تسلا راهی برای خروج از قوانین زیست محیطی در کارخانه بزرگ تگزاس خود پیدا کرد

·

تسلا راهی برای خروج از قوانین زیست محیطی در کارخانه بزرگ تگزاس خود پیدا کرد

تسلا راهی برای خروج از قوانین زیست محیطی در کارخانه بزرگ تگزاس خود پیدا کرد

کارخانه گیگا تسلا در خارج از آستین، تگزاس در سال 2024.برو ناکامورا/رویترز

  • کارخانه گیگا تسلا در خارج از آستین مجبور نیست از مقررات زیست محیطی شهر پیروی کند.
  • به لطف قانون جدید ایالتی، شرکت خودروهای برقی از معافیت برخوردار شد.
  • ایلان ماسک گفته است که این ملک یک “بهشت زیست محیطی” خواهد بود، اما تسلا سابقه نقض محیط زیست را دارد.

کارخانه عظیم تسلا در خارج از آستین، تگزاس، به لطف قانون اخیر ایالتی، دیگر نیازی به پیروی از مقررات محیطی محلی ندارد.

دارایی 2500 هکتاری تسلا که شامل کارخانه خودروهای الکتریکی 10 میلیون فوت مربعی آن می‌شود، در زمینی غیرقانونی در حومه آستین است.

علیرغم اینکه مستقیماً در شهر قرار نداشتند، بیشتر آن سرزمین هنوز بخشی از «حاکمیت فراسرزمینی» آستین (ETJ) بود، که به شهر اجازه می داد تحولات خارج از محدوده خود را تنظیم کند.

در ماه فوریه، تسلا برای معافیت از ETJ آستین، که اداره برنامه ریزی شهر در ماه مارس آن را تایید کرد، درخواست داد.

این معافیت اولین بار توسط مجله تجاری آستین در این هفته گزارش شد.

این معافیت به لطف قانون جدید ایالتی امکان پذیر شد که در ماه سپتامبر اجرایی شد و به مالکان اجازه می دهد تا از حوزه های قضایی حذف شوند تا بتوانند زمین هایی را با مقررات کمتر توسعه دهند.

چندین شهر در این ایالت قبلاً برای مسدود کردن این قانون شکایت کرده اند، از جمله Grand Prairie، که در پرونده ای استدلال کرد که این قانون به توانایی شهر برای محافظت از سلامت، ایمنی و رفاه کسانی که در داخل و اطراف مرزهایش زندگی می کنند آسیب می زند.

به گزارش مجله تجارت آستین، مدیر برنامه ریزی آستین قبلاً گفته بود، طبق قانون، شهرها آزادی عمل زیادی برای رد درخواست مالک زمین ندارند.

معافیت ETJ تسلا به شرکت خودروهای برقی این امکان را می‌دهد تا زمین خود را بدون پیروی از محدودیت‌های زیست‌محیطی شهر، که سخنگوی شهر آستین اذعان کرد می‌تواند به مردم محلی آسیب برساند، توسعه بیشتری دهد.

شلی پارکس، سخنگوی شهر آستین در بیانیه‌ای به Business Insider گفت: «رهاسازی املاک از ETJ بر شهر تأثیر می‌گذارد، زیرا توسعه در ETJ منوط به مقررات تقسیم‌بندی محدود و همچنین تنظیم کیفیت آب و مسائل مربوط به سیل است». همه افراد هم در ETJ و هم در خود شهر تأثیر می‌گذارند.»

تسلا به درخواست اظهارنظر از سوی Business Insider پاسخ نداد.

زمانی که کارخانه بزرگ تگزاس قبل از افتتاح آن در سال 2022 هنوز در حال ساخت بود، ایلان ماسک قول داد که این یک “بهشت زیست محیطی” با مسیرهای پیاده روی برای عموم مردم در امتداد رودخانه همسایه کلرادو باشد.

با این حال، شرکت‌های ماسک در گذشته مشکلاتی با مقررات زیست‌محیطی داشته‌اند. در ماه فوریه، تسلا یک دعوی حقوقی را که آنها را به سوء استفاده از زباله های خطرناک در کالیفرنیا متهم کرد، حل و فصل کرد. در همین حال، شرکت Boring متهم شده است که اجازه داده است فاضلاب تصفیه نشده به رودخانه کلرادو تخلیه شود.