2023-2024 دوج هورنت یک برند ماشین عضلانی در حال گذار را تازه می کند

·

دوج هورنت R/T 2024

هر دو نسخه هورنت دارای سیستم چهار چرخ متحرک، کنترل آب و هوای دو منطقه ای، صفحه نمایش های فوق الذکر، فرمان کف تخت و رینگ های آلیاژی هستند. GT Plus با 5000 دلار بیشتر، امکاناتی مانند سیستم صوتی هارمون کاردون با 14 بلندگو، ناوبری، شارژ بی سیم گوشی هوشمند، سانروف، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی گرم کن و خنک کننده و روکش چرمی را اضافه می کند.

هورنت کوچولو در واقع یک نسخه اصلاح شده از یک خودروی متفاوت Stellantis است: آلفارومئو توناله 2024 لوکس تر که اواخر امسال وارد بازار می شود. این ابزار کوچک دارای زیرساخت هایی با جیپ رنگید و قطب نما و فیات 500X است. در حالی که آلفارومئو و دوج ممکن است تحت یک شرکت وجود داشته باشند، احتمال خرید متقابل آنها بسیار کم است. تمامی هورنت ها همانند Renegade و 500X در ایتالیا ساخته خواهند شد.

هورنت R/T بدون شک قدرتمندتر است. ممکن است این اولین دوج ایالات متحده باشد که دارای موتوری به حجم 1.3 لیتر است، اما این واحد توربو-4 دارای یک استارت-ژنراتور الکتریکی 44 اسب بخاری بر روی خود موتور و یک موتور الکتریکی 121 اسب بخاری است که محور عقب را هدایت می کند. انرژی خود را از یک بسته باتری 15.5 کیلووات ساعتی L شکل در زیر صندلی عقب و در تونل تامین می کند. این باعث می‌شود R/T به اصطلاح «هیبرید از طریق جاده» باشد که چرخ‌های جلو توسط موتور و عقب توسط موتور الکترونیکی حرکت می‌کنند. R/T که در حالت فقط برقی کار می کند، دیفرانسیل عقب است – باز هم موازی دورانگو.

دوج هورنت R/T 2024

دوج هورنت GT 2023 اولین مدل جدید دوج در 10 سال گذشته است. مانند Durango که برای سال 2011 عرضه شد، این یک وسیله نقلیه کاربردی است. برخلاف آن شاسی بلند سه ردیفه بزرگ، هورنت جدید یک کراس اوور جمع و جور است – بخشی که دوج تاکنون در آن بازی نکرده است، اما اکنون مرکز بازار خودروی ایالات متحده است.

ما هر دو نسخه هورنت را سوار کردیم و متوجه شدیم که هر کدام شخصیت خاص خود را دارند. GT ارزان‌تر قابل پیش‌بینی‌تر است، اما گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به پای گاز سنگین نیاز دارد تا عملکرد معقولی داشته باشد.

هورنت چهار بزرگسال 6 فوتی را به راحتی در خود جای می دهد، اگرچه شما نمی خواهید برای پنج نفر امتحان کنید. برخلاف برخی از شاسی بلندهای کوچک عملکرد، صندلی عقب هم فضای کافی برای سر و هم برای پاها فراهم می کند. سرنشینان صندلی جلو کم می نشینند، با خط کمربند نزدیک به ارتفاع شانه، که نیاز به بالا بردن صندلی برقی راننده تقریبا تا تمام ارتفاع آن دارد تا دید خوبی از جاده جلو داشته باشد. با یک خط کمر رو به بالا و یک ستون سقف مثلثی ضخیم، دید از روی شانه کاملاً وجود ندارد.

دوج هورنت R/T 2024

در میان بسته‌های آپشن و گروه‌های تجهیزات، بسته Blacktop با قالب‌بندی‌های مشکی براق، چرخ‌ها و سایر تزئینات ظاهری زیباتر می‌کند. گروه هوای سرد گرمکن صندلی‌های جلو و فرمان و استارت از راه دور را اضافه می‌کند. برای عملکرد، یک Track Pack دمپرهای دو مرحله‌ای قابل تنظیم، ترمزهای برمبو با کالیپرهای جلوی 4 پیستونی قرمز، چرخ‌های 20 اینچی مشکی، صندلی‌های آلکانترا و وسایل داخلی مختلف را اضافه می‌کند.

دوج هورنت R/T 2024

دوج هورنت R/T 2024

دوج هورنت GT 2023

دوج هورنت به جایی می رود که خریداران هستند

دوج هورنت R/T 2024 دارای قیمت اولیه 10000 دلاری بالاتر از GT در 41590 دلار است که باز هم شامل مقصد می شود. R/T Plus با همان ویژگی های اضافی 5000 دلار بیشتر قیمت دارد. یک هورنت R/T با علامت زدن هر جعبه می تواند به 50000 دلار برسد.

