آلمان در مورد ممنوعیت احتراق داخلی با معافیت سوخت الکترونیکی تجدید نظر می کند

·

کمیسیون اروپا، مجری اتحادیه اروپا، اکنون به خواسته اصلی آلمان در این زمینه تسلیم شده است. به گزارش رویترز، یک پیش نویس پیشنهادی جدید دسته بندی وسایل نقلیه جدیدی را برای خودروهایی که منحصراً با سوخت کربن خنثی کار می کنند ایجاد می کند. این دسته از کربن خنثی از ممنوعیت احتراق داخلی مستثنی است. اگرچه، این اصلاحیه همچنین فناوری را برای جلوگیری از روشن شدن این موتورها با بنزین یا دیزل سنتی الزامی می کند.

اتحادیه اروپا در ماه فوریه فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراق داخلی را ممنوع کرد از سال 2035 شروع می شود. این ممنوعیت در سراسر 27 کشور عضو این سازمان سال هاست که در حال اجراست. با این حال، حمایت از این ممنوعیت جهانی نبوده است. چندین کشور درباره زمان نسبتاً کوتاه و توانایی مالی شهروندان خود برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی ابراز نگرانی کرده اند. در ماه های اخیر، آلمان مخالفان را به این ممنوعیت هدایت می کند و نیروی قابل توجهی را در برابر قانون تفرقه انگیز مطرح می کند.

در صورتیکه آن را از دست دادید:

کمیسیون اروپا این پیشنهاد را در هفته های آینده ارائه خواهد کرد و آلمان از حمایت چندین کشور دیگر از جمله ایتالیا، جمهوری چک، لهستان، رومانی، مجارستان و اسلواکی برخوردار شد. ایتالیا از ابتدا با این ممنوعیت مخالفت کرده است. اعضای کمتر توسعه یافته اتحادیه اروپا نگران هستند که ضرب الاجل انتقال خیلی زود است. با این حال، اتحادیه اروپا احساس می کند که تاریخ 2035 برای رسیدن به بی طرفی کربن تا سال 2050 حیاتی است، با توجه به اینکه میانگین طول عمر یک خودرو 15 سال است.

مخالفت دیرهنگام آلمان بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا را شگفت زده کرد، اما این هدف آشکارا اعلام شده حزب دموکرات آزاد این کشور بود. کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان و رهبر FDP، جولای گذشته گفت، من تصمیم به ممنوعیت موثر موتور احتراق داخلی را اشتباه می دانم. FDP بخشی از ائتلاف حاکم آلمان است و موقعیت‌های دولتی را برای به حداقل رساندن ممنوعیت احتراق داخلی در اختیار دارد. حزب لیبرال میانه رو سابقه مخالف قوانینی دارد که آزادی رانندگان را محدود می کند. FDP قبلا از محدودیت سرعت ملی جلوگیری کرد از تحمیل شدن بر اتوبان و اکنون ممنوعیت ICE در سراسر اتحادیه اروپا را در پیش گرفته است.

تصویری برای مقاله با عنوان عقب نشینی آلمان از ممنوعیت احتراق داخلی با پیشنهاد معافیت برای سوخت های الکترونیکی

عکس: آرتور ویداک/نورعکس (گتی ایماژ)