خودروسازان با وجود اینکه در نهایت پشیمان شده اند به کشتن خودروهای کوچک ادامه می دهند

·

خودروسازان با وجود اینکه در نهایت پشیمان شده اند به کشتن خودروهای کوچک ادامه می دهند

انقلاب خودروهای برقی با یک مانع مواجه شده است. مطمئن، فروش از نظر فنی در حال افزایش است، اما آنها به همان سرعتی که پیش بینی می شد افزایش نمی یابند. خودروسازان دوست دارند آب کم عمق هستند از دست دادن بزرگ در هر وسیله نقلیه فروخته شده، با ضرری بالغ بر میلیاردها – و اکنون، آستانه گزارش‌ها حاکی از آن است که فورد شروع به فکر کردن کرده است که آیا شاید باید در مقابل خودروهای SUV برقی گران‌قیمت، روی خودروهای کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر عمل می‌کرد.

واضح است که فورد در این مورد تنها نیست. هارالد ویلهلم، مدیر مالی مرسدس بازار EV نامیده می شود “فضای بی رحمانه” پس از گزارش این خودروساز لوکس سود و درآمد در سه ماهه سوم 2023 به دلیل خودروهای برقی کاهش یافته است. جنرال موتورز تلفات EV را گزارش کرده است 1.7 میلیارد دلار در ابتدای سال. چیزها به بالا نگاه می کنند برای این برند آمریکایی، اما همچنان به عنوان بخشی از یک حسابرسی در سطح صنعت، ضرر می کند.

هر چند فورد از رقبای خود متمایز است. شرکت تصمیم گرفت به ماشین سازی را متوقف کنید در سال 2018 و به سرعت Fiesta، Focus، Fusion و Taurus را از خط تولید آمریکای شمالی حذف کرد. اگر مقرون به صرفه بود، چهار در داشت و یک کامیون یا شاسی بلند نبود، فورد دیگر نمی خواست آن را بسازد. چند سال بعد، این شرکت اعلام کرد که ابتدا با میلیاردها سرمایه گذاری وارد استخر خودروهای برقی می شود. اندکی پس از آن، این شرکت اولین بار موستانگ Mach-E و F-150 Lightning، که برخی از داغ ترین خودروهای بازار در اوایل دهه 2020 بودند.

اما اکنون، واقعیت های بازار به این شرکت دامن زده است. این شرط بندی بر روی کامیون های گران قیمت و خودروهای الکتریکی به قیمت خودروهای کوچک منجر به ضرر میلیاردی شده است. آستانه جزئیات:

این شرکت درآمد سه ماهه اول خود را دیشب گزارش کرد، و وو پسر، این خشن است. فورد اعلام کرد از فروش 10000 خودروی برقی در سه ماه اول سال 1.3 میلیارد دلار ضرر کرده است – رقمی خیره کننده که به ازای هر فروخته شده EV 130000 دلار از دست داده است.

حتی بخش فناوری “Model e” فورد نیز کاهش درآمد 84 درصدی را گزارش کرده است. در حالی که بخش EV شرکت در حال خونریزی است، فروش کامیون‌های بزرگ و شاسی بلندها همچنان به حفظ آن کمک می‌کند. این شرکت فروش Escape، Explorer، Expedition و Bronco را کمتر از 217000 گزارش داد که 15 درصد بیشتر از فروش سال 2023 است.

این شرکت اکنون روی آن حساب می کند کوچکتر، مقرون به صرفه خودروهای الکتریکی به عنوان آینده آن، کاری که باید در وهله اول انجام می داد. فورد در حال کار بر روی فناوری باتری جدید است و یک تیم “skunkworks” دره سیلیکون دارد که رویای خودروهای برقی جدید و کوچکی را دارد که به زودی نمی توانند عرضه شوند. جیم فارلی مدیر عامل فورد می گوید این خودروهای برقی ارزان قیمت با در نظر گرفتن زندگی شهری طراحی خواهند شد. ما بر این باوریم که استفاده از EV سریعترین رشد را در اینجا خواهد داشت. او گفت. و ما معتقدیم که می‌توانیم در بخش‌هایی از خودروها و وسایل نقلیه کوچک، وسایل نقلیه مقرون‌به‌صرفه‌تر به روشی منحصربه‌فرد مانند فورد رقابت کنیم.» تنها چیزی که می توانیم بگوییم این است: موفق باشید.