بررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگان

·

بررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگان

تناریف، جزایر قناری – هیچ چیز مانند یک رانندگی آرام و از بالا به پایین نیست. متأسفانه، خودروهای کانورتیبل همچنان از نمایشگاه ها ناپدید می شوند زیرا اشتهای خریداران برای SUV ها سیری ناپذیر به نظر می رسد. مرسدس بنز در تلاشی برای کشتن دو پرنده با یک سنگ، دو مدل قبلی خود را در یکی ترکیب کرده است. نسل قبلی کلاس C و کلاس E هر دو به صورت کوپه یا کانورتیبل ارائه می‌شدند، اما این بار، مدل‌های دو در با یک مرسدس بنز CLE جدید که بهار امسال وارد نمایشگاه‌ها می‌شود، پوشش داده می‌شود.

از نظر اندازه، CLE حدود یک اینچ طولانی تر از آخرین E-Class Cabrio و 6.5 اینچ طولانی تر از کلاس C قبلی است. قیمت گذاری به طور موثر تفاوت بین نسخه های قبلی خود را تقسیم می کند. قیمت پایه CLE 300 4Matic Cabriolet از 65500 دلار (شامل 1150 دلار هزینه مقصد) یا حدود 5000 دلار بیشتر از C 300 4Matic کابریولت قدیمی است. قیمت قدرتمندتر CLE 450 4Matic Cabriolet از 75000 دلار یا حدود 5000 دلار شروع می شود. کمتر نسبت به E 450 4Matic کابریولت قدیمی. نسخه کانورتیبل AMG CLE 53 کوپه ای که در هفته های آینده سوار خواهیم شد، وجود نخواهد داشت.

CLE 300 به یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر مجهز شده است که 255 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور تولید می کند، در حالی که CLE 450 با یک شش سیلندر خطی 3.0 لیتری توربو شارژ می شود که برای 375 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت است. هر دو با یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی جفت می شوند که از طریق یک استارت/ژنراتور یکپارچه به 23 اسب بخار قدرت و 151 پوند فوت می رسد. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک تنها جعبه دنده ارائه شده است و هر دو نسخه به طور انحصاری نیرو را به هر چهار چرخ می فرستند.

بررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگانبررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگان

از نظر سبک، CLE جدید نشان دهنده تکامل تم های فعلی مرسدس بنز است. جلوپنجره را می‌توان به راحتی با تقریباً هر سدانی در خط تولید اشتباه گرفت، اگرچه در پشت، چراغ‌های عقب در وسط با یک عنصر تزئینی پلاستیکی مشکی به هم متصل شده‌اند. آشنایی چیز بدی نیست زیرا هنوز هم کلاس، تجمل و ظرافت را در خود دارد. به‌عنوان یک مدل کاملاً جدید، من فقط کمی بیشتر انتظار داشتم.

کلید یک CLE 450 4Matic Cabriolet دوست داشتنی را برای رانندگی در اطراف تنریف، بزرگترین جزایر قناری اسپانیا در سواحل مراکش به من تحویل دادند. درست در همان لحظه، من تحت تاثیر راه اندازی CLE قرار گرفتم. با بالا به پایین، من به سختی متوجه فعال شدن فنر موتور بعد از زدن دکمه استارت شدم. تقریباً هیچ لرز یا صدایی شنیده نمی شد و این باعث شد که بپرسم آیا واقعاً در حال اجرا است یا خیر. این شروع آرام نتیجه سیستم هیبریدی 48 ولتی است و برای این نوع صافی بهینه شده است.

وقتی در بزرگراه‌ها و جاده‌های باریک حرکت می‌کردم، موهایی که تا شانه‌هایم می‌رسید، تقریباً به اندازه هیچ یک از کانورتیبل‌هایی که در سه دهه گذشته داشته‌ام، ژولیده نمی‌شدند. حتی در سرعت 60 مایل در ساعت، می‌توانستم بدون اینکه صدایم را بلند کنم، با مسافرم گفتگو کنم. این قابل توجه است، اما آزمایش واقعی این است که جدیدترین سیستم بادگیر Aircap مرسدس بنز را به کار گیریم تا ببینیم چگونه بر بوفه تأثیر می گذارد.

بررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگان

با بلند کردن یک ضامن در کنسول مرکزی، یک صفحه توری از پشت پشت سری های عقب بالا می رود در حالی که پنجره ها بالا می روند تا یک حباب عایق در اطراف من ایجاد کنند. دور از دید من، یک نوار باریک از بال نیز در بالای شیشه جلو با یک ماده مشبک نازک که روی شکاف را پوشانده است، بالا می رود. چه تلاطم کمی که قبلا وجود داشت به سختی به یک نسیم کاهش یافت. این تجربه آرامی است که من در هر کانورتیبلی داشته ام. توقف کامل

آرامش در نحوه رانندگی CLE 450 نیز صدق می کند. با اطمینان شتاب می گیرد و مرسدس ادعا می کند که تنها در 4.2 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد. CLE 300 باید دو ثانیه دیگر طول بکشد. انتقال نیرو روان و فراوان است، اگرچه صدای موتور خفه شده بیشتر شبیه یک چهار خطی است تا یک خط شش. ترمزها قابل اعتماد هستند و به راحتی تعدیل می‌شوند و به یک توقف صاف می‌رسند.

اگرچه 450 به صورت استاندارد با سیستم تعلیق تطبیقی ​​”اسپورت” که گزینه ای در 300 است عرضه می شود، اما در درجه اول برای گشت و گذار راحت تنظیم شده است و در این برنامه کاملاً مطابقت دارد. برجستگی ها و شیارها به سختی قابل تشخیص هستند، و گوشه های CLE با ظرافت و خونسردی. این شما را تشویق نمی‌کند تا در خم بعدی به شدت شارژ کنید، اما به شما اعتماد به نفس می‌دهد تا در صورت نیاز از مسیر آوارها منحرف شوید. در هیچ نقطه‌ای احساس نمی‌شد که CLE یک وسیله نقلیه کوچک‌تر از آنچه هست، باشد، زیرا حالت عریض و کابین جادار آن همیشه یادآور این موضوع بود که این یک خودروی بزرگ است. با این اوصاف، عملکرد آن در سطحی بالاتر از آنچه اکثریت قریب به اتفاق رانندگان می‌خواهند، خواهد داشت.

بررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگان

در داخل، CLE تقریباً مشابه آخرین کلاس C است. یک داشبورد منحنی در کنسول جریان می‌یابد و باریک می‌شود، با یک صفحه نمایش لمسی بزرگ، تبلت‌مانند، 11.9 اینچی که بر روی پشته مرکزی نصب شده است. یک نمایشگر ابزار دیجیتالی کوچکتر و افقی درست در جلوی فرمان قرار دارد. همانطور که انتظار می رود، کیفیت مواد عالی است و هر سطحی احساس ساخت و ساز محکمی در زیر دارد. پایه‌های درب پلاستیکی نقره‌ای به نظر نامناسب هستند، با ظاهر و احساسی کاملاً ارزان قیمت، اما این یکی از معدود و جزئی‌ترین شکایات است.

با بالا به پایین، احساس می‌کردم که خط کمربند کمی زیاد است. من اغلب دوست دارم آرنجم را بالای در بپوشانم، اما این زاویه آنقدر تند است که نمی توان آن را به راحتی در آنجا نگه داشت. قسمت بالشتک دار تکیه گاه یک جایگزین قابل قبول است. خود صندلی‌ها برای راحتی در تمام روز شکل خوبی دارند و روکش‌های داخلی دارای روکش خاصی هستند تا نور نزدیک به مادون قرمز را منعکس کنند و سطوح را خنک نگه دارند. در صورت ناکافی بودن، تهویه یک گزینه به همراه عملکردهای ماساژ است. اگر همه چیز سرد شود، صندلی های جلو گرم می شوند و روسری استاندارد هوای گرم را به آرامی به پشت گردن شما می دمد.

رویه پارچه ای تاشو می تواند در 20 ثانیه با سرعت 35 مایل در ساعت منفجر شود و هیچ قفل دستی برای سر و صدا وجود ندارد. شما فقط یکی از سوئیچ ها را بکشید و منتظر بمانید تا سیستم زنگ بزند تا به شما اطلاع دهد که تبدیل کامل شده است. هنگامی که در جای خود قرار دارید، به راحتی می توان فراموش کرد که در یک کانورتیبل هستید زیرا قسمت بالایی به طرز چشمگیری صدای باد را خاموش می کند. همچنین هنگام پیچیدن یا رانندگی روی پیاده‌روی ناهموار صدای جیرجیر نمی‌شنوید.

بررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگانبررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگان بررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگانبررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگان

CLE بیشتر از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX سود می برد. استفاده از آن آسان است و برخی از بهترین دستورات تشخیص صدا را دارد. پوشش‌های واقعیت افزوده در صفحه لمسی اصلی و صفحه نمایش هدآپ موجود، گشت و گذار در اطراف جزیره‌های گیج‌کننده را بدون استرس می‌کند و حدس و گمان بسیار کمی باقی می‌گذارد. Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم استاندارد هستند و به خوبی با پد شارژ بی‌سیم لاستیکی که در کنسول وسط قرار دارد جفت می‌شوند. همچنین فضای کافی برای نوشیدنی ها و وسایل شخصی وجود دارد، اما در یک سفر جاده ای طولانی، ممکن است کمی فضای بیشتری را برای تنقلات و موارد مشابه بخواهید.

صندلی‌های عقب – که اکنون از طریق یک کشش چرمی روی پشتی صندلی قابل دسترسی هستند – برای دسترسی به صندلی‌های بالا تا حدی براق بود، اما زمانی که قرار گرفتند، فضای کافی برای قاب 5 فوتی من وجود داشت. سرم به سرم می خورد، اما پاهایم روی سینه ام فشرده نشده بود. من به عنوان مسافر صندلی عقب برای سفرهای کوتاه تر خوب هستم، اما می توانستم بعد از 30 دقیقه یا بیشتر احساس تنگی نفس کنم.

شما قطعاً می‌توانید سه دوست با اندازه متوسط ​​را با راحتی نسبی از بالا به پایین حمل کنید، اما با وجود حجم صدای مناسب 13.6 فوت مکعب با بالا به پایین و 10.4 فوت مکعب با آن، قرار دادن تمام چمدان‌های آنها ممکن است مشکل ساز باشد. انبار شده طبق برآورد بصری من، شما فقط باید بتوانید دو کیسه غلتکی دستی را فشار دهید و نه چیزهای دیگر. پشتی صندلی‌های عقب برای ایجاد یک گذرگاه باریک جمع می‌شوند، اما اقلام بزرگ‌تر باید از داخل محفظه سرنشینان بارگیری شوند.

بررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگانبررسی Mercedes CLE 450 Cabriolet First Drive: بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگان

برای اکثر افراد علاقه مند، صندلی های عقب در صورت نیاز مفید خواهند بود، اما در غیر این صورت، CLE یک توریست عالی برای یک زوج لوکس است. پس از ساعت‌های طولانی در جاده، کلیدها را با خستگی بسیار کم و در کل رفتاری آرام پس دادم. برای من، این دقیقاً همان چیزی است که CLE باید انجام دهد. تلاش بسیار کمی برای پیمودن صدها مایل طول می کشد و فقدان بوفه از بالا به پایین به این معنی است که اگر کمی آفتاب سوخته باشید، ظاهر و احساس شادابی خواهید داشت.

مرسدس بنز CLE-Class 2024 یکی از ساده ترین خودروهای کانورتیبل برای زندگی است، اگرچه با توجه به تعداد کمی از آنها، ممکن است این بیانیه به اندازه گذشته وزن نداشته باشد. برادر بزرگ‌تر، اسپرت‌تر و گران‌تر کلاس SL تجربه رانندگی مشابهی را ارائه می‌دهد، اما به دلیل فضای محدود بار و صندلی‌های عقب، تنوع بسیار کمتری دارد.

بی‌ام‌و سری 4 کانورتیبل قیمتی مشابه CLE دارد و به دلیل تجربه رانندگی جذاب‌تر، مزیتی به دست می‌آورد، اما استایل جلویی آن همچنان آزاردهنده است. سری 8 بزرگتر با مرسدس SL گران قیمت همخوانی بیشتری دارد. آئودی همچنین با A5 و S5 انتخاب های فضای باز دارد، اما عملکرد، تجمل و فناوری این جفت قدیمی رقبای آلمانی خود را دنبال می کند. پورشه همچنان در بازی کانورتیبل با Boxster کوچک و 911 گران قیمت باقی می ماند، اما تمرکز آنها بر پویایی اسپرت معمولاً آنها را برای طبقه متفاوتی از خریداران جذاب می کند.

مرسدس بنز CLE-Class 2024 همانطور که هست، بهترین کانورتیبل لوکس برای اکثر رانندگان است. با ظرافت راحتی و عملکرد را متعادل می کند و در عین حال آخرین ویژگی های فنی را ارائه می دهد. با هر شانسی، اگر پیشرانه AMG کوپه به صورت کابریولت در دسترس باشد، جذابیت آن بیشتر خواهد شد، اما هنوز هیچ سخن رسمی در این مورد وجود ندارد.