جنسون باتن می‌گوید: «بدون دلیل» ویلیامز نمی‌تواند دوباره در مسابقات فرمول یک و مسابقات قهرمانی پیروز شود

·

جنسون باتن می‌گوید: «بدون دلیل» ویلیامز نمی‌تواند دوباره در مسابقات فرمول یک و مسابقات قهرمانی پیروز شود

تیم فرمول 1 ویلیامز آخرین بار در سال 1997 یک قهرمانی را به دست آورد و آخرین قهرمانی خود در مسابقه را در سال 2012 به دست آورد. وقتی کشیش مالدونادو شطرنجی را گرفت پرچم در گرندپری تکان دهنده اسپانیا. از آن به بعد، ویلیامز گیر کرده است در پشت گروه برای حضور Q2 و امتیازات هر زمان که بتواند آنها را به دست آورد می جنگد. اکنون، جنسون باتن، مسابقه‌دهنده سابق فرمول یک معتقد است که تیم برای بازگشت آماده است.

دکمه، که ادعا کرد قهرمانی جهان 2009 با براون جی پی و در اولین فصل خود در فرمول 1 در سال 2000 برای ویلیامز مسابقه داد و به Jalopnik گفت که تیم اکنون نسبت به سالهای اخیر در مکان بسیار بهتری قرار دارد.

با راننده ها الکس آلبون و لوگان سرجنت در فرمان، و جیمز وولز، مدیر تیم جدید، او می‌گوید که تیم به‌سرعت از «بهانه‌هایی» برای اینکه چرا به راه‌های برنده در فرمول 1 بازنگشته است، رو به اتمام است.

عکسی از جنسون باتن در حال پاشیدن شامپاین روی سکو.

جنسون باتن در سال 2009 عنوان F1 خود را به دست آورد.
عکس: پل گیلهام (گتی ایماژ)

وقتی با زوم آشنا شدیم، باتن به جالوپنیک گفت: «فکر می‌کنم تحت رهبری جدید، در مکان بسیار خوبی قرار دارد، واقعاً همینطور است. هنوز در حال رشد است، زمان می برد. اما آنها رانندگان بزرگی دارند، تیم خوبی دارند. و، بله، ویلیامز در جای خوبی است، در حال حاضر.

زمانی که باتن بیش از 20 سال پیش برای تیم رانندگی کرد، این تیم متعلق به خانواده ویلیامز بود و سرپرست آن سر فرانک ویلیامز فقید بود که این تیم را در سال 1977 تأسیس کرد. تیم شروع به دست و پا زدن کرد زمانی که F1 به قدرت هیبریدی روی آورد و در سال های 2018، 2019 و 2020 به پایان رسید.

در آن سال‌های سخت، خانواده ویلیامز تیم را فروخت و رهبری جدید وارد شد. اکنون، این تیم توسط جیمز وولز، مدیر استراتژی سابق مرسدس، که سال گذشته را صرف تغییر تیم کرده است.

عکسی از خودروی F1 ویلیامز 2024 در مسیر.

به آرامی اما مطمئنا، ویلیامز در حال پیشرفت است.
عکس: مارک تامپسون (گتی ایماژ)

باتن می گوید: «در ابتدا با جیمز وولز به عنوان رئیس جدید تیم، مطمئن نبودم که تصمیم درستی باشد. زمانی که جیمز مهندس داده بود، با جیمز کار می‌کردم و او را در کودکی به یاد دارم. اما، وای، او راه درازی را پیموده است.»

در دهه از زمانی که دکمه کار کرده است با Vowles در BAR در سال 2003، مهندس بریتانیایی در مدرسه مدیریت Toto Wolff در مرسدس یاد گرفت. باتن معتقد است که این او را به “یکی از بهترین مدیران تیم در پیت لین” تبدیل کرده است.

به گفته باتن، با سرپرستی وولز، اکنون «زندگی زیادی در تیم وجود دارد» و او اضافه می‌کند که «تحت رهبری او، اکنون هیچ بهانه‌ای وجود ندارد».

عکسی از جیمز وولز، سرمربی تیم ویلیامز

باتن می گوید جیمز وولز «بهانه ای ندارد».
عکس: براین لنون (گتی ایماژ)

باتن می گوید: «هیچ دلیلی وجود ندارد که ویلیامز نتواند در آینده در جبهه بجنگد. «این یک مسئله زمان است. همه چیز یک شبه اتفاق نمی افتد، اما مهم این است که همه پشت آن هستند.»

اکنون، پیشرفت در تیم مستقر در بریتانیا در حال انجام است. از سال 2022 تا 2023، ویلیامز با 8 امتیاز از آخرین جهش به رتبه هفتم با 28 امتیاز رسید. امسال تا اینجای کار بسته F1 بسیار نزدیک تر به نظر می رسد، اما تیم وعده داده است – اگر می توانید تمام تصادفات گران قیمت را ببینید.

ویلیامز در تلاشی برای اینکه ببیند چگونه شکل فعلی آن در برابر برخی از موفق‌ترین فصل‌هایش قرار می‌گیرد، با آبجوسازی آمریکایی Michelob Ultra برای ایجاد «Lap Of Legends»، یک برنامه تلویزیونی ویژه که رانندگان تاریخی ویلیامز و ماشین‌هایشان را در برابر ماشین‌های F1 فعلی قرار می‌دهد شریک شده است. .

عکسی از جنسون باتن در حال رانندگی با ماشین F1 ویلیامز 2000 خود.

«Lap Of Legends» جنسون باتن دهه 2000 را در مقابل لوگان سرجنت 2023 قرار می دهد.
عکس: مارک تامپسون / آل اسپورت (گتی ایماژ)

در برنامه ویژه که قرار است در 14 مه پخش شود، باتن با دیگر مسابقه‌دهنده‌های سابق ویلیامز مانند آلن پروست و نایجل منسل همراه می‌شود تا با لوگان سارجنت و خودروی F1 ویلیامز 2023 او در مسابقه شرکت کنند. مسابقه ای با تکنولوژی بالا که تاریخچه ای دارد مسابقه‌دهنده‌ها در دنیای دیجیتال در برابر یک مسابقه‌دهنده F1 در دنیای واقعی.

باتن می گوید: «این اولین بار است که انجام می شود. من هنوز نمی‌دانم آنها چگونه این کار را انجام داده‌اند، بازی جوانمردانه برای Michelob Ultra برای تحقق این امر، اما این نشان می‌دهد که چگونه فناوری به وجود آمده است.