داستان باورنکردنی مسابقه 8000 مایلی 1907 از پکن تا پاریس

·

داستان باورنکردنی مسابقه 8000 مایلی 1907 از پکن تا پاریس

که در 1907، دنیای خودرو مکانی کاملا متفاوت بود اگر قرار بود به جایی سفر کنید، حتی به این فکر نمی‌کردید که با ماشین بروید ثروتمند. بخش وسیعی از جمعیت جهان هرگز سریعتر از سرعت a حرکت نکرده بودند اسب، و فورد مدل T هنوز دنیا را تغییر نداده بود و با این حال، در سال 1907، پنج اتومبیل و 12 راننده یا مسافر از آنجا حرکت کردند پکن – اکنون، پکن، چین – برای یک رانندگی 8000 مایلی تا پاریس، فرانسه.

این فرض به تنهایی باورنکردنی به نظر می رسد، اما یک داستان واقعی است که کامل ترین بیان خود را در کتاب جدیدی از نویسنده Kassia St. Clair با عنوان مسابقه به سوی آینده: 8000 مایل تا پاریس – ماجرایی که قرن بیستم را تسریع کرد.

در سال 1907، مسابقات مسافت شهر به شهر به یک رویداد نسبتاً معمولی در اروپا تبدیل شده بود. این رویدادها برای سوق دادن ماشین‌آلات خودروی جوان به محدودیت‌های خود و پاداش دادن به رانندگان ثروتمند یا مبتکر با تمجید طراحی شده‌اند و رقابت‌ها ناگزیر به توسعه فناوری خودروهای جوان کمک می‌کنند. اما مسابقه پکن به پاریس بیشتر از یک مسابقه طراحی شده بود. این بود که یک ماجرا.

سازماندهی شده توسط روزنامه پاریس لو متین در تلاش برای فروش اوراق، مسابقه پکن-پاریس بر خلاف هر چیزی است که قبلاً در یک اتومبیل انجام شده است. رانندگان و خدمه‌شان از چین، سیبری، روسیه و اروپا عبور می‌کردند، گاهی اوقات رانندگی می‌کردند، اما مرتباً وسایل نقلیه‌شان را از معمای گل آلود بیرون می‌کشیدند. آنها از طریق صحرای گوبی و بر فراز کوه های اورال رانندگی کردند، تعمیرات سختی انجام دادند و سعی کردند از گرسنگی نمردند. تمام خودروها به جز یکی از آنها یک خبرنگار را به عنوان بخشی از خدمه خود نشان می دادند. آن روزنامه‌نگاران وظیفه داشتند به‌روزرسانی‌های زنده را تلگراف کنند لو متین هر وقت توانستند

ماشین آلات در چالش به اندازه ایدئولوژی های مربوط به فن آوری موتوراسپرت در آن زمان متنوع بود. در یک سر این طیف، خودروی سه چرخ و شش اسب بخاری Contal Mototri قرار داشت، یک وسیله نقلیه سبک و چابک که گمان می رفت به راحتی از هر مانعی در مسیر خود عبور کند، اما در جاده های آسفالته کندتر خواهد بود. در طرف دیگر یک Itala بود که چیزی بین 35 تا 45 اسب بخار قدرت داشت. بسیاری از کارشناسان تصور می‌کردند که این خودروی سنگین‌تر تنها در بخش‌های آسفالت‌شده مسابقه رشد می‌کند، در حالی که در مضیقه‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. در بین این قطب های عملکرد، دو دیون بوتون 10 اسب بخاری که نشان دهنده غرور فرانسه بود و یک اسپایکر 15 اسب بخاری از هلند بود.

درک واقعی اهمیت مسابقه پکن-پاریس به معنای درک وضعیت جهان در آن زمان است. یکی از قسمت های مورد علاقه من از مسابقه برای آینده آیا سنت کلر نویسنده هر فصل دیگری را به آن زمینه بسیار مهم اختصاص می دهد. برای مثال، قبل از اینکه حتی در مورد شروع مسابقه بخوانید، سنت کلر شما را در هنگام تولد اتومبیل راهنمایی می کند. همانطور که رانندگان اولین تلگراف خود را ارسال می کنند، سنت کلر به شما کمک می کند تا بفهمید تلگراف چقدر اختراع حیاتی بوده است. همانطور که رانندگان در سیبری روستایی می‌روند، سنت کلر درباره تاریخچه طولانی اسب به‌عنوان نوعی حمل‌ونقل و اینکه چرا ما به چیزی جدید نقل مکان کردیم، بحث می‌کند. در فصلی دیگر، او دقیقاً به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا بنزین تبدیل به منبع برق واقعی برای اتومبیل‌ها شد، زمانی که در آغاز قرن بیستم، مردم از همه چیز از الکل گرفته تا برق برای جابجایی اتومبیل‌های موتوری استفاده می‌کردند.

همه اینها به زیبایی در داستان خود پکن-پاریس، که ذاتاً جذاب است، تنیده شده است. از آنجایی که این مسابقه توسط یک روزنامه فرانسوی سازماندهی شده بود، این که یک ماشین ایتالیایی در بیشتر زمان مسابقه هدایت میدان را برعهده داشت، یک شوخی بود. یکی از رقیبان ادعا کرد که یک شاهکار سریع و خیره کننده انجام داده است – فقط سنت کلر فاش کرد که او باید به جای آن سوار قطار شده اند، چیزی که به نظر می رسد هر نویسنده دیگری در این موضوع از دست داده است. یک تیم تقریباً به دلیل قرار گرفتن در معرض در گوبی جان خود را از دست داد، تیم دیگری نتوانست آن را بسیار فراتر از دیوارهای پکن برساند. یکی از رقبا خانواده سلطنتی اروپایی بود، در حالی که دیگری خود را به عنوان یک کلاهبردار سریالی معرفی کرد.

مسابقه پکن-پاریس مطمئناً کمتر یک “مسابقه” بود تا یک ماجراجویی – اما این باعث نمی شود که از یک داستان متقاعد کننده کمتر شود، و Kassia St. Clair فرد مناسبی برای زنده کردن آن است. من آنقدر از خواندن این لذت بردم که می خواهم آن را یک غوغا بنامم، اما همچنین نمی خواهم ثروت دانش را کم کنم مسابقه برای آینده می آورد. اگر تا به حال به چیزی در زمینه خودرو علاقه داشته اید، این نمونه کوچکی کامل از آنچه تاریخ خودرو ارائه می دهد است.

مسابقه به سوی آینده: 8000 مایل تا پاریس – ماجرایی که قرن بیستم را شتاب داد در 14 مه 2024 به طور رسمی در ایالات متحده به فروش می رسد – اما شما می توانید نسخه خود را از هم اکنون پیش سفارش دهید.