تویوتا برنامه های خود را برای دومین شاسی بلند الکتریکی 3 ردیفه ساخت ایالات متحده تایید کرد

·

تویوتا برنامه های خود را برای دومین شاسی بلند الکتریکی 3 ردیفه ساخت ایالات متحده تایید کرد

تویوتا روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد 1.4 میلیارد دلار در کارخانه خود در پرینستون، ایندیانا سرمایه گذاری کند تا از تولید یک شاسی بلند الکتریکی سه ردیفه حمایت کند.

این سرمایه‌گذاری همچنین تولید بسته‌های باتری در سایت را با استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی که توسط کارخانه باتری تویوتا در حال ساخت در لیبرتی، کارولینای شمالی عرضه می‌شود، پوشش می‌دهد و قرار است تولید آن در سال 2025 آغاز شود.

آخرین اعلام سرمایه گذاری، کل سرمایه گذاری تویوتا برای تولید ایالات متحده را از سال 2021 به 18.6 میلیارد دلار می رساند.

تویوتا هیچ جزئیاتی در مورد این شاسی بلند ارائه نکرد، اما یک سخنگوی به Automotive News گفت (اشتراک لازم است) این یک مدل با برند تویوتا بزرگتر از SUV سه ردیفه الکتریکی خواهد بود که تویوتا قصد دارد در کارخانه ای در جورج تاون کنتاکی بسازد.

تویوتا BZ بزرگ SUV

تویوتا BZ بزرگ SUV

SUV برنامه ریزی شده برای جورج تاون که در ماه فوریه معرفی شد و سرمایه گذاری 1.3 میلیارد دلاری خود را دریافت کرده است نیز مدلی با برند تویوتا خواهد بود. این یک پیشنهاد متوسط ​​به نام bZ5X خواهد بود. قرار است تولید آن در سال 2026 آغاز شود و گمان می‌رود که توسط یکی از ده‌ها کانسپت EV تویوتا که در اواخر سال 2021 عرضه شد (نشان داده شده در بالا) پیش‌نمایش شده باشد.

همچنین انتظار می‌رود تولید این شاسی‌بلند در پرینستون در سال 2026 آغاز شود و فروش آن از اواخر همان سال آغاز شود که نشان‌دهنده ورود به عنوان مدل 2027 در ایالات متحده است.

کارخانه پرینستون در حال حاضر سه شاسی بلند سه ردیفه گازسوز می سازد: هایلندر، گرند هایلندر و لکسوس TX مرتبط. همچنین مینی ون سینا را می سازد. شایعه شده است که SUV الکتریکی برنامه ریزی شده دارای پلاک هایلندر است.

لکسوس همچنین در حال برنامه ریزی برای عرضه یک SUV سه ردیفه الکتریکی است که ممکن است در کارخانه های جورج تاون یا پرینستون ساخته شود. با قضاوت بر اساس فعالیت علامت تجاری اخیر، ممکن است این وسیله نقلیه TZ نامیده شود. چنین نامی نشان می دهد که SUV جایگزین الکتریکی برای TX است.