بیمه موقت خودرو چیست؟

·

بیمه موقت خودرو چیست؟

بیمه موقت خودرو چیست؟

بیمه خودرو مفهومی آشنا برای همه ما است: تقریباً هر ایالت در اتحادیه، بیمه خودرو را برای رانندگان الزامی می‌کند تا به طور قانونی یک وسیله نقلیه را در جاده‌های عمومی اداره کنند. رانندگان بدون بیمه، در صورت گرفتار شدن، بلیت و جریمه خواهند شد، اما مهمتر از آن، اگر در تصادف درگیر شوند، هزینه های تعمیر و یا حتی صورت حساب های پزشکی بالایی را پرداخت خواهند کرد و به طور بالقوه ممکن است با ویرانی مالی مواجه شوند. بنابراین، بیمه فقط یک الزام نیست، بلکه یک امر بی‌معنی است. اکثر بیمه نامه های خودرو به طور معمول شما را به مدت یک سال پوشش می دهند. اما اگر برای مدت کوتاه‌تری به آن نیاز داشته باشید – فقط یک هفته یا یک ماه، چه؟ یک محصول کمتر شناخته شده برای آن وجود دارد به نام بیمه موقت.

بیمه موقت یا همان طور که گاهی اوقات به آن بیمه کوتاه مدت می گویند، همانطور که از نامش پیداست، پوششی برای دوره های بسیار کوتاه تری است. اکثر صاحبان وسایل نقلیه هرگز نیازی به بیمه کوتاه مدت یا موقت ندارند، اما باید توجه داشته باشید که در صورت نیاز، در دسترس است.

در اینجا چند مورد وجود دارد که می تواند مفید باشد:

چه زمانی به بیمه موقت نیاز دارید؟

فرض کنید ارائه دهندگان بیمه را تغییر می دهید و فاصله زمانی بین بیمه نامه ها وجود دارد. شاید شما یکی از اعضای خانواده خود داشته باشید که فقط زمانی که از مدرسه به خانه می آیند به بیمه نیاز دارند، یا شاید در حال فروش ماشین خود هستید و می خواهید مطمئن شوید که رانندگان آزمایشی تحت پوشش هستند. همه اینها سناریوهای رایجی هستند که می توانند از بیمه موقت بهره مند شوند، اما در برخی موارد، بیمه نامه موجود شما ممکن است رانندگان اضافی را پوشش دهد یا راه حل های مشابهی ارائه دهد. با کارگزار بیمه خود چک کن.

برخی از رانندگان ممکن است بیمه موقت را برای اجاره خودرو در نظر بگیرند. در حالی که بیمه نامه اتومبیل شما معمولاً یک اتومبیل کرایه ای را پوشش می دهد، مواردی وجود دارد که این کار را نمی کند، مانند رانندگی در مکزیک یا سایر کشورهای خارجی. در این صورت، شما می خواهید و نیاز به خرید بیمه در اجاره دارید. این احتمالاً محتمل ترین وضعیت بیمه موقتی است که تجربه خواهید کرد.

هزینه بیمه موقت خودرو چقدر است؟

به طور کلی، هزینه بیمه نامه های کوتاه مدت بیشتر از پوشش استاندارد است، زیرا شما برای راحتی هزینه می پردازید و سود بردن از بیمه موقت برای بیمه گذاران دشوارتر است. قیمت به همان اندازه به عواملی مانند سوابق رانندگی شما، نوع وسیله نقلیه، جایی که ماشین را در حال کار هستید و حتی امتیاز اعتباری شما حساس است. اگر به فکر تکمیل بیمه برای اجاره عجیب و غریب در تورو هستید، قیمت های کوتاه مدت می تواند سرتان را به هم بریزد.

در مورد مسائل مرکب، اکثر شرکت های بیمه بزرگ، بیمه نامه های موقت ارائه نمی دهند، زیرا خطرات بر سود بیشتر نیست. این بدان معناست که احتمالاً باید از یک ارائه دهنده کوچکتر و کمتر معتبر پوشش پیدا کنید، که اضطراب جدی “خریدار مراقب باشید” را برمی انگیزد. به آنچه که این بیمه نامه واقعاً پوشش می دهد و آنچه ممکن است در چاپ ظریف پنهان شده باشد، به خوبی توجه کنید. اگر واقعاً نیاز به ثبت ادعا داشته باشید، تلاش پیشاپیش می تواند سود زیادی را به همراه داشته باشد.