دوج هورنت R/T 2024

Dodge Hornet R/T 2024: PowerShots الکتریکی

دوج هورنت R/T 2024

دوج هورنت R/T 2024

دوج هورنت R/T 2024

دوج هورنت GT 2023

گزینه‌های Dodge Hornet در بسته‌ها بسیار زیاد است

هورنت را به عنوان چیزی نزدیک به یک «هات هچ» از یک برند نامحتمل در نظر بگیرید – یکی که به عنوان یک SUV کوچک ساخته شده است، زیرا خریداران اینجا هستند. مدیران شرکت‌های رسانه‌ای در و اطراف اشویل، کارولینای شمالی، پیشنهاد کردند که خریداران هورنت «افزودنی» خواهند بود: خریدار که نمی‌تواند یک خودروی عضلانی در امتداد مدل 1025 اسب بخاری و 100،000 دلاری Demon 170 تهیه کند، احتمالاً انتخاب نخواهد کرد. برای یک کراس اوور کوچک اما آیا برندی که چلنجری را می‌فروشد که می‌تواند در 1.66 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت برسد، می‌تواند کراس اوورهای کوچک بدون V-8 بفروشد؟

دوج هورنت GT 2023

فراتر از ظاهر شیک، لذت بخش ترین قسمت هورنت کوچک، دست زدن به آن است. این خودرو برای یک SUV کوچک به صورت صاف می پیچد و نگه داشتن جاده در هر دو نسخه مطمئن و قابل پیش بینی است – حتی اگر پیشرانه R/T گشتاور را به این طرف و آن طرف تغییر دهد. هر دو چرخ 18 اینچی استاندارد و 20 اینچی سطح بالا، سواری به‌طور شگفت‌آوری را ارائه می‌دهند. در حالی که چرخ‌های بزرگ‌تر معمولاً سواری و صدا را بدتر می‌کنند، اما در اینجا به ندرت چنین است.

هورنت همزمان با خروج چلنجر و شارژر، پیشنهادی با حجم بالا به دوج می‌دهد، و انتقال این شرکت به میله‌های برقی با باتری را آسان می‌کند – پیش‌نمایش تابستان گذشته Dodge Charger Daytona SRT Concept. بازاریابان دوج آن را «پلی» برای این مدل‌ها نامیدند که باعث حفظ شهرت این برند برای عملکرد برون‌گرا می‌شود.

برای تبدیل Tonale به یک Dodge که می تواند تحت عنوان «داخلی» فروخته شود. نه اهلی‌شده»، دوج پیشرانه‌ها را مجدداً تنظیم کرد، قسمت‌های جلو و عقب را بازسازی کرد و گرافیک‌های قابل تشخیص دوج و دوخت‌های کنتراست را به فضای داخلی اضافه کرد.

دوج هورنت R/T 2024

مجموع قدرت موجود برای این ترکیب 288 اسب بخار با 383 پوند فوت گشتاور است. سس ویژه برای R/T قابلیت PowerShot آن است که در آن موتور عقب 30 اسب بخار اضافی را تا 15 ثانیه در صورتی که سطح شارژ باتری 80 درصد یا بیشتر باشد تولید می کند. برای فراخوانی PowerShot، راننده R/T را در حالت اسپورت قرار می‌دهد، هر دو پدل فرمان را عقب می‌کشد، و پدال گاز را از طریق یک ضربه‌گیر له می‌کند. به گفته دوج، نتیجه شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت 5.6 ثانیه است.

در داخل، تودوزی تیره و دوخت کنتراست با گرافیک قابل تشخیص دوج در خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی و صفحه نمایش لمسی مرکزی 10.3 اینچی ترکیب شده است. پکیج پلاس برای GT و R/T صندلی‌های قرمز را ارائه می‌کند و Track Pack قطعات آلکانترا را اضافه می‌کند که واقعاً فضای داخلی را برتر جلوه می‌دهد.

این دگرگونی در جلو بسیار موفق است، جایی که دماغه اریب و جلوپنجره باریک با عرض کامل بین چراغ‌های جلوی پیچیده‌تر به شدت شبیه Durango بزرگتر است. دوج آن را “ماسک راکون” می نامد و در کمترین میزان مصرف، یک الگوی لانه زنبوری بزرگ به آن می دهد. یک جفت دریچه خروجی در هوای خروجی کاپوت، بازتاب مدل‌های عملکردی دوج است. در نمای جانبی، شکل آلفا باقی مانده است، اما دوباره در قسمت عقب، هویت دوج با یک نوار چراغ عقب با عرض کامل که در مرکز آن به هم می‌چسبد – یک اشاره به شکل جلوپنجره جلو. چرخ‌های 20 اینچی اختیاری ظاهر عملکرد را بیشتر نشان می‌دهند.

