ب‌ام‌و i4 و سری 4 گرن کوپه 2025 با تغییراتی در سراسر جهان به‌روزرسانی شدند

·

ب‌ام‌و i4 و سری 4 گرن کوپه 2025 با تغییراتی در سراسر جهان به‌روزرسانی شدند

ب‌ام‌و i4 و سری 4 گرن کوپه 2025 با تغییراتی در سراسر جهان به‌روزرسانی شدند

ب ام و سری 4 گرن کوپه 2025 و باتری الکتریکی 2024 i4 (که فقط به صورت گرن کوپه عرضه می شود) با تازه سازی های ظریف از استودیوی طراحی مونیخ بیرون آمده اند. در همه تریم‌ها به جز روکش‌ها، دورپنجره‌های کلیوی جدید به‌جای رنگ‌های امروزی آلومینیومی ساتن یا خاکستری سریم، در کروم مات به‌عنوان استاندارد و با بسته اختیاری M Sport Package عرضه می‌شوند. چراغ های جلوی خوش فرم تر، یک ماژول LED را به جای پرتوهای دوتایی در خود جای داده اند، به علاوه طراحی جدید DRL که در میان خط تولید BMW جابجا می شود که شبیه علامت نقل قول های روشن است. هنگامی که نگهدارنده کلید در فاصله 10 فوتی خودرو قرار می‌گیرد، چراغ‌ها یک انیمیشن «خوش آمدید» را اجرا می‌کنند.

تریم‌های قفسه بالای M440i و i4 M50 به چراغ‌های جلوی فول ال‌ای‌دی که به‌عنوان بخشی از بسته Shadowline در تریم‌های پایین‌تر اختیاری هستند، ارتقا می‌یابند. نصب بر روی هر تریم، چراغ‌های عقب واحدهای Laserlight را که برای اولین بار در BMW M4 CSL مشاهده شد، خاموش می‌کند. مشبک کلیوی این دو به صورت استاندارد به رنگ مشکی براق و با پکیج M Sport عرضه می شود.

موتورهای چهار و شش سیلندر در سری 4 GC از فناوری هیبریدی ملایم 48 ولتی کمک می گیرند. یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر پایه که بر روی چرخه میلر کار می کند، بهبودهای داخلی کوچکی را در قطعاتی مانند سیستم جرقه زنی و مسیر گاز اگزوز مشاهده کرده است. خروجی 255 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور است، مانند امروز، در حالی که در عقب، پایانه های اگزوز از عرض 3.5 اینچ به عرض چهار اینچ می رسد. برای پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی، 375 اسب بخار قدرت و 398 پوند فوت خروجی استاندارد می توانند از تقویت 11 اسب بخاری سیستم 48 ولت بهره مند شوند که تا 386 اسب بخار قدرت می گیرد، یعنی چهار پونی بیشتر از M440i فعلی. در نسخه چهارچرخ متحرک xDrive، M440i 2025 می تواند در 4.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل در ساعت برسد که 0.1 ثانیه سریعتر از قبل است.

گزینه‌های چرخ‌های جدید شامل رینگ‌های 20 اینچی بی‌ام‌و Individual Aero دو رنگ برای مدل‌های احتراقی با پکیج M Sport است. رنگ های جدید پالت کیپ یورک سبز متالیک و قرمز متالیک هستند.

یک بازسازی جامع‌تر در داخل اتفاق می‌افتد، جایی که BMW جدیدترین فناوری‌ها و تزئینات خود را به تجربه سرنشینان اضافه کرده است. فرمان استاندارد در همه تریم‌ها به جز روکش‌های بالا، یک واحد دو پره با لبه چند ضلعی است، پکیج M Sport آن را با یک فرمان سه پره با پایین صاف تعویض می‌کند. چرخ های M Sport در تریم های بالایی دارای یک نوار قرمز در موقعیت ساعت 12 هستند، این نوار در تریم های پایینی با همان بسته مشکی است.

در سیستم عامل BMW 8.5، صفحه نقشه همیشه در صفحه اصلی نمایش داده می شود. طراحان رابط کاربری، ورود مقصد را آسان‌تر کرده‌اند و در i4، سیستم ناوبری به راننده این امکان را می‌دهد تا وضعیت شارژ مورد نظر خود را در نقطه میانی و مقصد سفر با افزایش 5 درصدی انتخاب کند. رانندگان خودروهای برقی همچنین می‌توانند ایستگاه‌های ترجیحی را انتخاب کنند، سیستم مسیریابی به آن‌ها می‌چسبد، مگر اینکه هیچ ایستگاهی بدون انحراف طولانی در دسترس نباشد. با نزدیک‌تر شدن راننده به ایستگاه، سیستم تعداد دفعات بررسی وضعیت شارژرهای موجود را نیز افزایش می‌دهد.

ردیف دکمه های آشنای BMW همچنان در سمت چپ صفحه قرار دارد و ویژگی QuickSelect جدید به این معنی است که کشیدن انگشت به صورت افقی روی برخی دکمه ها طیف وسیعی از عملکردهای مرتبط را گسترش می دهد. این کار ساختار منو را مسطح می کند و تعداد گزینه های منو در دسترس از صفحه اصلی را افزایش می دهد. رانندگان می‌توانند از کنترل‌های صوتی برای طیف وسیع‌تری از ویژگی‌ها استفاده کنند، و صفحه نمایش به صورت بصری به ورودی‌های خاصی پاسخ می‌دهد، مانند نشان دادن یک پمپ بنزین در هنگام درخواست راهنمایی برای ایستگاه خدمات. کنترل‌های صوتی برای مواردی مانند کنترل تهویه مطبوع و فرمان گرم‌کن نیز اعمال می‌شود و می‌توان از کنترل‌های حرکتی برای تغییر جهت دریچه‌های هوا استفاده کرد. و مالکان می‌توانند یک eSIM شخصی برای اتصال اضافه کنند و با استفاده از سرویس تلفن همراه شخصی مالک، توان انتقال داده را در مقایسه با سیم‌کارت خودروی مبتنی بر اشتراک سدان، فعال می‌کند.

از لحاظ مادی تر، روکش نرم تر Sensatec به صورت استاندارد روی پانل ابزار و صندلی ها ارائه می شود که با طیف معمولی آپشن های چرمی BMW همراه شده است. تریم‌های جدید عبارتند از M Fine Brushed Aluminium، Fineline Light با منافذ باز، و Gray Blue Ash چوب با منافذ باز. روکش گالوانیکی برای انتخابگر دنده، کنترلر BMW iDrive و دکمه Start/Stop نیز یک گزینه است.

تولید 2025 سری 4 گرن کوپه و 20205 i4 از ماه جولای آغاز می شود، قیمت ها نزدیک تر به عرضه اعلام می شود.