جانشین استون مارتین DBS با V-12 با قدرت 800 اسب بخار تایید شد

·

جانشین استون مارتین DBS با V-12 با قدرت 800 اسب بخار تایید شد

DBS استون مارتین اواخر امسال مجدداً طراحی خواهد شد و انتظار می‌رود که نام جدید Vanquish را احیا کند.

نمونه های اولیه در حال آزمایش سخت در پیست نوربرگ رینگ مشاهده شده اند و استون مارتین روز چهارشنبه تایید کرد که این خودرو دارای یک موتور V-12 دو توربوشارژ جدید توسعه یافته است.

اعداد تایید شده شامل حداکثر قدرت 823 اسب بخار و گشتاور 737 پوند فوت است. این باید عملکرد قابل توجهی را نسبت به DBS که 715 اسب بخار در حالت استاندارد و 759 اسب بخار در DBS Ultimate runout ویژه دارد، ارائه دهد.

موتور جدید از موتور 5.2 لیتری توربوشارژ دوقلو V-12 خود استون مارتین گرفته شده است که در DB11 معرفی شد و همچنین DBS را تامین می کند. اهداف موتور شامل بهبود در قدرت و راندمان و همچنین اصلاح کلی بود. استون مارتین گفت که مالکان همچنین می توانند انتظار بهبود دریچه گاز و دورهای بالاتر را داشته باشند.

به روز رسانی های کلیدی شامل تقویت بلوک سیلندر و میله ها، سرسیلندرهای بازطراحی شده با میل بادامک مجدد، به علاوه پورت های ورودی و اگزوز جدید است. شمع‌های جابجا شده، انژکتورهای سوخت جدید با دبی بالاتر و توربوشارژرهای جدید با تاخیر کاهش‌یافته نیز باعث برش می‌شوند.

روبرتو فدلی، مدیر فنی استون مارتین و مردی که راه خود را در مورد موتورهای V-12 می‌داند، بر توسعه نظارت داشت. فدلی یک کهنه سرباز فراری است که در زمان توسعه LaFerrari و F12 Berlinetta در مارانلو مهندس ارشد بود.

در حالی که استون مارتین در حال کار بر روی اولین خودروی الکتریکی خود برای عرضه در سال 2026 است، این خودروساز همچنان به V-12 متعهد است. در بیانیه ای، فدلی گفت که موتور جانشین DBS تنها “طلوع عصر V-12 جدید خیره کننده” برای استون است.

روبرتو فدلی

روبرتو فدلی

مانند خودروهای اسپرت جدید DB12 و Vantage استون مارتین، جانشین DBS بیشتر به‌روزرسانی سنگین خودروی فعلی خواهد بود تا یک طراحی مجدد واقعی. با این حال، نمونه‌های اولیه به استایل ظاهری متفاوتی اشاره می‌کنند، و طراحی داخلی نیز باید دارای طراحی بسیار بهبود یافته با آخرین فناوری باشد، مشابه آنچه استون مارتین در DB12 و Vantage معرفی کرد.

جانشین DBS به عنوان پرچمدار خط موتور جلوی آستون مارتین خدمت خواهد کرد. با این حال، این خودروساز امسال مدل موتور وسط Valhalla را نیز عرضه خواهد کرد که در صدر خط تولید قرار می‌گیرد و همچنین فناوری هیبریدی پلاگین را در این برند راه‌اندازی می‌کند. Valhalla از موتور 4.0 لیتری V-8 توئین توربوشارژ AMG به عنوان جزء احتراق داخلی خود استفاده خواهد کرد.