اینها بدترین وظایف تعمیر و نگهداری خودرو هستند که تا به حال انجام داده اید

·

اینها بدترین وظایف تعمیر و نگهداری خودرو هستند که تا به حال انجام داده اید

من چند تابستان پیش مهر و موم پیکاپ پمپ روغن را (که پمپ روغن روی موتور و پیکاپ نصب شده روی تابه روغن را پل می کند) در کروز دیزل 14 خود تعویض کردم و این کار بسیار بود. به طور معمول “نگهداری” در نظر گرفته نمی شود، اما با گذشت زمان سخت می شود، شکننده می شود و می تواند به جای روغن در شروع سرد که بدیهی است ترک بخورد و هوا را بمکد.

ما هیچ خرابی مطمئنی در ایالات متحده در انجمن کروز نداریم، اما این موتور در اروپا استفاده می‌شود، جایی که این موتورها خراب شده‌اند، به اندازه کافی در جایی که نمونه‌های سفارشی وجود دارند که از آلومینیوم با یک جفت مهر و موم ویتون ساخته شده‌اند که هرگز ساخته نمی‌شوند. حالت خرابی OE را داشته باشید که دارای “دامنه” است که برای تشکیل مهر و موم به هم می خورد (و همان چیزی است که سخت می شود).

به هر حال، خیلی ساده به نظر می رسد: ماهیتابه را بیندازید و آن را عوض کنید، اما نه کاملاً…

انداختن تابه مستلزم انداختن نیمه جلوی اگزوز (من آن را بیرون آوردم تا از سر راهم خارج شود)، خارج کردن شفت CV سرنشین (که مستلزم بیرون کشیدن بند انگشت از مفصل توپ است که برای رها شدن کابوس بود) همچنین شفت میانی را جدا کنید زیرا به روغن پیچ وصل شده است. سپس می توانید ماهیتابه روغن را بردارید (بدیهی است که قبل از همه اینها باید روغن و مایع ترانس را تخلیه می کردید) – که هیچ علاقه ای به آزاد کردن آن نداشت، حتی پس از یک روز ضربه زدن به آن با چکش (در نهایت وقتی من افتادم. پیچ ها را شل گذاشت). اوه، و هواکش PCV که به ظرف روغن وصل می شود؟ بله، این یک پیچ “ضد دستکاری” دارد که برای برداشتن آن نیاز به سوراخ کردن یک شکاف در آن دارد یا برای بیرون آوردن آن، یک سوکت را روی آن بکوبید.

«اکنون که ظرف روغن را بیرون آورده‌اید، مهر و موم را بکشید و جدید را نصب کنید. فوق العاده آسان! RTV را از تابه جدا کنید و چیزهای جدید را اعمال کنید و… اوه، صبر کنید، بارگیری ظرف بدون پاک کردن نیمی از RTV غیرممکن است زیرا پشت ظرف دارای دو پیچ در بدنه ناقوس است و محافظ بین دستگاه ترانس است. و موتور دارای بریدگی هایی به اندازه فلنج تابه روغن است – بنابراین نمی توانید اصلاً آن را به سمت بالا بارگیری کنید (من گمان می کنم یکی از نشت روغن من در اینجا باشد).

اوه، و این واقعیت را فراموش نکنید که مهر و موم پس از فروش در حال حاضر باعث می شود که آن را با دهانه پیکاپ هماهنگ کنید (اگرچه در نهایت وقتی پیچ ها را سفت می کنید جای می گیرد – چیزی که من چندین بار خشک کردم تا بفهمم). هنگامی که در نهایت ظرف روغن را مجدداً نصب کردید، مونتاژ مجدد بسیار ساده است (همه چیزهایی را که برداشته اید دوباره روی آن قرار دهید) و سپس آن را با روغن پر کنید. سپس می توانید تقریباً مقدار مایع ترانسی را که خارج کرده اید وارد کنید و سطح مایعات عجیب و غریب گیربکس Aisin AF40/6 را بررسی کنید و در نهایت کارتان تمام شد! خیلی آسان!”