Olli’s Starlet: Completing The Vision

·

ماریا آهونلامپی همیشه می‌دانست که عشق شوهرش اولی به تویوتا استارلت EP70 1986 او عمیق است.

Olli Ahvenlampi یک دی جی با عشق به موسیقی دهه 80 و ماشین های دهه 80 بود. او پتانسیل را در این ماشین‌های قدیمی ژاپنی – به‌ویژه تویوتاها – می‌دید و قبلاً قبل از شروع این ساخت، صاحب تعدادی استارلت بود.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-25

در پاییز 2019، تقریباً در همان زمانی که اولی تشخیص سرطان خود را دریافت کرد، او، ماریا و دوست نیکو، EP70 را از یک شهر مجاور فنلاند انتخاب کردند. مشکی فابریک و اصل و نسبت به سنش عالی بود. به عبارت دیگر، نقطه شروع عالی برای یک پروژه جدید.

اولی یک برنامه و چشم‌انداز بلندپروازانه برای این خودرو داشت: نسخه 2.0 برای ادامه پروژه فعلی EP70.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-23
toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-26

برنامه اولیه تکمیل استارلت به موقع برای نمایشگاه خودرو و تیونینگ آمریکا (ACS) در هلسینکی 2020 بود، جایی که اولی قبلاً یک مکان برای نمایش رزرو کرده بود. اما اولی نمی دانست که به زودی با “بدترین سناریو” تشخیص سرطان خود روبرو می شود.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-19

قبل از اینکه بیماری زندگی روزمره او را تحت کنترل بگیرد، اولی نقشه خود را در مورد ظاهر ستاره تجسم کرد و به اشتراک گذاشت. بنابراین وقتی تمام گزینه‌های درمانی اولی در فنلاند تمام شد و او با ماریا برای آزمایش خصوصی جدید داروی سرطان به بلژیک سفر کرد، دوستان و خانواده‌اش این روند را ادامه دادند. به‌روزرسانی‌های دائمی که Olli از کسانی که برای کمک به این پروژه دست به کار شده بودند دریافت کرد، شادی و شادی بسیار مورد نیاز را در این دوران وحشتناک فراهم کرد.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-13

«در ماه مه 2020، (ACS) نمایش تیونینگ به دلیل همه گیری همه گیر لغو شد و ما بلافاصله می دانستیم که ممکن است Olli در این زمان در سال آینده که رویداد دوباره برگزار می شود زنده نباشد. ماریا به یاد می آورد. این موضوع بحث جدی در مورد اینکه اگر اولی بمیرد چه اتفاقی برای استارلت می‌افتد را برانگیخت. البته همه نزدیکان او قول دادند که ساخت را تا پایان ببینند.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-12

در ماه ژوئن، Olli هنوز هم توانست به گاراژ برسد و از نزدیک شاهد شکل گیری پروژه باشد. ماریا می‌گوید که فقط با بهترین دوستانش ریکو توجونن، تیمو رین و نیکو سولاندر و همچنین ویل هامالاینن، زمان بسیار مهم و قدرتمندی در هفته‌های آخر اولی بود. او دید که فضای گاراژ باعث می‌شود هر فکر بدی دور باشد.

در این زمان، تمام قسمت های مهم بدنه ترمیم شد و قوس چرخ های عقب پهن شده در جای خود جوش داده شد.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-28

اولی در 7 ژوئیه 2020 به طور مسالمت آمیزی در کنار ماریا درگذشت. شکی وجود نداشت که در زمان مناسب تمام شود.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-21

این پروژه تا پایان سال 2020 متوقف شد زیرا همه افراد نزدیک به اولی با درگذشت او روبرو شدند. ACS دوباره برای سال 2021 لغو شد، بنابراین نیازی به عجله در ساخت وجود نداشت، اما با گذشت ماه‌ها، Starlet به آرامی شکل نهایی خود را به خود گرفت. دوستان ماریا و اولی روی نمای بیرونی و داخلی تمرکز کردند و فعلاً موتور 1.3 لیتری را ترک کردند.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-11

رنگ نمادین HKS ‘oil splash’ کاملاً با استارلت کوچک مطابقت دارد و بدنه کم ارتفاع و پهن را تکمیل می کند. Starlet بر روی کویل‌اورهای D2 Racing سوار می‌شود و با چرخ‌های Tramont TY2 درست دوره‌ای که در لاستیک‌های Toyo Proxes TR1 پیچیده شده‌اند، زمین را لمس می‌کنند.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-15

اسپویلر لبه جلو مستقیماً از یک AE86 ساخته شده است در حالی که دامن های کناری تویوتا MR2 متناسب با آن اصلاح شده اند. اسپویلر سفارشی دم اردک عقب با Speedhunters کاتاکانا لوگو از EP70 قبلی Olli منتقل شده است و کاملاً با موضوع مطابقت دارد، همانطور که آینه‌های گلگیر.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-3
toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-5

فضای داخلی دارای صندلی‌های سطلی Momo و دسته‌های TRS، فرمان بشقاب‌دار، دستگیره دنده متناسب با سبک، یک سرعت‌سنج بسیار مورد نیاز و یک میله اسکلت عقب سفارشی است.

ماریا می گوید که هر دقیقه از اولین تجربه واقعی او در ساخت ماشین – و ترن هوایی احساسی که همراه آن بود – کاملاً ارزشش را داشت. او می دانست که اولی به خاطر به پایان رساندن کاری که شروع کرده بود به او و همه دوستانش افتخار می کرد.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-1

علیرغم تمام مشکلات، پیچ و خم ها، آخر هفته نمایش اتومبیل و تیونینگ آمریکا در سال 2022 یک تجربه کاملاً شگفت انگیز بود. ماریا می گوید که آن را برای همیشه به خاطر خواهد داشت: فضا، دوستان جدید و تمام خاطرات عالی ساخته شده.

toyota-starlet-hks-by-wheelsbywovka-27

از آن زمان، ماریا هر زمان که بخواهد خاطراتش را زنده کند یا نیاز به پاک کردن سرش داشته باشد، استارلت را برای رانندگی به بیرون برده است. EP70 به پناهگاه کوچک او تبدیل شده است، جایی که او می‌داند که اولی با روحیه او در ماشین محبوبش سوار بر تفنگ ساچمه‌ای است.

ولادیمیر لیادوف
اینستاگرام: wheelsbywovka
زیرا@wheelsbywovka.com
www.wheelsbywovka.com