انقلاب شد: یک شورلت کورور با سوپرشارژ و تعویض آئودی

·

Revolutionised: An Audi-Swapped & Supercharged Chevrolet Corvair

وقتی صحبت از خودروهای کلاسیک آمریکایی می شود، شورولت کورور – به عنوان تنها خودروی موتور عقب تولید انبوه ایالات متحده – در کلاس خودش قرار دارد.

اعتراف به همان اندازه که برای من ناخوشایند است، قبل از اینکه این Corvair Monza 900 در نمایشگاه خودروی سفارشی Elmia 2024 علاقه من را جلب کند، هرگز ندیده بودم، چه رسد به این که در مورد این مدل چیزی نشنیده بودم. با این حال، مالک و خالق آن، دیوید گونارز، وقتی چند سال پیش Chevy را در مزرعه راسو سوئدی پیدا کرد، دقیقاً می‌دانست به چه چیزی نگاه می‌کند.

1-A7309600-Enhanced-NR-Edit

دیوید از 16 سالگی (او اکنون 36 سال دارد) با ماشین ها بازی می کند و کلاسیک های آمریکایی کمی خاص شده است. با قیمت درخواستی معادل 750 دلار آمریکا، هیچ راهی وجود نداشت که بتواند از Corvair عبور کند. در طول دو سال بعد، او به خوبی و واقعاً آن را با تغییرات منحصر به فرد بسیاری از آن خود کرد.

1-A7309661-ویرایش

با این ساخت چیزهای زیادی برای پذیرفتن وجود دارد، بنابراین اجازه دهید از جلو شروع کنیم، جایی که دیوید اکنون می تواند بارهای خانواده را در صندوق عقب Corvair ذخیره کند.

A7309603-Enhanced-NR-Edit

دلیل این امر این است که در حال حاضر یک سلول سوخت 40 لیتری Nuke Performance با مخزن سرج، سه پمپ سوخت Walbro 450 و یک تنظیم کننده فشار سوخت Speeding وجود دارد. در یک لحظه خواهید دید که چرا.

قسمت جلویی نیز خانه رادیاتور Hurricane Motorsport است که هوای خنک را از طریق کانال هایی که جایگزین دو تا از چهار چراغ اصلی Corvair می شوند، تغذیه می کند. دو چراغ جلو باقی مانده با مشابه هارلی دیویدسون جایگزین شدند.

A7309605-Enhanced-NR-Edit

یکی از ویژگی‌های بارز Corvair استایل بیرونی براق آن است که دیوید با گشاد شدن گلگیرهای ظریف در جلو برای فاصله بیشتر و چرخاندن لبه‌ها در عقب آن را بهبود بخشیده است.

A7309632-ویرایش
A7309639-ویرایش

چیزی که واقعاً آن را از سایر Corvair ها متمایز می کند، کار سفارشی فیبر کربن است. سپرهای جلو و عقب، دیفیوزر عقب و اسپویلر عقب همگی از جنس کامپوزیت هستند.

به عنوان آخرین جزئیات بدنه، چراغ های عقب اصلی Corvair با شیشه های جدید و فریم های سفارشی رنگ آمیزی شده اند.

A7309607-ویرایش

برای چرخ‌ها و لاستیک‌ها، دیوید با یک چیدمان مدرن پیش رفته است. چرخ‌های Kansei Roku از 18 در 9.5 اینچ به 18 در 8 اینچ در جلو باریک شدند، اما در اندازه اصلی 18 در 10.5 اینچ در عقب استفاده می‌شوند. لاستیک‌های فدرال 595 RS-R، 215/40R18 جلو و 275/35R18 عقب، لاستیک‌های انتخابی هستند.

شما انتظار دارید که ترمزهای بزرگی برای ساختی با این طبیعت وجود داشته باشد، اما من فکر نمی‌کنم کسی حدس بزند دیوید چه چیزی برای Corvair در نظر گرفته است – کالیپرهای 6 دیگ و 4 دیگ استون مارتین DB11 با دیسک‌های شورولت C6 کوروت جفت شده است. ، 355 میلی متر و 340 میلی متر.

