یک سوم آمریکایی ها در نظرسنجی خرید خودروی الکتریکی را در نظر می گیرند

·

واشنگتن – نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس نشان داد که بیش از یک سوم آمریکایی ها به فکر خرید خودروی الکتریکی برای مدل بعدی خود هستند.

خودروسازان برتر جهان صدها میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی، همراه با باتری ها و مواد خام برای حمایت از این تولید هزینه می کنند، زیرا دولت بایدن در حال حرکت برای تصویب مقررات جدید برای سرعت بخشیدن به دور شدن از خودروهای بنزینی است.

نظرسنجی هفت روزه ای که روز دوشنبه تکمیل شد نشان داد که 34 درصد از کل پاسخ دهندگان یک خودروی الکتریکی را در نظر می گیرند، در حالی که 31 درصد پاسخ منفی دادند. در میان دموکرات‌ها 50 درصد گفتند که یک EV را در نظر خواهند گرفت، در حالی که 26 درصد از جمهوری‌خواهان و 27 درصد از مستقل‌ها گفتند که در نظر خواهند گرفت.

بایدن طرح کالیفرنیا برای حذف تدریجی خودروهای سبک جدید گازسوز تا سال 2035 را تایید نکرده است.

در هفته های آتی، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده قصد دارد قوانین جدید و سخت گیرانه تری را برای انتشار گازهای گلخانه ای خودروها حداقل تا سال 2030 پیشنهاد کند.

یک سوال بزرگ این است که آیا قوانین جدید EPA با تلاش های تهاجمی کالیفرنیا برای افزایش خودروهای بدون آلایندگی و کنار گذاشتن خودروهای جدید بنزینی تا سال 2035 سازگار است یا خیر.

در دسامبر 2021، EPA الزامات جدید آلایندگی لوله اگزوز سبک را تا سال مدل 2026 نهایی کرد که باعث شد تا کاهش آلایندگی خودرو توسط رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ معکوس شود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 35 درصد خواهان خودرویی هستند که 500 مایل یا بیشتر مسافت رانندگی الکتریکی را در هر بار شارژ کامل ارائه دهد، مسافتی که امروزه خودروهای برقی کمی ارائه می‌کنند. 37 درصد دیگر حداقل 300 مایل را می خواستند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس که به صورت آنلاین انجام شد، از 4410 نفر در سراسر کشور مورد نظرسنجی قرار گرفت و فاصله اعتباری آن در هر دو جهت حدود 2 تا 3 درصد بود.

رئیس جمهور جو بایدن می خواهد 50 درصد از تمام خودروهای جدید فروخته شده در سال 2030 از مدل های برقی یا پلاگین هیبریدی باشد. تسلا شرکت پیشرو در تولید خودروهای برقی در ایالات متحده است، اما سایر مدل های پرفروش شامل موستانگ ماخ-ای شاسی بلند شرکت فورد موتور، شورولت بولت شرکت جنرال موتورز و ایونیک 5 هیوندای موتور هستند.

در حال حاضر بیش از 80 مدل EV برای فروش در ایالات متحده وجود دارد. خودروهای برقی تقریباً 6 درصد از کل فروش ایالات متحده را در سال 2022 به خود اختصاص دادند و فروش خودروهای الکتریکی در سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش یافت.

استیون کلیف، مدیر اجرایی هیئت منابع هوایی کالیفرنیا، در ماه دسامبر به رویترز گفت: دولت فدرال باید «به سختگیری‌هایی که معادل قوانین ما است توجه کند… ما در سال 2030 68 درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای صفر داریم، بنابراین مدل‌سازی و نگاه کردن به آن به عنوان گزینه‌ای برای سال 2030 است. کاملاً انتقادی است.”

این نظرسنجی نشان داد که 56 درصد از پاسخ دهندگان حاضر به پرداخت بیش از 49999 دلار برای یک خودروی الکتریکی نیستند. در ماه آگوست، دولت بایدن افزایش قابل توجهی از اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی ۷۵۰۰ دلاری و سایر مشوق‌های تولید باتری و خودروهای برقی را به دست آورد تا صنعت را به سمت مدل‌های الکتریکی سوق دهد، اما خودروهای برقی اغلب به طور قابل توجهی بالاتر از ۵۰ هزار دلار هستند.