگر با برق معمولی بخواهیم باتری‌های این خودرو را شارژ کنیم، حدود ۹ ساعت طول خواهد کشید تا کاملا شارژ شوند. شتاب صفر تا صد چری آریزو ۵ الکتریکی تنها در عرض ۸.۴ ثانیه محقق خواهد شد.