اگر پرچم‌های قرمز از قبل در سر شما به اهتزاز در می‌آیند، این یک پاسخ معتبر است. اگر تا به حال مجبور شده اید با ادعای بیمه ای که توسط یک ارائه دهنده بزرگ نگهداری می شود مبارزه کنید، تصور کنید با یک لباس بسیار کوچکتر با حاشیه سود کمتر سروکار دارید. این ایده که معامله با یک شرکت “مادر و پاپ” آسان تر از یک شرکت بزرگ است، عجیب و تقریباً به طور قطع ساده لوحانه است.

شرکت های بیمه بزرگ مانند Allstate، Progressive و State Farm هیچ گونه بیمه نامه ای را ارائه نمی دهند که آن را “بیمه موقت خودرو” می نامند. اما شرکت‌های بیمه بزرگ جایگزین‌هایی برای سیاست‌های بلندمدت سنتی ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، Allstate یک گزینه پرداختی را ارائه می دهد که می تواند هزینه را برای خریدارانی که مسافت زیادی را رانندگی نمی کنند کاهش دهد.

چه مدت می توانید از بیمه موقت استفاده کنید؟

همانطور که ممکن است تا به حال متوجه شده باشید، شرکت های بیمه خودرو با نام تجاری بزرگ، بیمه نامه هایی را برای دوره های کمتر از شش ماه یا تمام سال ارائه نمی دهند. به گفته Allstate، “بهترین گزینه شما ممکن است خرید یک خط مشی استاندارد خودکار باشد و سپس با ارائه دهنده خود در مورد گزینه هایی برای تعلیق پوشش زمانی که در انبار است یا پارک شده است صحبت کنید.” Progressive می گوید: “شما می توانید یک بیمه نامه شش ماهه بخرید و بعد از چند ماه اگر ماشین خود را بفروشید یا پس از اتمام رانندگی، آن را لغو کنید.” و این ما را به نقطه بعدی هدایت می کند.

ابتدا بیمه نامه فعلی خودروی خود را بررسی کنید

بنابراین یک مشتری چه کاری باید انجام دهد؟ اگر یک خط‌مشی موجود دارید، بررسی کنید تا ببینید چه پوششی ممکن است قبلاً در آن پخته شده باشد. احتمال زیادی وجود دارد که رانندگان مهمان تحت پوشش باشند، اگرچه محدودیت‌ها تقریباً همیشه اعمال می‌شوند. همچنین، بررسی کنید تا ببینید چه گزینه هایی برای افزودن به خط مشی شما در دسترس است. به احتمال زیاد بیمه گر شما راه حلی دارد و حتی ممکن است مقرون به صرفه تر از یک راه حل کوتاه مدت باشد. سهولت افزایش خط مشی خود را در مقابل ایجاد خط مشی جدید، همراه با آرامش خاطر که پوشش شما معتبر است و این مسیر حتی جذاب تر است را فاکتور بگیرید.

راه حل کمتر متداول شامل باز کردن یک سیاست بلندمدت استاندارد و لغو آن زمانی است که دیگر به آن نیاز ندارید. این کاملا قانونی است، اگرچه ممکن است برای فسخ زودهنگام مجازات هایی در نظر گرفته شود. یک بیمه‌گر به‌ویژه (*سرفه* مزرعه دولتی *سرفه*) هزینه کنسلی دریافت نمی‌کند. به خاطر داشته باشید که اگر بیمه را ماه به ماه پرداخت نمی کنید، ممکن است مجبور شوید برای بازپرداخت باقی مانده بیمه نامه خود کار کنید. تعجب نخواهیم کرد اگر پوشش رد شود، اگر لغو نیز یک اتفاق عادی باشد.

در نهایت بیمه کوتاه مدت باید به عنوان آخرین راه حل مورد توجه قرار گیرد. هزینه و سردردهای احتمالی احتمالاً برای اکثر رانندگان ارزشش را ندارد، به خصوص زمانی که جایگزین های معتبرتری می توانند در اختیار شما باشند. مانند تقریباً هر خودرویی، قبل از امضای هر چیزی تحقیقات خود را انجام دهید.

ویدیو مرتبط: