بنتلی باتور کانورتیبل یکی دیگر از حیرت‌انگیزهای ساخته‌شده برای اتوبوس است

·

بنتلی باتور کانورتیبل یکی دیگر از حیرت‌انگیزهای ساخته‌شده برای اتوبوس است

وقتی بنتلی فاش کرد کوپه باتور ساخته شده است در سال 2022، اعلام کرد که مدل با کارکرد محدود “شروع یک انقلاب طراحی” برای این برند است که نشان دهنده نزدیک به پایان دوران احتراق داخلی آن. از قوی ترین نسخه تا کنون استفاده می کرد W12 طولانی مدت این شرکت، که بخش مهمی از موفقیت بنتلی در دو دهه گذشته بود. با پایان یافتن تولید W12 تا چند ماه دیگر، بنتلی از باتور کانورتیبل جدید رونمایی کرد که به گفته خودش یکی از آخرین خودروهایی است که از این موتور شگفت‌انگیز استفاده می‌کند.

تنها 16 دستگاه از کانورتیبل Batur ساخته خواهد شد – دو دستگاه کمتر از باتور اما چهار بیشتر از باکالار بدون سقف – و در حالی که بنتلی چیز زیادی نگفته است، احتمالاً کل نسخه از قبل فروخته شده است. موتور همان باتور است، یک موتور 6.0 لیتری W12 توئین توربو با 740 اسب بخار قدرت و 738 پوند فوت گشتاور. بنتلی هیچ ارقامی از عملکرد ارائه نمی دهد، اما کانورتیبل Batur دارای یک سیستم اگزوز تیتانیومی با نوک های چاپ سه بعدی است.

نمای جانبی بنتلی باتور کانورتیبل نارنجی

عکس: بنتلی

عملکرد نیست واقعا نکته به هر حال – سبک این است. در حالی که بله، اساساً این فقط یک نسخه تبدیل پذیر از Batur است، دراپ تاپ دارای تعدادی ترفند طراحی است که ظاهری منحصر به فرد به آن می دهد. خط کاراکتر پایین‌تر در امتداد جانبی مانند کوپه ظاهر نمی‌شود و سپر عقب بازطراحی‌شده ورودی‌های جانبی بزرگ‌تر و تم افقی‌تری دارد، بدون پنل مشکی کوپه. بدنه تنه دارای یک لبه اسپویلر واقعاً زیبا است که شبیه دم اردک است، با ستون فقرات مرکزی کوچک که شبیه ستون کاپوت است. فضای داخلی Batur کانورتیبل نیز اساساً با فضای داخلی کوپه یکسان است، به این معنا که به نظر می رسد ظاهری برجسته تر از Continental GT که Batur بر اساس آن ساخته شده است.

همانند مدل کوپه، کانورتیبل باتور کاملاً دو سرنشینه است و عرشه عقب دارای حلقه‌های رول همسان رنگی است (بنتلی آن را Airbridge می‌نامد) و طراحی کلی یادآور سبدی‌استر باکالار است. برخلاف باکالار، باتور در واقع سقف کانورتیبل بالایی دارد. بنتلی می‌گوید سقف را می‌توان تنها در 19 ثانیه با سرعت 30 مایل در ساعت بالا یا پایین برد و به لطف عایق‌سازی و سایر «درمان‌های صوتی» باید کابینی آرام را ایجاد کند. در زیر کاور پشتی یک فضای چمدان نیمه بسته در پشت صندلی ها وجود دارد که با همان چرم روکش کابین تزئین شده است.

نمای 3/4 عقب یک بنتلی باتور کانورتیبل نارنجی رنگ

عکس: بنتلی

فرصت‌های شخصی‌سازی اساساً نامحدود هستند – حتی بنتلی می‌گوید که انتخاب رنگ “بی نهایت” است – و عناصر طراحی خاص تبدیل‌پذیر Batur به مشتریان مناطق بیشتری را برای سفارشی‌سازی می‌دهد. می‌توانید تبدیل‌پذیر Batur خود را با گرافیک‌های نقاشی شده با دست، جلوپنجره «امبره پر جنب و جوش»، تزئینات بیرونی تیتانیومی و قطعات داخلی پرینت سه‌بعدی رزگلد داشته باشید. بخش مولینر بنتلی با طلاسازان خبره در محله جواهرات بیرمنگام همکاری می کند تا فناوری های جدید و پیشرفته تولید را با مواد سنتی تر و تکنیک های تکمیلی ترکیب کند.

برای خودروی توسعه مهندسی در این عکس ها، که بنتلی آن را ماشین شماره 0 می نامد، این شرکت با یک روکش رنگی دو رنگ از Vermillion Gloss با Vermillion Satin استفاده کرد. تریم بیرونی زیرین فیبر کربنی براق است، در حالی که خط کاپوت و جلوپنجره با تیتانیوم تیره براق به پایان رسیده است. جلوپنجره همچنین دارای شورون های متضادی است که از بلوگا در مرکز به ورمیلیون گلاس در کناره ها می رود و چرخ های 22 اینچی دارای پره های تیتانیوم براق و ساتن مشکی با درج های Vermillion Gloss هستند.

نمای داخلی از بالا به پایین یک بنتلی باتور کانورتیبل نارنجی رنگ

عکس: بنتلی

نمای عقب بنتلی باتور کانورتیبل نارنجی

عکس: بنتلی

قسمت جلویی بنتلی باتور کانورتیبل نارنجی

عکس: بنتلی

انتهای عقب یک بنتلی باتور کانورتیبل نارنجی

عکس: بنتلی

حلقه های رول یک بنتلی باتور نارنجی کانورتیبل

عکس: بنتلی

صندلی های جلو بنتلی باتور کانورتیبل نارنجی

عکس: بنتلی