آلپاین ابرخودروی آلپنگلو را با موتور هیدروژنی معرفی کرد

·

آلپاین ابرخودروی آلپنگلو را با موتور هیدروژنی معرفی کرد

مارک پرفورمنس فرانسوی Alpine نسخه به روز شده کانسپت هایپرکار Alpenglow خود را معرفی کرده است که روز شنبه به پیست مسابقه Spa-Francorchamps بلژیک خواهد رفت.

این مسابقه با مسابقات 6 ساعته اسپا-فرانکورشامز، که به عنوان دور سوم مسابقات قهرمانی استقامت جهانی 2024 برگزار می شود، برگزار می شود، جایی که آلپاین با ماشین مسابقه ای A424 LMDh در کلاس برتر هایپرکار رقابت می کند.

کانسپت به روز شده که Alpenglow Hy4 نام دارد، مسابقه ای نخواهد بود. این تنها برای برجسته کردن پتانسیل عملکرد موتور هیدروژنی خود، اجراهای نمایشی انجام خواهد داد. تظاهرات بیشتری برای 24 ساعت لمانز در اواسط ژوئن برنامه ریزی شده است.

کانسپت اولیه Alpenglow به‌عنوان یک مزاحمت از زبان طراحی جدید که برای خط تولید آینده Alpine تثبیت شده بود، ارائه شد، اما همچنین برای به نمایش گذاشتن یک موتور احتراق داخلی که برای سوزاندن هیدروژن طراحی شده است. آلپاین گفت که موتور Alpenglow Hy4 یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر با قدرت 335 اسب بخار است، اگرچه موتور V-6 قدرتمندتر به موقع برای اولین بار در سال جاری توسعه می یابد.

مفهوم Alpine Alpenglow Hy4

مفهوم Alpine Alpenglow Hy4

طراحی Alpenglow Hy4 نیز نسبت به کانسپت اصلی تغییرات قابل توجهی داشته است و اکنون به یک خودروی تولیدی نزدیکتر به نظر می رسد. طراحی نمای جلوی ساده‌تر، چراغ‌های جلوی مجزا به‌جای چراغ‌های جلو، یک اسکوپ سقفی و یک کابین واقعی با دو صندلی وجود دارد.

آلپاین برنامه‌های خود را برای تولید یک خودروی هیدروژنی تایید نکرده است، اما گفت که Alpenglow Hy4 مفهومی نشان می‌دهد که اگر هیدروژن به یک سوخت محبوب تبدیل شود، آماده است. برخلاف بنزین، سوزاندن هیدروژن هیچگونه انتشار کربنی ایجاد نمی کند. اکسیدهای نیتروژن مضری وجود دارد، اگرچه راه هایی برای به حداقل رساندن آن وجود دارد، مانند استفاده از کاهش کاتالیزوری انتخابی مبتنی بر اوره که در موتورهای دیزلی یافت می شود.

به دلیل کمبود کربن، برخی از خودروسازان و همچنین سازمان‌های ورزش موتوری به دنبال هیدروژن هستند تا موتور احتراق داخلی را در دنیایی با انتشار کربن صفر زنده نگه دارند. راه حل دیگری با هدف صرفه جویی در موتور احتراق داخلی استفاده از سوخت های الکترونیکی بدون کربن است. این سوخت ها از ترکیب هیدروژن با CO2 گرفته شده از هوا تشکیل می شوند.

مفهوم خودروی مسابقه ای هیدروژنی-الکتریکی MissionH24

مفهوم خودروی مسابقه ای هیدروژنی-الکتریکی MissionH24

فرمول 1 به دنبال معرفی یک گزینه سوخت پایدار در سال 2026 است که احتمالا بر اساس سوخت الکترونیکی است. و ACO، که برگزار کننده مسابقات 24 ساعته لمانز است، می خواهد کلاسی را برای خودروهای مسابقه ای هیدروژنی در همان تاریخ معرفی کند.

ACO سال گذشته کانسپت هیدروژن-الکتریک MissionH24 را ارائه کرد که دارای یک سیستم محرک الکتریکی بود که عمدتاً توسط یک پشته پیل سوختی هیدروژنی کار می کرد. کانسپت MissionH24 نیز روز شنبه به پیست اسپا خواهد رفت. تویوتا همچنین سال گذشته یک خودروی مسابقه‌ای با موتور هیدروژنی به نام GR H2 Racing ارائه کرد و مشخص شد فراری این طرح را برای موتور هیدروژنی به ثبت رسانده است.

در حالی که تکامل هیدروژن به عنوان یک منبع سوخت احتمالی در آینده در حال انجام است، آلپاین در این بین بر خودروهای الکتریکی برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای تمرکز خواهد کرد. اولین خودروی الکتریکی این شرکت هات هاچ A290 است که قرار است اواخر امسال عرضه شود.