زیربنای توریستی تایتانیک از همان ابتدا قرار بود همه سرنشینان را بکشد

·

زیربنای توریستی تایتانیک از همان ابتدا قرار بود همه سرنشینان را بکشد

کشتی پشتیبانی زیردریایی OceanGate Titan، شاهزاده قطبی

شاهزاده قطبی، کشتی پشتیبانی برای زیردریایی تیتان
عکس: جردن پتیت – تصاویر PA / مشارکت کننده (گتی ایماژ)

باورش سخت است که تقریبا یک سال از آن زمان می گذرد زیردریایی تیتان OceanGate ناپدید شد. مطمئناً حداقل سه سال پیش این اتفاق افتاده است، درست است؟ پس از چند روز جستجو، کارشناسان به این نتیجه رسیدند زیر به احتمال زیاد منفجر شده است، کشتن همه سرنشینان. آوار و بقایای احتمالی انسان در نهایت کشف شداما این برای زیردریایی تیتان بود. با این حال، به لطف تحقیقات جدید، ممکن است در نهایت ایده بهتری از اینکه دقیقاً چه چیزی اشتباه بوده است داشته باشیم. یا بهتر است بگوییم، به نظر می‌رسد تحقیقات جدید آنچه را که ما می‌دانستیم تأیید می‌کند – زیربنای اصلی از ابتدا طراحی شده بود تا شکست بخورد.

مانند ایندیپندنت گزارش می دهدمحققان دانشگاه هیوستون و دانشگاه مینه‌سوتا در تلاش برای ایجاد یک مدل کامپیوتری برای پیش‌بینی اینکه چه زمانی نقص‌های کوچک باعث کمانش مواد مختلف می‌شود، بودند و اخیرا مقاله‌ای در مجله دانشگاهی منتشر کردند. مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم. و در حالی که مقاله به طور خاص بر روی غوطه ور تایتان متمرکز نشده بود، نویسنده اصلی آن روبرتو بالارینی از صحبت در مورد اینکه چگونه آنچه که آنها آموخته بودند نشان می دهد که واقعاً طراحی تیتان چقدر بد بوده است، ابایی نداشت و گفت:

ماده مورد استفاده برای بدنه تایتان کامپوزیت فیبر کربنی بود. به خوبی شناخته شده است که تحت بارگذاری فشاری، الیاف در چنین کامپوزیت هایی در معرض میکرو کمانش هستند.

اگر بدنه تیتان در هنگام غواصی تحت فشارهای شدید فشاری چنین آسیبی را تجربه می کرد، سفتی و استحکام آن به میزان قابل توجهی کاهش می یافت. همراه با عیوب هندسی اجتناب ناپذیری که در طول ساخت آن معرفی شد، (که) ممکن است به انفجار ناشی از کمانش آن کمک کرده باشد.

بنابراین بله، همانطور که مشخص است، ساخت یک شناور از فیبر کربن ایده بدی بود. متأسفانه، استاکتون راش، بنیانگذار OceanGate و مردی که در نهایت هدف را به دنبال داشت و مسئول مرگ همه سرنشینان هواپیما بود، دیگر اینجا نیست تا پاسخگوی به خطر انداختن جان آنها باشد. و اینطور نیست که او نمی دانست که دارد ریسک های غیرضروری می کند. راش قبلاً گفت:در برخی موارد ایمنی فقط زباله خالص است“، و حتی به مشکلات شناخته شده اشاره کرد به یک یوتیوبر

در نهایت او استانداردهای مهندسی و ایمنی را صرفاً برای متفاوت بودن و صرفه جویی کمی نادیده گرفت و بهای نهایی را پرداخت. خیلی بد است که او تنها کسی نبود که زیر آن منفجر شد. بقیه که مردند لیاقت کاری را که او با آنها کرد را نداشتند.