سهام شفاف با از دست دادن سه ماهه اول کاهش می یابد، تایید می کند که Gravity SUV در مسیر راه اندازی اواخر سال 2024 قرار دارد.

·

سهام شفاف با از دست دادن سه ماهه اول کاهش می یابد، تایید می کند که Gravity SUV در مسیر راه اندازی اواخر سال 2024 قرار دارد.

سهام شفاف با از دست دادن سه ماهه اول کاهش می یابد، تایید می کند که Gravity SUV در مسیر راه اندازی اواخر سال 2024 قرار دارد.

سازنده خودروهای برقی Lucid (LCID) نتایج متفاوتی را در سه ماهه اول گزارش داد زیرا زیان بیشتر از حد انتظار تایید شرکت را مبنی بر اینکه شاسی بلند Gravity آن هنوز در مسیر اولین عرضه در سال 2024 است، مغلوب شد.

برای سه ماهه، Lucid درآمد 172.7 میلیون دلاری را گزارش کرد که بالاتر از انتظارات 150.1 میلیون دلاری و تقریبا 16 درصد بیشتر از یک سال گذشته بود. با این حال، زیان هر سهم Lucid به 0.30 دلار رسید که بالاتر از برآورد 0.25 دلار بود، با زیان EBITDA تعدیل شده آن در مقایسه با 505.1 میلیون دلار پیش‌بینی شده توسط تحلیلگران در بلومبرگ، به 598.4 میلیون دلار رسید.

پیتر راولینسون، مدیرعامل Lucid در بیانیه ای گفت: “شتاب فروش ما در حال افزایش است، تمرکز ما بر هزینه ها بی وقفه باقی می ماند، و ما معتقدیم که Gravity در مسیر تبدیل شدن به بهترین SUV در جهان است.” لوسید تایید کرد که شاسی بلند Gravity برای شروع تولید «اواخر سال 2024» و خودروی سایز متوسط ​​آینده آن برای اواخر سال 2026 عرضه خواهد شد.

ماه گذشته، لوسید اعلام کرد که 1728 دستگاه خودرو تولید کرده و 1967 خودرو در سه ماهه اول تحویل داده است، در حالی که در سه ماهه چهارم 2391 خودرو و 1734 خودرو تحویل داده شده است. اعداد متوالی تحویل بالاتر خبر مثبتی برای سرمایه گذاران بود و این شرکت اعلام کرد که 9000 وسیله نقلیه تولید شده در سال 2024 را هدف قرار داده است. سال گذشته، Lucid 8428 خودرو تولید و 6001 دستگاه به مشتریان تحویل داد.

آخرین دور کاهش قیمت خودروهای برقی لوسید که در فوریه اعلام شد، احتمالاً فروش را افزایش داده است، اما به حاشیه سود شرکت آسیب می رساند، که احتمالاً تحت تأثیر هزینه های سرمایه ای متحمل شده برای فعالیت های تولید Gravity آن نیز بوده است. لوسید گفت که مخارج سرمایه ای به 198.2 میلیون دلار در سه ماهه رسید و انتظار می رود هزینه ها در سال 2024 به 1.5 میلیارد دلار برسد.

از نظر وضعیت نقدی، لوسید گفت که 4.62 میلیارد دلار پول نقد و معادل نقدی در اختیار دارد، نقدینگی کافی برای دوام در سه ماهه دوم سال 2025. لوسید در اواخر ماه مارس اعلام کرد که با سهامدار عمده خود، شرکت سرمایه گذاری عیار سوم، قرارداد تامین مالی منعقد کرده است. برای یک میلیارد دلار سرمایه گذاری عیار یکی از شرکت های وابسته به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) است.

راولینسون در این انتشار گفت: “من معتقدم که دو عامل وجود دارد که Lucid را متمایز می کند – فناوری برتر ما، فناوری داخلی و مشارکت با PIF”.

با احتساب حرکت روز دوشنبه پس از بازار، سهام Lucid اکنون بیش از 32 درصد از سال تا به امروز کاهش یافته است.

پراس سوبرامانیان خبرنگار یاهو فایننس است. می توانید او را دنبال کنید توییتر و در اینستاگرام.

برای دریافت آخرین اخبار بازار سهام و تجزیه و تحلیل عمیق، از جمله رویدادهایی که سهام را جابجا می کنند، اینجا را کلیک کنید

آخرین اخبار مالی و تجاری را از Yahoo Finance بخوانید

ویدیو مرتبط: