تسلا سایبرتراک به دلیل شتاب ناخواسته فراخوان شد

·

تسلا سایبرتراک به دلیل شتاب ناخواسته فراخوان شد

تسلا در حال فراخوانی Cybertruck خود است تا پدال‌های گازی را که می‌توانند چسبیده و باعث شتاب‌گیری ناخواسته خودروها شوند، تعمیر کند.

به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) در خودروهای آسیب دیده، یک لنت متصل به پدال ممکن است از جای خود خارج شود و توسط تزئینات داخلی به دام بیفتد، و از رها شدن آن پس از فشار دادن جلوگیری می کند. و این همه به خاطر صابون است.

صابون به روشی “تأیید نشده” به عنوان روان کننده برای کمک به چسباندن لنت به پدال گاز در هنگام مونتاژ استفاده شد. صابون باقیمانده باعث می شود که لنت از روی پدال خارج شود و در تزئینات داخلی قرار بگیرد.

2025 تسلا سایبرتراک - با حسن نیت از شرکت تسلا.

2025 تسلا سایبرتراک – با حسن نیت از شرکت تسلا.

این فراخوان شامل 3878 خودرو می شود که گمان می رود همه آنها دارای نقص باشند. خودروهای تحت تأثیر بین 13 نوامبر 2023 و 4 آوریل 2024 تولید شده اند که احتمالاً اکثر سایبرتراک های تحویل داده شده به مشتریان تاکنون را نشان می دهند.

تسلا برای جلوگیری از این مشکل، مجموعه پدال گاز را به صورت رایگان «تعویض یا دوباره کار خواهد کرد». در همین حال، NHTSA خاطرنشان می کند که در موارد شتاب گیری ناخواسته، استفاده مداوم از پدال ترمز “خودرو را به همان سرعتی متوقف می کند که گویی پدال گاز فشار داده نشده است.”

به گفته NHTSA، از 15 آوریل، تسلا از هیچ گونه برخورد، جراحت یا مرگ ناشی از این مشکل آگاه نیست. این خودروساز اولین بار از طریق شکایت مشتری در 31 مارس از این موضوع مطلع شد.

2025 تسلا سایبرتراک - با حسن نیت از شرکت تسلا.

2025 تسلا سایبرتراک – با حسن نیت از شرکت تسلا.

تولید سایبرتراک در کارخانه تسلا در نزدیکی آستین، تگزاس، در ژوئیه 2023 آغاز شد. اولین تعداد انگشت شماری از کامیون ها در رویدادی در ابتدای دسامبر به مشتریان تحویل داده شد، به این معنی که کامیون دو سال دیرتر از زمان برنامه ریزی شده رسید. Cybertruck در پوشش راه اندازی خود نیز هزینه بیشتری دارد و برد کمتری نسبت به وعده داده شده دارد.

با وجود زمان نسبتاً کوتاه فروش آن، این دومین فراخوان Cybertruck است. اولین فراخوان، که در ژانویه صادر شد، به دلیل کوچک بودن اندازه فونت چراغ های هشدار دهنده بود.