The Gripped Up MX-5s – Speedhunters

·

مزدا MX-5 – آکا میاتا یا رودستر – ستونی از سرگرمی های خودرویی است. تجربه رانندگی بازگشتی به اصول اولیه که به شدت بر درگیر شدن راننده تمرکز می کند، با یک مانع واقع بینانه برای ورود به هر کس این فرصت را می دهد که احساس کند شبیه شوماخر… یا در مورد ما، این شانس را دارد که مانند خود دریفت کینگ احساس کند.

داستان ما در سال 2017 با بن رولندز جوان شروع می شود. با احساس خارش، بن راه خود را به یک MX-5 باز کرد، و همانطور که شما انجام می دهید، با دوستان مختلفی که سرگرمی مشترک او بودند شروع به ژل زدن کرد. از سال 2017 تا 2020، بن بیشتر و بیشتر در مورد سرگرمی خود یاد گرفت و همانطور که درک او از این صنعت به بلوغ رسید، راه خود را به خودروهای قدرتمندتر دیگر باز کرد. او تا سال 2019 صاحب یک نیسان سیلویا S13 قرمز رنگ بود، اما نمی‌توانست این مشکل را برطرف کند – بن باید به یک MX-5 دیگر بازگردد.

DSC01669

2019 آمد و رفت و همراه با آن یک NA MX-5 نقره ای که در اینجا نگاه می کنید. احتمالاً فکر می کنیدکدام یک؟’ و تحمل کنید، ما به آن خواهیم رسید.

سال 2020 یک دوره زمانی مبهم و عجیب برای همه بود، اما خروج بن پر از انگیزه و ایده ای برای خلق چیزی سرگرم کننده بود. یکی از دوستان محلی خوب او، کانر، صاحب واحدی بود که در آن ماشین خود را ذخیره می کرد و روی آن کار می کرد. بن چند سال قبل از طریق دریفت با او آشنا شده بود، در آن زمان ماشین کانر یک NA MX-5 قرمز بود. من فکر می کنم شما می توانید ببینید که این به کجا می رود…

DSC03049

MX-5 کانر در نهایت با دیگری جایگزین شد، که پس از MX-5 تقویت شده دیگری که او داشت، جایگزین شد و سپس…

ببینید، من با شما صادق خواهم بود، این پسرها چند بار در حال حاضر آن را برای من توضیح داده اند و من هنوز درگیر این هستم که کانر قبلاً چند دستگاه MX-5 داشته است، اما چیزی که باید بدانید این است که کانر در سال 2020 داشت. یک آبی و بن یک نقره ای داشتند. شما الان به این ماشین ها نگاه می کنید.

DSC01186

این دو پسر دوستان خوبی بودند، سبک رانندگی مشابهی داشتند، در مسابقات یکسانی در یک پیست شرکت می‌کردند و ماشین‌های تقریباً یکسانی داشتند. MX-5های آنها طبیعتاً بسیار مناسب یکدیگر بودند، بنابراین این زمان عالی برای بن بود تا با ایده‌اش بدود: گروهی از دوستان که می‌توانستند در رویدادهای گروهی دریفت شرکت کنند و عشق به همان شاسی را داشته باشند.

و بنابراین، در سال 2020، بن و کانر اتومبیل های خود را قرمز رنگ کردند (سریع ترین رنگ شناخته شده برای بشر …) و شروع به شرکت در رویدادها با نام تیمی Gripped Up کردند.

DSC02634

سال 2021 فرا رسید، یعنی زمانی که من برای اولین بار با پسرها برخورد کردم، اگرچه در آن زمان نام آنها را نمی دانستم و فرصت سلام کردن را پیدا نکردم. با این حال، چیزی که من دیدم، این بود که آنها کاملاً این MX-5 های تنفس طبیعی و کوچک را به سمت ورودی های سریع، به سمت عقب، بالا رفتن از یک تپه در مسیر مسابقه Anglesey در شمال ولز در طول Drift Matsuri وارد کردند. من شگفت زده شدم و از آن رویداد دور شدم و از اینکه چقدر سرزنده به نظر می رسیدند و چقدر سریع به نظر می رسیدند حیرت زده شدم.

DSC05588

پس از آن بیشتر شگفت زده شدم که متوجه شدم MX-5 بن یک مدل استاندارد 1.6 لیتری با دیفرانسیل جوش داده شده است. این کاملاً به معنای واقعی کلمه فقط 113 اسب بخار قدرت جدید داشت، چه رسد به 20 سال بعد، و در اینجا اتومبیل های دریفت با مشخصات رقابتی را به مناطق اصلی پیست تعقیب می کرد. غیر واقعی.

با این حال، خودروی کانر دارای موتور 1.8 لیتری VVT از NB MX-5 است که به آن 20 اسب بخار بیشتر از خودروی بن می‌دهد.

