Inside Classic Remise Berlin – Speedhunters

·

بیایید برای لحظه ای تصور کنیم که شما یک فرد ثروتمند هستید که در برلین، آلمان زندگی می کنید: کجا می روید تا سوپراسپرت بعدی، کلاسیک کلکسیونی یا مسابقه جنتلمن خود را بخرید؟ به احتمال زیاد کلاسیک Remise، واقع در انبار تاریخی تراموا در خیابان Wiebestraße.

این فضای صنعتی بزرگ که در آغاز قرن بیستم ساخته شده است، به طور کامل مملو از خودروهای بسیار مطلوب و کمیاب است. صاحبان چنین وسایل نقلیه ای می توانند برای ذخیره و نگهداری خودروهای خود در اینجا پول پرداخت کنند، اما Classic Remise بیشتر خانه شرکت هایی است که وسایل نقلیه ویژه را سرویس، بازیابی و می فروشند.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-17
classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-61
classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-34

بعد از دریفت مسترز آلمان، چند ساعت فرصت داشتم تا پروازم به خانه برگردد. کلاسیک Remise مکانی عالی برای مدتی به نظر می رسید، به خصوص که همکار من قبلاً هرگز از آن بازدید نکرده بود.

فکر کردم شما را هم برای سوار شدن با خود همراه کنم، اما یک چیز وجود دارد که نمی توانید آن را تجربه کنید: بو. مخلوطی از روغن، لاستیک و فضای داخلی خودرو به محض باز شدن درب ورودی به هم می خورد.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-4

کارگاه های ترمیم کلاسیک Remise پر از پورشه های کلاسیک، جگوار، لندرور، موتور سیکلت و سایر وسایل نقلیه جالب است. یکشنبه بود که من بازدید کردم، بنابراین آنها بسته بودند و همه چیز در داخل حالت “طبیعت بی جان” بود.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-30
classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-55

خودروهایی که پشت شیشه پنهان شده اند متعلق به مشتری هستند و هر روز و شب آماده چرخیدن هستند. قدردانی بی پایان من از افرادی است که تصمیم می گیرند اتومبیل های گرانبهای خود را در خانه های شخصی خود محبوس نکنند، بلکه به طور غیرمستقیم آنها را در تأسیساتی مانند این به نمایش بگذارند.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-25

همانطور که اشاره کردم، بیشتر Classic Remise به فروش خودرو اختصاص داده شده است و قطعاً تعدادی جواهر برای خرید وجود دارد.

این آلفارومئو مونترال قرمز رنگ نمونه کاملی از خودروهای اسپرت ایتالیایی دهه 70 است. کوپه خیره کننده 2+2 که توسط مارچلو گاندینی طراحی شده است، نشانه های طراحی عجیب و غریبی دارد و یک موتور 2.6 لیتری V8 دوست داشتنی را در زیر کاپوت نگه می دارد.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-51

این Volvo 262C یکی دیگر از کوپه های لوکسی بود که نمی توانستم بدون نگاه دقیق از کنار آن بگذرم. جالب اینجاست که این خودرو توسط طراح ارشد ولوو، یان ویلزگارد، طراحی شده است، اما توسط کارخانه Bertone در ایتالیا ساخته شده است. معمولاً راه دیگری است – برتون یک طرح ایجاد می کند و یک سازنده ماشین را تولید می کند.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-50

تنها ماشین ژاپنی که در محل دیدم این FCS3 مزدا RX-7 کابریولت بود. حدود 22000 FC کانورتیبل ساخته شد که بسیار نادر است. حتی تعداد کمتری از آنها مانند این توربوشارژ شده بودند، بنابراین من از دیدن حضوری آن خوشحال شدم.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-49

ماشین مورد علاقه من از همه این BMW 3.0 CSL در رنگ های M مناسب و با اکستنشن گلگیر کرومی بود که یک عنصر طراحی دوست داشتنی آن زمان بود. من همیشه این واقعیت را دوست داشتم که این هومولوژی ویژه برای مسابقات قهرمانی اتومبیل های تور اروپا بدون بال عقب وصل شده فروخته شد. ب ام و نمی توانست 3.0 CSL را با بال نصب شده بفروشد زیرا قانون آلمان حکم می کرد که برای استفاده در جاده غیرقانونی است. پاسخ این بود که بال را در چکمه بگذاریم تا صاحبش جا بگیرد بعد از ماشین را به خانه برده بودند.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-32

نمایشگاه قطعا مقداری آب نبات چشم داشت. هرگز فکر نمی‌کردم یک کانسپت مدرن Lancia Stratos را ببینم، اما اینجا بود.

خودروهای قدیمی فرمول 1 قطعاً قابل توجه بودند، اما برخی اطلاعات در مورد آنها تصویر را کامل می کند. این تیم مارلبرو مک لارن M26 شماره 7 را در کنار خود داشت که احتمالاً آن را به یک ماشین جیمز هانت تبدیل می کرد. متوجه شدم که یک فورد-کازوورث V8 در عقب دارد، یادآور این است که آبی بیضی زمانی که از سال 2026 به مسابقات F1 بازگردد، یک تازه کار نخواهد بود.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-14

من فکر می کنم این ماشین BMW Sauber F1 می تواند مربوط به فصل 2006 یا 2007 باشد و متعلق به نیک هایدفلد، ژاک ویلنوو یا رابرت کوبیکا باشد.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-37

و اینجا ماشینی است که قبل از دیدن آن در کلاسیک رمیس برلین حتی نمی دانستم وجود دارد. این در واقع یک مینی طراحی شده با بدنه دوباره برتونه است که در اصل توسط British Leyland با برچسب Innocenti تولید شده است. پس از فروپاشی BLMC در سال 1975، Innocenti به De Tomaso فروخته شد و این مدل به همین ترتیب تغییر نام داد. این نسخه Innocenti Turbo De Tomaso دارای موتور 993 سی سی توربوشارژ با منبع دایهاتسو است که 72 اسب بخار قدرت دارد.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-18
classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-7

آلمان برای این نوع امکانات محبوب است. شما Classic Remise را در برلین و دوسلدورف، Motorworld در کلن و اشتوتگارت، و Klassikstadt در فرانکفورت، در میان دیگران دارید.

classic-remise-by-wheelsbywovka-62

کلاسیک Remise Düsseldorf بسیار چشمگیر است. در یک لوکوموتیو تاریخی زیبا با سقف کمی شفاف واقع شده است.

classic-remise-by-wheelsbywovka-66

Motorworld Cologne یک آستین در آستین دارد و میزبان مجموعه خصوصی مایکل شوماخر در طبقه دوم است.

classic-remise-by-wheelsbywovka-72

من سال‌هاست که به موتورورلد اشتوتگارت نرفته‌ام، اما در سال 2013 آنها یک جت جنگنده در داخل داشتند.

classic-remise-by-wheelsbywovka-68

کلاسیک اشتات در فرانکفورت اتومبیل های خود را در یک ساختمان چهار طبقه نگهداری می کند که قبلاً یک کارخانه ماشین آلات کشاورزی بود.

classic-remise-berlin-by-wheelsbywovka-23

همه این مکان‌ها ممکن است در ابتدا کمی نخبه‌گرایانه به نظر برسند، اما باز کردن آن‌ها به روی هر کسی که علاقه زیادی به ماشین دارد، باعث می‌شود آنها بیشتر شبیه موزه یا کتابخانه‌های عمومی باشند. با این تفاوت که در اینجا، به جای هنر سنتی، می‌توان هنر خودرو را از طریق کمیاب‌ترین و جالب‌ترین خودروهای جهان قدردانی کرد. هنگامی که آنها در حال گشت و گذار نیستند یا در اطراف یک مسیر کوبیده می شوند.

ولادیمیر لیادوف
اینستاگرام: wheelsbywovka
زیرا@wheelsbywovka.com
www.wheelsbywovka.com