زندگی USDM با یک JDM Civic Coupe

·

Living The USDM Life With A JDM Civic Coupe

چمن آن طرف حصار همیشه سبزتر است، اینطور نیست؟ یا شاید آن طرف اقیانوس آرام باشد.

برخی از شما که در ایالت زندگی می‌کنید، احتمالاً تمایل شدیدی به بخشی از فرهنگ اصیل ژاپنی دارید، اما یویا کیشی – “پارک” برای دوستانش – لقمه‌ای به اندازه یک تکه نیویورک از فرهنگ آمریکایی گرفته است، نه فقط با ماشین‌هایش.

Toby_Thyer_Photographer-5
Toby_Thyer_Photographer-32

پارک در خانه ای زندگی می کند که به نظر می رسد مستقیماً از مجموعه ارسال شده است نمایش ترومن. این دور از واقعیت نیست، زیرا توسط همان شرکت سازنده یونیورسال استودیو ژاپن ساخته شده است.

این خانه دارای یک گاراژ به اندازه آمریکایی است که بدون شک دلیل کافی برای زندگی در آنجا است، اما برای پارک که صاحب دو کوپه هوندا سیویک است – یکی از مدل‌های کمیاب که منحصراً در بازار داخلی ژاپن فروخته می‌شود اما در ایالات متحده مونتاژ می‌شود، مفیدتر است. .

Toby_Thyer_Photographer-16

چرا پارک اینقدر شیفته آمریکاییانا شده است؟ همه چیز در سال‌های نوجوانی او شروع شد، در این دوران او تحت تأثیر همسالانی قرار گرفت که ماشین‌های USDM را سوار می‌کردند و او را به نمایش‌های سبک سواری در اطراف اوزاکا می‌بردند.

این JDM Civic Coupe خاص بیش از 15 سال قبل از اینکه پارک به آن دست پیدا کند متعلق به یکی از دوستانش بود. این یک نمایش طولانی مدت بود که بیشتر به یک ماشین خیابانی تبدیل شد، اما مسئولیت های جدید زندگی در نهایت به سرگرمی پرداخت. پارک به سرعت هوندا را به عنوان یک پروژه ناتمام گرفت.

Toby_Thyer_Photographer-12

استوک، JDM EJ7 بسیار شبیه سایر EK Civic درجه متوسط ​​بود، با موتور D16A و گیربکس CVT به عنوان تجهیزات استاندارد. با این حال، بدنه کوپه دو در آن – بر خلاف طراحی هاچ سه در و سدان چهار در – حال و هوای متفاوتی به این مدل بخشید. همین را می توان در مورد EG Civic Coupe قبلی نیز گفت.

در حالی که سیویک کوپه 1996+ در چند سطح (که با کدهای شاسی مختلف EJ مشخص می‌شود) در بازار هدف آمریکای شمالی فروخته می‌شد، تنها یک مدل جدید در پیکربندی فرمان راست به ژاپن صادر شد.

Toby_Thyer_Photographer-4

نمونه پارک بیشتر از EJ7 دیگر او که روزانه رانندگی می‌کند، بر جاده‌های سریع متمرکز است – یک EX Coupe فرمان چپ USDM (کامل با صندلی‌های فراری 360 مودنا) که زمانی خانه فلوریدا نامیده می‌شد.

Toby_Thyer_Photographer-43
Toby_Thyer_Photographer-38

در مدت زمانی که پارک JDM EJ7 خود را در اختیار داشت، خودرو برای کاهش وزن از خودرو خارج شد. در داخل، صندلی‌های عروس، دسته‌های مسابقه تاکاتا و یک تبلت دیجیتال بزرگ، هر چند سیویک تا حدودی راحتی کارخانه را به شکل کارت‌های در، فرش و حتی تشک‌های کف هوندا آمریکای اصلی خود حفظ می‌کند.

Toby_Thyer_Photographer-51

در حالی که سیویک بر روی استفاده سریع از خیابان متمرکز شده است، قسمت موتور رنگ آمیزی شده یادآور تاریخ خودرو است. موتور B20B فعلی سومین موتوری است که پارک در سه سال گذشته از آن استفاده کرده است. او یک هدف بلند 300 کیلومتر در ساعت برای هوندا در نظر گرفته است، بنابراین مطمئناً در این راه چند تلفات مکانیکی وجود خواهد داشت.

Toby_Thyer_Photographer-50
Toby_Thyer_Photographer-53

برای سومین بار خوش شانس، بلوک فعلی با پیستون های آهنگری Wiseco و میل لنگ Eagle ساخته شده است. سر سیلندر مجهز به بادامک TODA برای پذیرش جریان هوای اضافی از ورودی Skunk پورت شده است. وظایف مدیریت موتور بر عهده Link G4X است.

Toby_Thyer_Photographer-49

در حال حاضر، پارک می گوید که موتور نزدیک به 250 اسب بخار قدرت دارد و 50 اسب بخار اضافی با تکان یک سوئیچ و فشار یک دکمه در دسترس است. بله، البته NOS دارد!

پارک در تلاش خود برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر در ساعت، دنده 5 با ضریب طولانی تری را در جعبه دنده سیویک نصب کرده است، اما یک شیفتر K-Tuned هر زمان که ماشین را در خیابان بیرون می آورد، ضربه زدن به تمام دنده های جلو را لذت بخش می کند. کویلورهای کوسکو تمام برجستگی ها را با سرعت بالا جذب می کنند.

Toby_Thyer_Photographer-47

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این خودرو چرخ‌های آن است – مجموعه‌ای کمیاب از خیابان‌های مسابقه‌ای 15×7 اینچی Hayashi Racing Super Streets با قفل‌های مرکزی که در لاستیک Toyo Proxes R1R پیچیده شده‌اند.

Toby_Thyer_Photographer-20

این ساخت سیویک کوپه احساس می کند مسابقه کانجو در روح اما به روش OEM+ اجرا شده است. این یک ماشین کوچک سرگرم کننده است که وقتی پارک روی گاز پرید، غافلگیرم کرد، موتور پر گشتاور B20B بلافاصله بدون تردید همراه با توربوشارژ زنده شد.

Toby_Thyer_Photographer-3

پلتفرم سیویک به عنوان یک قهرمان واقعی خودروهای پرفورمنس ژاپنی در نوع خود افسانه ای است. از قضا یکی از جالب ترین مدل های JDM در ژاپن ساخته نشده است.

توبی تایر
اینستاگرام _tobinsta_
tobythyer.co.uk