در اینجا دلیلی است که شما همیشه در سمت چپ سوار هواپیما می شوید

·

در اینجا دلیلی است که شما همیشه در سمت چپ سوار هواپیما می شوید

پرواز یکی از آن زمان های عجیبی است که در آن شما فقط باید با جریان حرکت کنید و مانند دیگران انجام دهید. بنابراین شما قرار دهید مایعات خود را در یک کیسه کوچک جداگانه، ساختن یک خرید بداهه ویسکی در ساعت 5 صبح. و همیشه در سمت چپ سوار هواپیمای خود شوید. صبر کنید، حق با شماست، شما همیشه از سمت چپ سوار هواپیما می شوید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا ممکن است چنین باشد؟

خوب، خواننده عزیز، من اینجا هستم تا دقیقاً به شما بگویم که چرا ممکن است چنین باشد. و مانند بسیاری از چیزهای زندگی، همه چیز به سنت خوب قدیمی برمی گردد.

راستش را بخواهید، تا زمانی که هفته گذشته با یکی از دوستانم در یک کارخانه آبجوسازی هیپستر کرافت مناسب نشسته بودم، هرگز به این نتیجه نرسیدم که همیشه در سمت چپ هواپیما سوار شویم. آنها اشاره کردند که می خواهند فقط تا به حال سوار هواپیما شده در سمت چپ، به یک قایق “اوه بله، هرگز به آن فکر نکردم” از گروه جمع شده ما. به نظر می رسد که ما از اولین افرادی که این سوال را می پرسند بسیار دور بوده ایم، زیرا اخیراً رسانه های اجتماعی با این موضوع ظاهر شده اند.

به گفته چندین کاربر، سنت سوار شدن به هواپیما در سمت چپ به روزهای ما برمی‌گردد که با کشتی‌ها و کشتی‌های اقیانوس پیما در سراسر جهان گشت و گذار می‌کردند. همانطور که خروجی بریتانیایی UniLad توضیح داد:

احتمالاً قبلاً با اصطلاحات بندر و سمت راست در کشتی آشنا هستید، درست است؟

استاربرد به سمت راست کشتی اشاره دارد که به جلوی کشتی نگاه می کند، در حالی که بندر سمت چپ است.

کلمه “starboard” در واقع از آنگلوساکسون گرفته شده است که اغلب کلمات را به هم می شکست تا چیزی را توصیف کند.

با “starboard” این در واقع ترکیبی از کلمه انگلیسی قدیمی stéor (سایر) و bord (سمت قایق) است زیرا پارو فرمان در سمت راست کشتی قرار داشت.

این بدان معناست که برای سمت چپ، سمت «بندر» راحت‌تر است که سمتی باشد که کشتی در آن پهلو می‌گیرد و هر مسافری از آن پیاده می‌شود و محموله تخلیه می‌شود.

دقیقاً به همین دلیل است که سمت چپ کشتی به سمت “بندر” معروف شد، زیرا سمتی بود که بندر را لمس می کرد. این نام برای نسل‌ها در صنعت کشتیرانی ماندگار شد، بنابراین زمانی که زمان آن فرا رسید حرکت بر روی کشتی های آسمان، اصطلاحات بسیار ثابت ماند.

عکسی از رئیس جمهور جو بایدن در حال پیاده شدن از هواپیما.

حتی بایدن هم سنت را به هم نخواهد زد.
عکس: اندرو کابالرو-رینولدز/ خبرگزاری فرانسه (گتی ایماژ)

این به این معنی بود که سمت بندر یک هواپیما باقی مانده است سمتی که پورت را لمس کرد. اما در این مورد، بندر دیگر یک اسکله چوبی زهوار نیست و در عوض یک پل شیک فرودگاه یا مجموعه ای از پله های چرخ دار است. و از آنجا که ما همیشه در سمت بندر سوار کشتی می شدیم، فقط از سمت بندر نیز سوار هواپیما می شدیم.

خب! حالا شما مالک آن هستید. ما در سمت چپ سوار هواپیما می شویم، زیرا سمت چپ کشتی جایی بود که سوار و پیاده شدن راحت تر بود. هر چه بیشتر بدانید.