اسپرینت گرندپری میامی به ورشتاپن می رود، ریکاردو همچنان تحت تاثیر قرار می دهد

·

اسپرینت گرندپری میامی به ورشتاپن می رود، ریکاردو همچنان تحت تاثیر قرار می دهد

میامی – مکس ورشتاپن از ردبول، بعد از ظهر امروز شنبه در مسابقه اسپرینت گرندپری میامی به یک پیروزی دیگر در این فصل دست یافت. هم تیمی او سرجیو پرز توانست سوم شود، در حالی که چارلز لکلرک جایگاه خود را حفظ کرد و در جایی که در جایگاه دوم شروع کرد به پایان رسید.

با این حال، داستان بزرگ اسپرینت، دنیل ریکاردو است که با قدرت در جایگاه چهارم به پایان رسید و کارلوس ساینز را در کل مسابقه نگه داشت. ساینز بلافاصله پس از عبور از خط پایان، انگشت شست ریکاردو را به سمت بالا برگرداند، و از نبرد پاک و همه جانبه ای که در طول 19 دور سریع داشتند، قدردانی کرد. چندین بار به نظر می رسید که Sainz برای انجام این حرکت تلاش کرده است، اما Ricciardo موفق شد او را حتی بدون بهره مندی از DRS در اکثر مسابقات متوقف کند.

لوئیس همیلتون در حال نبرد خودش برای کسب آخرین موقعیت امتیازدهی هشتم در اسپرینت بود. با یک نبرد آزمایشی بین او و کوین مگنوسن آغاز شد. هاس به دلیل قطع یک کرنر 10 ثانیه پنالتی دریافت کرد و همچنین به دلیل نقض محدودیت های پیست مورد توجه قرار گرفت. در میان مبارزه آنها، یوکی تسونودا موفق شد قبل از اینکه همیلتون رالی کند و در دور پایانی از تسونودا عبور کند، هر دوی آنها را پنهان کند. متأسفانه برای همیلتون، همه چیز بیهوده بود زیرا او یک پنالتی سرعت پیت لین دریافت کرد و 20 ثانیه وقت اضافه را به نتیجه رساند. این امر تسونودا را در موقعیت امتیاز نهایی قرار داد و یک امتیاز برای او کسب کرد.

اسپرینت گرندپری میامی به ورشتاپن می رود، ریکاردو همچنان تحت تاثیر قرار می دهد

سرعت همیلتون در پیت لین نیز دقیقاً به او مزیتی نداد، زیرا کل تور پس از یک حادثه دور اول که لاندو نوریس را از مسابقه خارج کرد، عبور کرد. بدشانسی راننده مک لارن باعث شد که همیلتون کمی بیش از حد داغ به پیچ اول وارد شود و فرناندو آلونسو را مجبور به وارد شدن به هم تیمی خود لنس استرول کرد و در نهایت باعث شد استول چرخ عقب نوریس را گیر کند. این دومین نتیجه ناامیدکننده متوالی برای نوریس پس از کسب رتبه نهم در مسابقات مقدماتی اسپرینت است. هم تیمی او اسکار پیاستری پس از اینکه در تمام طول مسابقه پشت سر ریکاردو و ساینز گیر کرد، مقام ششم را حفظ کرد.

اولین اسپرینت میامی مسابقات نزدیک زیادی را به همراه داشت، اما آنطور که در اسپرینت‌های گذشته دیده‌ایم، مقدار زیادی پاس یا جوکی برای موقعیت وجود نداشت. تیم‌ها امروز بعدازظهر بار دیگر به پیست می‌روند تا برای مسابقه اصلی یکشنبه، جایزه بزرگ میامی، واجد شرایط شوند.