A7309614-ویرایش
A7309620-ویرایش

کولیس‌های قرمز روشن دقیقاً به یکی از ویژگی‌های مشخص خودرو یعنی بازسازی داخلی آن متصل می‌شوند. در حالی که کابین در ابتدا کمی در چهره شما به نظر می رسد، همه چیز از جا لیوان های سفارشی گرفته تا دکمه شروع سفارشی جای خود را دارد.

تعویض دنده ها از طریق گیربکس 6 سرعته آئودی 01E با استفاده از شیفتر پورشه 996 با راحتی کامل از روی صندلی راننده Braum Alpha-X انجام می شود. مسافر هم یکی از آن ها را می گیرد.

A7309619-Enhanced-NR-Edit

پخش موسیقی هنگام رانندگی با سرعت پیاده‌روی در خیابان‌های شهری بخش بزرگی از صحنه خودروهای سفارشی آمریکایی در سوئد است و دیوید از این نظر با یک سیستم ضربه‌ای که دارای بلندگوهای Cerwin Vega است پوشیده شده است.

A7309648-Enhanced-NR-Edit

با این حال، موسیقی متن واقعی از موتور می آید.

A7309634-ویرایش
A7309638-ویرایش

این Corvair در کارخانه به یک موتور 2.4 لیتری 6 تخت هوا خنک مجهز شد که 110 اسب بخار قدرت داشت. این روزها به لطف تبدیل 4.2 لیتری بیتوربو V8 آئودی، اسب های بیشتری از موتورخانه تولید می شوند. بله، این Corvair قلب یک آئودی RS 6 2003 را دارد – با پیچ و تاب.

A7309622-ویرایش

موتور آئودی 444 اسب بخار و گشتاور 580 نیوتن متر در انبار تولید می کرد، اما موتور دیوید اکنون با آن فاصله زیادی دارد. همچنین فاقد توربوشارژرهایش است.

در قلب خود، V8 با پیستون های آهنگری Mahle، میله های آهنگری با مشخصات DBR H و میل لنگ اصلاح شده ساخته شده است. به جای توربوهای دوقلو، یک سوپرشارژر HPS با تغییرات پشتیبانی از جمله یک جفت هدرهای سفارشی فراری F430، انژکتورهای سوخت بوش موتور اسپورت و بدنه‌های دوقلو دریچه گاز 82 میلی‌متری بوش که هوا را از شیشه عقب می‌کشند، قرار دارد.

تنظیمات موتور هنوز تست دینو نشده است، اما فکر نمی‌کنم برای دود کردن لاستیک‌های عقب Corvair مشکلی داشته باشد. و فقط می دانید که صدای فوق العاده ای خواهد داشت.

A7309624-ویرایش

گیربکس آئودی 01E در زیر سیستم اگزوز سفارشی با سوپاپ های برش قرار دارد. یک چرخ فلایویل DLI Teknik، کلاچ دو صفحه ای Tenaci Motorsport و یک دیفرانسیل لغزش محدود Quaife ATB پنهان است. Sellholm Tuning محورهای سفارشی را عرضه کرد.

A7309630-ویرایش

در نهایت، تنظیمات سیستم تعلیق، که قبلاً در قسمت جلو نگاهی به آن داشتید. هر گونه نقص در طراحی سیستم تعلیق اصلی Corvair با یک تنظیمات سفارشی طراحی شده که دارای کویلاورهای Ohlins Racing TTX است که از یک اتومبیل RallyX Supercar Lites قرض گرفته شده است، اصلاح شده و تا حد زیادی بهبود یافته است.

A7309631-ویرایش

من زمان زیادی را صرف بررسی فیلم David's Corvair کردم. این یک ساخت باورنکردنی از هر زاویه است. داوران المیا هم همینطور فکر می کردند و کمتر از آن به ماشین جایزه دادند شش افتخارات، از جمله “بهترین در نمایش” در رده سفارشی مورد رقابت داغ.

دیوید در حال حاضر در پروژه بعدی خود نیست که بیکار بنشیند – که تا کنون فقط یک استیشن واگن فاش شده است. ساخت و مدل هرچه که باشد، اگر ساخت جدید نصف Corvair او خوب باشد، می‌دانم که وقتی دیوید کارش را تمام کند، همه ما با آن لذت خواهیم برد.

آلن هاستا
اینستاگرام: hazetaa