بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟

·

بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟

طرفداران: جذاب و تصفیه شده برای رانندگی؛ داخلی مجلل؛ موتور توربو قوی؛ ظاهر خوب؛ امتیازات بالای تصادف

معایب: هیبریدی موجود نیست. سیستم اطلاعات سرگرمی قطبی؛ کمی کوچک؛ به خوبی CX-50 نیست

با عدد 0 دقیقا چه چیزی بدست می آورید؟ معمولا، طبق تعریف، هیچ چیز. اما وقتی صحبت از دو شاسی بلند کامپکت مزدا می شود، مزدا CX-5 2024 به اندازه برادر جدیدترش، CX-50 جذاب نیست. هر دو فهرستی از مزایا و معایب یکسان دارند، و هر دو نشان‌دهنده جنبه‌های ورزشی‌تر و ممتازتر در بخشی هستند که عمدتاً شامل ورودی‌های ماجراجویی خانوادگی یا فضای باز است. آنها حتی در اندازه مشابه هستند و گزینه های موتور یکسانی را ارائه می دهند. اونوقت فرقش چیه؟

اساساً، CX-50 برای بازار آمریکای شمالی در مقابل CX-5 جهانی تر طراحی و مهندسی شده است. بنابراین تمام ویژگی‌های CX-5 را ارائه می‌کند، اما کمی بزرگ‌تر، ظریف‌تر و قادر به رفتن بیشتر در خارج از جاده است. ما فکر می کنیم که بهتر به نظر می رسد. اوه، و در مقابل CX-5 ساخت ژاپن ساخته شده است. پس چرا CX-5 را انتخاب کنید؟ به غیر از قیمت کمی پایین تر، ما سرمان را می خاریم. در حالی که ما از نظر تئوری آن را به همان اندازه قبل از عرضه CX-50 دوست داریم، و هنوز هم از این که نسبت به CR-Vs و RAV4 های جهان تاثیر بیشتری دارد، قدردانی می کنیم، اما CX-50 را بیشتر دوست داریم. چرا وقتی 1a درست همانجا نشسته است سراغ گزینه 1b بروید؟

داخلی و فناوری | فضای مسافر و بار | عملکرد و مصرف سوخت

رانندگی کردن چگونه است | قیمت و سطوح تریم | رتبه‌بندی تصادف و ویژگی‌های ایمنی

برای سال 2024 چه خبر؟

اکنون هر CX-5 دارای عملکرد استاندارد لمسی است، اما فقط در صورت استفاده از Apple CarPlay و Android Auto. این یک بهبود عملکرد قابل توجه است و با مزداها به اشتراک گذاشته نمی شود. تغییرات دیگر حداقل هستند، با ناپدید شدن تریم پایه S شروع می شود – یک حرکت محبوب اخیر برای خودروسازان، که میوه های کم آویزان و سودآور را از بین می برد. این امر باعث می شود که CX-5 پس از در نظر گرفتن افزایش قیمت در تریم S Select که اکنون مدل پایه است، 2600 دلار گران تر شود. تغییرات بیشتر در ترتیب تریم نیز وجود دارد. Carbon Turbo با یادآوری Carbon Turbo Edition که از سال مدل 2021 دیده نشده است، بازمی گردد. مزدا ترکیب‌های رنگی جدیدی را برای این تریم ارائه می‌کند، توربو کربن 2024 با رنگ ویژه متالیک زیرکون شنی به قیمت 450 دلار و فضای داخلی چرم تراکوتا با جیر مشکی ترکیب شده است. مانند قبل، به عنوان در دسترس ترین نسخه با توربوشارژ 2.5 لیتری، پایین تر از توربو فعلی که برای سال 2024 به Turbo Premium تغییر نام داده است، و بالاترین سطح توربو سیگنیچر قرار می گیرد.

بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟

CX-5 داخلی و فناوری داخل خودرو چگونه است؟

CX-5 دارای طراحی زیبا و مجلل با متریال مناسب است و حال و هوای ممتازی دارد که هیچ یک از رقبای مستقیم آن نمی توانند با آن مطابقت داشته باشند (خوب، علاوه بر CX-50). سطوح بالای تریم آن دارای صندلی هایی است که در اطراف گرم می شوند و در جلو تهویه می شوند، به علاوه چرم با کیفیت بالا با دوخت های فرانسوی متضاد. Signature دارای چرم ناپا قهوه ای منحصر به فرد کاتارا است که در اینجا نشان داده شده است. پوسته‌های دوخته‌شده و دوخته‌شده روی داشبورد، درها و کنسول میانی، و همچنین تزئینات آلیاژی، لمس خوبی هستند – مخصوصاً دریچه‌های هوا که به نظر می‌رسد از داخل داشبورد بیرون می‌آیند. مسلماً، رنگ‌های جذاب‌تر مانند تزئینات چوبی Signature در سطوح پایین‌تر وجود ندارد، اما فضای داخلی کلی نسبت به اکثر رقبا شیک‌تر و شیک‌تر باقی می‌ماند – به‌ویژه چیزی مانند تویوتا راو 4 و سوبارو فورستر که بیشتر به دنبال آن هستند. جو ناهموار و سودمند

رابط فنی مزدا از این جهت متمایز است که به جای صفحه نمایش لمسی از کنترلر دستگیره کنسول مرکزی استفاده می کند. این عقب ماندگی مزدا نیست، بلکه تلاشی آگاهانه برای کاهش حواس پرتی راننده است. صفحه نمایش داشپ بزرگ است و هنگام اجرای یک رابط کاربری نسبتا ساده و سریع به راحتی قابل مشاهده است. دستگیره ای که آن را کنترل می کند، بزرگ است، به صورت ارگونومیک روی کنسول مرکزی قرار می گیرد و مانند کنترلر iDrive BMW، می تواند در منوها بچرخد یا در میان نمادها به سمت بالا/پایین، چپ/راست حرکت کند. ما به طور کلی با آن موافق هستیم، به خصوص که مزدا استاندارد عملکرد صفحه نمایش لمسی را برای سال 2024 در حین استفاده از Apple CarPlay یا Android Auto اضافه کرده است. از آنجایی که هر دو سیستم به طور خاص برای یک صفحه نمایش لمسی در نظر گرفته شده اند (استفاده از ترکیب دسته ای صفحه نمایش به سادگی یک دردسر بود)، این یک بهبود عملکرد بزرگ است. همانطور که گفته شد، دستگیره همچنان می تواند به عنوان یک ورودی اضافی برای اتصال اپل/اندروید استفاده شود، که هنگام چرخش لیست ها به کار می آید.

بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟

اندازه CX-5 چقدر است؟

اگرچه CX-5 از بیرون کوچکتر از CX-50 است، اما آنها در داخل به غیر از مقداری عرض اضافی در CX-50 تقریباً یکسان هستند. در هر صورت، هر دو در انتهای کوچک بخش SUV جمع و جور قرار دارند. CX-5 فضای کافی در داخل برای چهار سرنشین دارد تا در راحتی نسبی سوار شوند، اما خانواده ها ممکن است متوجه شوند که می توانند از فضای اضافی ارائه شده توسط هوندا CR-V، هیوندای توسان و تویوتا RAV4 استفاده کنند. بچه‌ها بیشتر احتمال دارد که صندلی‌های جلو را از روی صندلی‌های کودک رو به جلو لگد بزنند، و آن‌هایی که در جلو هستند، احتمالاً باید صندلی‌هایشان را بالا بیاورند تا جایی برای صندلی‌های کودک رو به عقب باز کنند. ما متوجه شدیم که در مقایسه صندلی‌های خودروی ما با چهار شاسی‌بلند جمع‌وجور، CX-5 از نظر فضای صندلی خودرو و نصب آن کمترین دوستی را داشت، اما فاصله زیادی با خودروهای پیش رو نداشت.

CX-5 دارای 30.9 فوت مکعب فضای پشت صندلی عقب است که به طور قابل توجهی کمتر از آن رقبا است. CX-50 دارای 31.4 فوت مکعب است، بنابراین همینطور است. جای تعجب نیست که ما متوجه شدیم که آنها نمی توانند به اندازه رقبای با حجم بالاتر (همه لینک ها به تست چمدان مربوطه آنها مراجعه کنند): کیا اسپورتیج (39.6)، هیوندای توسان (38.6)، تویوتا RAV4 (37.5) ، هوندا CR-V 2023 (36) و سوبارو فارستر (بین 33 تا 35 بسته به گزینه ها). با این وجود، CX-5 نشان دهنده ارتقای واضحی نسبت به شاسی بلندهای ساب کامپکت مختلف مانند CX-30 مزدا است.

بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟

مشخصات مصرف سوخت و عملکرد CX-5 چیست؟

سطوح تریم مزدا CX-5 با 2.5 S در نام خود دارای موتور 2.5 لیتری چهار خطی است که 187 اسب بخار قدرت و 186 پوند فوت گشتاور تولید می کند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک و چهار چرخ محرک استاندارد هستند. این یک سیستم AWD منحصربه‌فرد است که توزیع وزن خودرو را بین فاکتورهای معمول موقعیت دریچه گاز و کشش فعلی به منظور بهبود واکنش و هندلینگ کنترل می‌کند. برآوردهای مصرف سوخت برای سال 2024 در حال حاضر در دسترس نبود، اما بعید است که پس از سال گذشته که 24 مایل بر گالن در شهر، 30 مایل بر گالن بزرگراه و 26 مایل بر گالن روی هم رفته بود، تغییر اساسی کند. اینها کمتر از CR-V، Forester و RAV4 هستند که در محدوده ترکیبی 28-29 mpg قرار دارند. CR-V و RAV4 به‌علاوه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان، پیشرانه‌های هیبریدی کارآمدتر و بسیار توصیه‌شده‌تری را ارائه می‌کنند.

سطوح تریم با 2.5 توربو در نام خود دارای موتور 2.5 لیتری توربوشارژ چهار خطی با قدرت 227 اسب بخار و گشتاور 310 پوند فوت است. اگر در مکانی زندگی می‌کنید که آن را می‌فروشد و می‌خواهید برای بنزین بیشتر بپردازید، 256 اسب بخار قدرت را با اکتان 93 تولید می‌کند. در هر صورت، این موتور نوعی شتاب پرانرژی را تولید می کند که تعداد کمی دیگر در این بخش، از جمله هیچ یک از رقبای بالا، می توانند با آن برابری کنند. همچنین با یک موتور شش سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک جفت می شود. مصرف سوخت کاهش می یابد و به 22 مایل در گالن شهر، 27 مایل بر گالن در بزرگراه و 24 مایل در گالن ترکیب می شود.

بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟

رانندگی CX-5 چگونه است؟

کراس اوور کامپکت مزدا برای افرادی که تغییرات زندگیشان باعث شده است از یک خودروی چابک به نوعی حمل‌ونقل خانوادگی تبدیل شود، عالی است. فرمان و پاسخ دریچه گاز آن، پورشه را تداعی می کند، در حالی که گیربکس شش سرعته اتوماتیک، عملکرد را به مصرف سوخت ترجیح می دهد (در حالی که هنوز مسافت پیموده شده نسبتاً خوبی دارد). این عناصر پویا، به‌علاوه موقعیت رانندگی ایده‌آل و با دقت طراحی‌شده و صدای غرغر زیاد موتور توربوی موجود، باعث می‌شود که CX-5 برای افرادی که به حمل‌ونقل ورزشی‌تر و غیرخانوادگی عادت دارند احساس «درست» داشته باشد. با این اوصاف، کیفیت سواری آن در سطح محکم‌تری قرار دارد. هرگز خشن نیست، حتی با چرخ‌های بزرگ، اما مطمئناً نسبت به اکثر رقبا بیشتر از جاده احساس می‌کنید.

بخشی از قدرت دینامیکی آن ناشی از این واقعیت است که G-Vectoring Control Plus، فناوری انحصاری مزدا، از گشتاور موتور برای انتقال وزن به چرخ‌های جلو استفاده می‌کند. این امر چسبندگی بیشتری بر روی چرخ‌های چرخان ایجاد می‌کند، و در حالی که در شرایط جاده‌ای نامناسب بیشتر به چشم می‌آید، به راننده اطمینان بیشتری در انحنای ترین جاده‌ها حتی زمانی که سطوح خشک هستند القا می‌کند. همچنین می‌تواند ترمز چرخ بیرونی را اعمال کند، که خودرو را با کنترل نرمی که معمولاً برای سدان‌های اسپورت اختصاص دارد، هدایت می‌کند.

چه بررسی های مزدا CX-5 دیگری را می توانم بخوانم؟

تست چمدان مزدا CX-5 2019 | چقدر در صندوق عقب جا می شود

ببینید چقدر چمدان می تواند در قسمت بار CX-5 جا شود.

بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟

تست صندلی خودرو: مزدا CX-5 در مقابل تویوتا راو4 در مقابل سوبارو فارستر در مقابل هوندا CR-V (نسل قبلی)

ما نگاهی می اندازیم به آسانی نصب صندلی های کودک در چهار مورد از بهترین SUV های جمع و جور و همچنین فضای زیادی برای آنها.

بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟

بررسی نکات درایورهای مزدا CX-5 توربو 2019 | قدرت بیشتر، عشق بیشتر

اولین بار ما با موتور CX-5 توربو رانندگی می کنیم. این خودرو از آن زمان به روز شده است، اما تصورات کلی ما از موتور توربو یکسان است.

مزدا CX-5

قیمت CX-5 2024 چقدر است؟

قیمت CX-5 کمی بالاتر از رقبا شروع می شود، اما به طور استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک نیز عرضه می شود و به لطف شروع با سطح تریم S Select بالاتر برای سال 2024، احتمالاً تجهیزات بیشتری نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های زیبای این خودرو می‌توان به شیشه‌های خلوت عقب، چراغ‌های تراز خودکار، ورودی مجاورت، کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای، روکش‌های چرم، صندلی‌های جلوی گرم شونده با قابلیت تنظیم برقی شش جهته راننده و تنظیم دستی ارتفاع سرنشین، سیستم صوتی با شش بلندگو و دو USB عقب اشاره کرد. پورت ها

با این حال، برخی از موارد کلیدی: نسخه کربنی عمدتاً یک بسته ظاهری در بالای Preferred است که چرخ‌ها و تریم مشکی، رنگ خاکستری منحصر به فرد پلی‌متال و یک گزینه داخلی قرمز را اضافه می‌کند. Carbon Turbo یک شن و ماسه فلزی ویژه زیرکون با چرم تراکوتا مخلوط با جیر مصنوعی مشکی ارائه می دهد. حالت‌های رانندگی اسپرت و آفرود نیز با شروع Premium نشان داده می‌شوند، در حالی که تریم‌های توربو دارای استایل و تودوزی چرمی کمی متفاوت هستند.

قیمت سطوح مختلف مزدا CX-5 2024 پس از هزینه مقصد 1375 دلاری با تغییرات قیمتی هر یک از آنها نسبت به سال 2023 در زیر آمده است:

S Select: 30675 دلار (800 دلار)

S ترجیحی: 32025 دلار (470 دلار)

S Carbon Edition: 33325 دلار (850 دلار)

S Premium: 35275 دلار (900 دلار)

S Premium Plus: 37875 دلار (1000 دلار)

کربن توربو: 38375 دلار (جدید)

توربو پرمیوم: 39175 دلار (950 دلار)

امضای توربو: 41975 دلار (950 دلار)

بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟بررسی مزدا CX-5 2024: چرا وقتی 1a درست در آنجا نشسته است، گزینه 1b را دریافت کنیم؟

رتبه بندی ایمنی CX-5 و ویژگی های کمک راننده چیست؟

هر CX-5 شامل هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، کمک حفظ بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی ​​و سیستم‌های هشدار ترافیک متقابل نقاط کور و عقب است. دو مورد آخر معمولاً در سطوح بالای تریم رقبا یافت می شوند. Signature فوق‌العاده، ترمز اضطراری خودکار عقب، سیستم هشدار عدم توجه راننده و کمک فرمان سرعت پایین را در هنگام استفاده از کروز کنترل تطبیقی ​​(دستیار ترافیک ترافیک) اضافه می‌کند.

دولت فدرال به CX-5 رتبه پنج ستاره برتر را برای شایستگی تصادف کلی، از جلو و جانبی داد. این یک رتبه معمولی چهار ستاره rollover دریافت کرد. مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه، آن را به دلیل بهترین رتبه‌بندی‌های ممکن در تمام تست‌های تصادف مربوطه و فناوری جلوگیری از تصادف، به‌عنوان انتخاب برتر ایمنی + نامید. CX-5 همچنین تنها شاسی بلند کامپکتی بود که بهترین رتبه ممکن “خوب” را در تست تصادف جانبی جدیدتر و سخت‌تر IIHS کسب کرد (هنوز جزو صلاحیت‌های Top Safety Pick محسوب نمی‌شود).