DSC05586

اما، برای یک مهمانی به سه نفر نیاز دارید و بن می‌خواست تیم را بیشتر رشد دهد. دو MX-5 یکسان کافی نبودند و آنها شروع به شکار یک عضو تیم سوم کردند. معلوم شد، آنها واقعاً مجبور نبودند دورتر نگاه کنند…

DSC01561

معرفی Dan O’Shea که او نیز در Drift Matsuri حضور داشت و همچنین NA MX-5 خود را داشت. آبی روشن بود و من آنقدر آن را دوست داشتم و قبل از اینکه دن بخشی از Gripped Up باشد، عکسی از آن در گودال گرفتم. بن امروز با من شوخی می کند:من و کانر اساساً دن را ربودیم و او را مجبور کردیم ماشینش را قرمز رنگ کند.اما دن قبلاً با کانر دوست خوبی بود و می‌خواست یک تکه از این اکشن بسیار سرگرم‌کننده و اعتیادآور داشته باشد.

دن یک معتاد دیگر به MX-5 است، او همچنین راه خود را با خودروهای قبلی، از جمله یک شاسی تقویت شده، درست مانند کانر، آموخته است. آنچه ما در اینجا داریم سه دوست است که ماشین‌های دریفت قدرتمندتر و بزرگ‌تری را تجربه کرده‌اند، اما به سرعت به من اشاره کردند که قدرت به تنهایی تعیین نمی‌کند که تجربه دریفت چقدر شدید و جذاب است.

DSC01240

عکس‌هایی که در این مقاله می‌بینید، همگی مربوط به زمان حضور ما در دوریفست در اسکاتلند در Driftland است، که اولین باری بود که این سه نفر برای یک آخر هفته با هم رانندگی می‌کردند. بیایید در نهایت اسامی چهره ها را به ماشین ها بگذاریم…

در سمت چپ ما دن را داریم، NA او همان اتومبیلی است که زمانی آبی رنگ شده و اکنون قرمز شده است که با موتور 1.8 لیتری VVT مجهز به بدنه دریچه گاز مستقل از یک تویوتا AE111 است. در وسط ما بن را داریم که ماشینش در زمان ثبت این عکس ها از یک راه اندازی ساده 1.6 لیتری استفاده می کرد – همین. در سمت راست، کانر، که همچنین دارای یک آسیاب 1.8 لیتری VVT با تنظیم بدنه چهار دریچه گاز عجیب از موتورسیکلت هوندا CBR1000 است.

DSC01257

پس چرا MX-5؟ بن برای من توضیح داد:آنها به سادگی رانندگی می کنند، واقعاً خوب. این مهمترین چیز است. وقتی این ماشین‌ها را به‌عنوان دو نفره و حالا سه‌گانه رانندگی کرده‌ایم، انرژی بی‌نظیر و پر هیجانی وجود دارد. صدایی که آنها تولید می کنند – به خصوص ماشین های ITB’d – آنقدر شلوغ است، و آنقدر بالا می روند که یادآور ویدیوهایی است که قبلاً از AE86 در ژاپن تماشا می کردیم. این MX-5 چیزهای وحشی و پر سر و صدایی هستند.

DSC01296

جلسات باز جایی است که سه آقای واقعاً نمایشی را به نمایش می گذارند. این رویداد چند تیم و دو درایو را دعوت کرد، اما Gripped Up MX-5s بر آن روز حکومت کرد و تماشاگران را سرگرم کرد.

اگر می خواهید بفهمید که چرا مردم از ITB ها به عنوان شیپور یاد می کنند، این خودروها یک مطالعه موردی عالی هستند. آنها نه تنها شبیه ترومپت هستند، بلکه در اوج اجرای خود مانند یک گروه موسیقی جاز صدا می کنند. به دلیل قدرت کمتر خودروها، لگد زدن بی پایان کلاچ برای حفظ چرخش و حرکت چرخ ها مورد نیاز است. در طول آن خم شدن در وسط مسیر، بن شش تا 10 ضربه به کلاچ می‌زد تا از ماشین‌های قدرتمند عقب بماند. این نوازنده ترومپت است که تکنوازی خود را اجرا می کند!

DSC01313

واقعاً چیزی موزیکال در مورد این سه MX-5 وجود دارد، و توانایی تسلط بر این حس، لایه‌ای به تجربه‌ای می‌افزاید که از خودروهای دیگر که به زبان ساده، فقط سر و صدا می‌کنند، دریافت نمی‌کنید. بن اعتراف می کند که به اندازه 1.6L سرگرم کننده است، پس از این رویداد او یک توده 1.8L VVT را در MX-5 خود نصب کرد تا با پسران دیگر مطابقت داشته باشد، و در حال حاضر در جستجوی ITB ها است تا زمین بازی را هموار کند.

