اخراج های جدید Stellantis به معنای از بین رفتن بیش از 3000 شغل در ایتالیا است

·

اخراج های جدید Stellantis به معنای از بین رفتن بیش از 3000 شغل در ایتالیا است

اخراج های جدید Stellantis به معنای از بین رفتن بیش از 3000 شغل در ایتالیا است

دروازه های کارخانه Stellantis در Mirafiori، تورین، ایتالیا. (گتی ایماژ)

میلان – Stellantis، سازنده خودروهای فیات، روز چهارشنبه قراردادهای بیشتری را با اتحادیه های کارگری در ایتالیا برای اخراج داوطلبانه امضا کرد، به این معنی که این خودروساز می تواند در مجموع بیش از 3000 نفر نیروی کار خود را در این کشور کاهش دهد.

اتحادیه FIOM در بیانیه ای اعلام کرد که روز چهارشنبه برای بیش از 1000 اخراج در تاسیسات ایتالیا، از جمله Melfi، Pomigliano d'Arco و Termoli، هم برای کارگران خط و هم سایر کارکردها، قراردادهای جدیدی منعقد شد، اگرچه خود این توافقنامه را امضا نکرده است.

این کاهش تا حدی ناشی از انتقال به انرژی پاک در صنعت است.

آنها به معاملات مشابه اعلام شده در روز سه شنبه برای عملیات Stellantis در شهر تورین، با بیش از 1500 اخراج داوطلبانه، و برای تاسیسات ساخت موتور در Pratola Serra، با 100 شغل اضافی اضافه می کنند.

هنوز قراردادی برای کارخانه Cassino، یکی دیگر از تاسیسات مونتاژ بزرگ Stellantis در ایتالیا امضا نشده است.

FIOM روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شرکت 850 اخراج داوطلبانه برای آن سایت پیشنهاد کرده است، اما انتظار می‌رود توافق نهایی با اتحادیه‌ها با رقم پایین‌تری انجام شود. انتظار می‌رود که قرارداد دیگری به کارخانه وانت‌سازی آتسا در مرکز ایتالیا پوشش دهد.

سخنگوی Stellantis قراردادهای جدید امضا شده در روز چهارشنبه، تحت چارچوب توافق شده با اتحادیه ها در هفته گذشته را تایید کرد.

سخنگو گفت: “آنها بخشی از ابتکارات اجرا شده توسط Stellantis برای رسیدگی به اثرات فرآیند انتقال انرژی و فناوری در حال انجام … از جمله بر اشتغال هستند.”

این سخنگو تکرار کرد که آنها کاملاً داوطلبانه هستند و عمدتاً برای کارمندان نزدیک به سن بازنشستگی یا مایل به استفاده از فرصت های حرفه ای جدید هستند.

Stellantis حدود 43000 نفر را در ایتالیا استخدام می کند، از جمله حدود 15000 نفر در منطقه تورین، در شمال غربی ایتالیا، خانه تاریخی فیات، که با شرکت پژو PSA برای ایجاد Stellantis ادغام شد.

بسته‌های اخراج داوطلبانه ابزار اصلی مورد استفاده Stellantis برای کاهش نیروی کار خود در ایتالیا بوده است که در اوایل سال 2021 این گروه به حدود 55000 نفر می‌رسید.

این خودروساز که روز چهارشنبه تاکید کرد ایتالیا نقش محوری در عملیات جهانی خود دارد، در حال مذاکره با دولت ایتالیا در مورد شرایطی است که به آن اجازه می‌دهد تولید سالانه خود در این کشور را از حدود 750 هزار دستگاه در سال گذشته به 1 میلیون دستگاه برساند.