دوج هورنت R/T 2024

این کراس اوور کوچک دو پیشرانه ارائه می دهد که دوج انتظار دارد به تعداد مساوی به فروش برسد. هورنت GT ماه آینده با قیمت اولیه 31590 دلار (شامل هزینه اجباری 1595 دلار مقصد) به نمایندگی ها می رسد. این خودرو توسط یک موتور 2.0 لیتری توربو-4 که ​​هر چهار چرخ را از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک هدایت می کند، تامین می شود. در بالای آن دوج هورنت R/T قرار دارد که تا اواخر بهار به عنوان مدل 2024 در نمایندگی ها عرضه خواهد شد. اولین هیبریدی پلاگین دوج، R/T، هورنت سریعتر و عملکرد محورتر است.

خروج حداکثر عملکرد از R/T می تواند تا حدودی غیرقابل پیش بینی باشد. موتورها در حالی که موتور کوچک چرخ می‌شود، گشتاور فوری ارائه می‌کنند، اما به خصوص اگر بسته خالی شود، موتور همچنان باید سخت کار کند تا سهم خود را انجام دهد. 6 سرعته اتوماتیک نیز ممکن است دوبار دنده را کاهش دهد تا قدرت را در 5000 دور در دقیقه ارائه کند، اما افزودن موتور الکتریکی به ترکیب، پیش بینی ترکیبی از منابع قدرت را برای راننده دشوارتر می کند.

دوج هورنت R/T 2024

DNA ماشین عضلانی دوج به طور کامل در هورنت 2024، به خصوص مدل برقی R/T تزریق شده است. هورنت مقداری سرگرمی را به بخش کراس اوورهای جمع و جور اضافه می کند که عمدتاً بر روی پر نکردن پرها تمرکز دارد. این باید به فروش آن کمک کند.

دوج هورنت R/T 2024

دوج هورنت R/T 2024: برق رسانی برای عملکرد

دوج بلیط هواپیما، اسکان و غذا را برای Motor Authority فراهم کرد تا این گزارش دست اول را برای شما ارائه دهد.

نه سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و نه موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) دوج هورنت را برای ایمنی تصادف آزمایش نکرده اند. تمامی نسخه های هورنت شامل ترمز اضطراری خودکار، مانیتور نقاط کور و کنترل فعال خطوط به صورت استاندارد می باشند. بسته اختیاری Tech Pack تشخیص علائم ترافیکی، کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک عقب، پارک خودکار و سیستم دوربین دید فراگیر را اضافه می‌کند.

R/T همچنین دارای یک حالت الکتریکی است که تنها با باتری کار می‌کند، و به‌طور شگفت‌انگیزی قابل استفاده در سراسر شهر در مواقعی که به نیروی بیشتری نیاز نیست، می‌باشد. حالت “e-Save” یا شارژ باتری را نگه می دارد یا از موتور برای شارژ مجدد باتری استفاده می کند (برای آن PowerShot ها) و Sport نیز آن را شارژ می کند. این بدان معناست که هورنت R/T ارتباط چندانی با رانندگی بدون آلایندگی ندارد. همه چیز در مورد قدرت موتور برای عملکرد است. سوخت ممتاز توصیه می‌شود، اگرچه هورنتس به طور منظم کار می‌کند. هر دو نسخه دارای قابلیت توقف شروع به صورت استاندارد هستند، اگرچه می توان آن را به دلخواه خاموش کرد.

دوج هورنت GT 2023

دوج هورنت R/T 2024

تزریق دوج به هورنت

دور موتور GT به دلیل صرفه جویی در مصرف سوخت، دور موتور GT تا حد زیادی زیر 2000 دور در دقیقه می ماند (در مجموع امتیازات EPA تنها 24 مایل بر گالن است که برای بخش متوسط ​​است). برای شتاب گیری سریع، کف پوش کردن پدال باعث می شود تا دنده اتوماتیک 9 سرعته اغلب سه بار به سمت پایین تغییر کند، قبل از اینکه موتور 2.0 لیتری توربو-4 با قدرت 268 اسب بخار بالا برود و حداکثر قدرت خود را به چهار چرخ برساند. رانندگی کاملاً در حالت اسپرت این مشکل را برطرف می‌کند و هورنت را واقعاً سرگرم‌کننده می‌کند، به‌هزینه مصرف سوخت که می‌ترسیم به کمتر از 20 mpg برسد.