DSC01286

چیزی که من هنوز واقعاً به آن اشاره نکرده ام، قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن این خودروها است و من این کار را عمدا انجام دادم. وقتی با کسی در مورد MX-5 صحبت می کنید، شما را پرتاب می کنند.این چیزی است که باید دریافت کرد زیرا مقرون به صرفه است. کارت راه خود را که برای اکثر مردم، از جمله من، تک خال در عرشه است. بنگ برای دلار چیز مهمی است که من هنگام بررسی انتخاب های شخصی خود به دنبال آن می گردم، و MX-5 بدون رقیب است.

DSC01306

با این حال، من واقعاً معتقدم که هیچ دلیلی وجود ندارد که تجربه‌ای که من با پسران Gripped Up داشتم که به دور Driftland رفتند، کمتر از برخی از ماشین‌های پرطرفدارتر باشد. این MX-5ها لذت‌بخش‌تر، شدیدتر و در نهایت لذت‌بخش‌تر از تجربه‌ای بودند که من در برخی از خودروهای نیسان S، خودروهای BMW M یا حتی تویوتا JZX داشته‌ام. همه آن ماشین ها زمان و مکان خود را دارند که در یک بازی برنده می شوند ترامپ های برتر، اما در آن روز این MX-5s است که من را با بزرگترین پوزخند روی صورتم رها می کند.

DSC01235

و در دنیای واقعی، در خیابان‌های بریتانیا، MX-5 است که بسیار قابل دسترس‌تر خواهد بود و من را با افکار زیر رها می‌کند: آیا من برای این تجربه MX-5 پنج برابر کمتر هزینه می‌کنم زیرا پنج برابر کمتر از یک تجربه بیشتر است. ماشین قوی تر، بیشتر دنبال می شود؟ قطعا نه.

DSC01192

چت کردن با بچه‌های Gripped Up واقعاً چشمانم را به دسترسی دریفت در بریتانیا باز کرد. بازگشت از خودروهای پرقدرت به چیزی که برای اولین بار در MX-5 عاشق آن شدند، نشان می‌دهد که تجربه خالص‌تر برای آنها اولویت است. بن در مورد تجربه آنها از قابلیت اطمینان به من اشاره می کرد و به نظر من می توانید هر چقدر که بخواهید با این ماشین ها انجام دهید.

DSC01248

همه خودروهای آنها دارای بند انگشت فرمان، چرخ فلایوهای سبک تر (این قطعا به صدای موسیقی آنها کمک می کند)، کلاچ دست و پا، بازوهای قابل تنظیم و گیربکس های 6 سرعته NB MX-5 دارند. بن به من می گوید که 6 سرعته واقعا NA MX-5 را متحول می کند. خودروی بن دارای دیفرانسیل جوشی با نسبت 4.3 است که بخشی از قدرت کمبود او را جبران می کند، در حالی که کانر و دن دیفرانسیل های 4.1 را جوش داده اند. بن دارای HSD و چرخ‌های 13 اینچی، دن دارای چرخ‌های Meisters و 14 اینچی، و Connor دارای چرخ‌های BC و چرخ‌های 15 اینچی است.

DSC01201

بن با ماشین خود به عنوان یک رفتار می کند “ناخن – میخ” و هرگز کاری به غیر از تعویض روغن انجام نمی دهد، در همین حال یکی از دن با اینکه ماشینش راحت ترین و بهترین رانندگی در این دسته است، با مشکلات مصرف روغن مواجه است. کانر هر روز با موتورش کمانچه بازی می کند و تجربه مالکیت او به نوعی بین دو موتور دیگر قرار می گیرد.

DSC03038
DSC03189

بنابراین، آیا ایده بن برای ایجاد یک تیم جواب داده است؟ کاملا. با گرفتن جایزه «پادشاهان پشت سر هم» دوریفست را ترک کرد و به درستی هم همینطور است. اما فکر نمی کنم این هدف نهایی تیم باشد. من از بن پرسیدم که تا به حال در مورد Gripped Up و MX-5s چه نظری دارد، و او پاسخ داد:“پایان همه اینها باشد” این است که ما فقط چند همتا با MX-5 هستیم. رانندگی تا جایی که می توانیم و داشتن اوقاتی عالی هدف است. MX-5s به ما اجازه انجام این کار را می دهد و هیچ برنامه ای برای تغییر آن وجود ندارد.

میخال فیدویچ
اینستاگرام: candyshowroom

DSC01189
DSC01199
DSC01178
DSC01212
DSC03054
DSC02579
DSC02549
DSC01221
DSC03317
DSC00417
DSC01238
DSC03040
DSC01203
DSC02988
DSC01262
DSC01230
DSC01667
DSC01234