بررسی محاسن و معایب MVM | mvmblog

·

با ورودMVM 110به بازار ایران، تنها رقیبی که در کنار این خودرو خودنمایی می‌کرد، پراید خودمان بود. نبود قطعات یدکی و بازار دست دوم بسیار بد ام وی ام 110 باعث عقب ماندن آن از رقیبش پراید شد. نسخه 3 سیلندر این خودرو با قدرت 52 اسب بخار و جعبه دنده دستی و مدل 4 سیلندر با قدرت 68 اسب بخار و با دو جعبه دنده‌ی دستی و اتوماتیک تولید شده است.

  • بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند تعداد معایب ام وی ام 315 نسبت به مزایای آن بیشتر است، و پیشنهاد می‌کنند این خودرو را جهت خرید انتخاب نکنید.
  • علت اين استقبال را مي‌توان در افزايش چشمگير قيمت خودروهاي ايراني و امکانات کمتر آن‌ها دانست.
  • صدای کم پیشرانه به‌ویژه در دورهای کم هم از موارد آرامش‌بخش در رانندگی با ام‌وی‌ام ۳۱۵ است.

اما شما نمي‌توانيد چنين انتظاري از يک کراس‌اوور چيني با حجم موتور 1.5 ليتري داشته ‌باشيد. 105 اسب بخار قدرت موتور، چيزي نيست که بتواند امروزه کسي را پشت فرمان به هيجان بياورد. سطح بالاتری قرار می‌گیرد و بیشتر طرف‌داران اهل شتاب و سرعت را قانع نگه می‌دارد. هر دو خودرو نیز برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو از یک جعبه‌دنده ۵ دنده‌دستی بهره می‌برند. سیستم جلوبندی و عقب بندی خودرو بسیار مهم می‌باشد چرا که در سفرهای طولانی اهمیت خود رانشان میدهند. متاسفانه فنربندی این خودرو در قسمت عقب بسیار خشک عمل کرده و بیسار مورد انتقاد خریداران قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه لغو پاسخ

اما مشکل به ظاهر نه چندان مناسب بخش عقب خوردو برمی‌گردد که گویا بسیاری از خودروهای چینی موجود در بازار نیز از این مساله رنج می‌برند. به نحوی که در همان نگاه اول می‌توان فهمید که تناسب زیادی بین نمای جلو و عقب خودرو وجود ندارد. مزیتی که خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی دارند، عدم کمبود قطعات و تعمیرکار است. برخی از قطعات خودروهای مجله خبری خودرو ام وی ام چینی به سختی یافت می شوند و برای تعمیر باید به نمایندگی های محدود آنها سر بزنید. هزینه های بالای قطعات و همچنین هزینه های سرویس و تعمیرات بالای آن نسبت به خودروهای داخلی از دیگر معایب خودروهای چینی همانند ام وی ام ۳۱۵ است. این موتور نسبتاً ضعیف و تنبل از نظر شتاب گیری و کشش در سربالایی‌ها، عملکرد خیلی خوبی از خود نشان نمی‌دهد.

پیش بینی قیمت خودرو برای شب عید؛ منتظر گرانی باشیم یا کاهش قیمت؟

مدل‌های مختلف این خودرو از پیشرانه‌های سه سیلندر یا چهار سیلندر بهره می‌بردند و حتی می‌توانستید این هاچ‌بک چینی را با گیربکس اتوماتیک نیز سفارش دهید. با این وجود گستردگی معایب ام وی ام ۱۱۰ باعث شد تا این خودرو آن طور که انتظار میرفت در بازار داخلی موفق ظاهر نشود. سگمنت خودروهای هاچ بک در بازار ایران همواره بسیار محبوب بوده و این موضوع، مخصوصاً طی حدوداً ۱۵ سال اخیر نمود بیشتری پیدا کرده است. البته ارائه شرایط فروش اعتباری با اقساط بلندمدت مشوقی برای خرید این خودرو است، هرچند افت قیمت شدید در بازار آزاد و خرید و فروش کم رونق نمونه‌های کارکرده تهدیداتی جدی برسر راه خرید و استفاده از ام وی ام 315 پلاس محسوب می‌شوند. وقتی صحبت از کراس اور پیش می آید انتظار از آن خودرو کمی بالا می رود. همین موضوع در خصوص ام وی ام X22 نیز مصداق پیدا می کند چرا که پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی این خودرو که قدرتی برابر با 106 اسب بخار را تولید می کند به هیچ وجه جوابگوی نیاز های یک خانواده کوچک در مصارف خارج از شهری نیست .

این خودرو ۲۸ میلی‌متر فاصله محوری زیادتری نسبت به ۳۱۵h دارد که اکنون ما را به این نکته خواهد رساند که در قالب پلتفرم، این دو اتومبیل نسبت به یکدیگر متفاوت هستند. بعضی از افراد بر این باور می‌باشند که X22 همان ام وی ام ۳۱۵h می‌باشد که فقط ارتفاع آن زیادتر و فیس لیفتی روی آن انجام گرفته است. اما زمانی که وارد جزئیات این اتومبیل می‌شوید، به این مورد می‌رسیم که فقط بعضی شباهت‌های ظاهری آن موجب شده تا ذهن بعضی از اشخاص به طرف ۳۱۵h برود.

http://architecture-competitions.ir