طراحی داخلی جواهر فروشی

·

در برخی از موارد، مشتریان بدون در نظر گرفتن ویترین طلافروشی و گاهی برای سوال از قیمت طلا و یا سکه به مغازه وارد می شوند. چرا که طلا کالایی لوکس و باارزش است و نباید به صرف اینکه هر مشتری وارد مغازه می شود آنرا به راحتی در دسترس عموم قرار دکوراسیون مغازه طلا و جواهر داد. نیم ست طلا با وزن سبک، و بدون نگین از دیگر محصولاتی است که به راحتی میتوان از فروشگاه های معتبر تهیه کرد. بازسازی فروشگاه طلا و جواهر در بازار تهران، برنده 3 جایزه معماری! برای مثال در طراحی معماری داخلی جواهر فروشیها به دلیل اینکه متقاضیان اکثرا خانم هستند باید نوع فضا به گونهای طراحی شود که برای خانمها جذاب باشد. مثلاً میتوانید از تم آجری استفاده کنید یا سماورهای قدیمی یا اینکه در گوشهای از طراحی رستوران سنتی خود تنوری را برپا کنید و خلاصه هر آنچه حس سنتی را به مشتری القا نماید را در طراحی دکوراسیون داخلی خود به کار بگیرید. همان طور که می دانیم بشر با گذشت زمان، دچار تغییرو تحولاتی در سبک زندگی خود ایجاد کرده است و همه ی آنچه که در گذشته بوده را با توجه به نیازوشرایط کنونی جامعه و جهان، به شکل کاملا مدرن امروزی به عرصه نمایش گذاشته است.پس هر کسب و کار نیاز مبرم به این دارد که اولا جهت به روز شدن و همسو شدن با دنیای پیشرفت، نگاه و نگرش خود را به سمت مدرنیته شدن سوق دهد.حال ما در این مقاله موضوع رو معطوف می کنیم به کسب و کاری همچون صنف طلا و جواهر فروشی، که احساس نیاز بیشتری به یک دکوراسیون شیک و به عبارتی مشتری پسند نسبت به سایر کسب و کار ها را دارد .

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه دوربین مدار بسته مانند سایر مغازههای دیگر باید طوری طراحی شود که محصولات قابل مشاهده باشند. خرید و نصب دستگاههای تخصصی طلاسازی مانند دستگاههای تعمیرات یا اعتبارسنجی طلا، ترازوهای مخصوص طلا و جواهر و… بهترین و لوکس ترین عینک ها را مانند یک جواهر گران قیمت در بهترین و شیک ترین ویترین مغازه قرار دهید. طراح داخلی می بایست تمامی نکته ها اهمیت را در ارتباط مهم طراحی دکان طلا و جواهر، مد لحاظ داشته باشد و در طراحی فضا در کنار اعتنا به زیبایی، مباحث امنیتی را نیز رعایت کند تا برای کار صاحب و مالک مغازه مشکلی ساخت نشود. پس از افتتاح موفقیتآمیز بوتیکهای تیفانی در توکیو و لندن، امروز در اکثر شهرهای مهم و بزرگ جهان نیز فروشگاه دارد. همچنین زمانی که شما منزل خود را عوض می کنید یکی از دغدغه های مهمی که برای اکثر خانم های خانه دار وجود دارد این است که چیدمان وسایل منزل خود را به چه صورت انجام دهند، و چگونه بتوانند با ایجاد هماهنگی مناسب میان وسایل مختلف منزل فضای چشم نوازی برای طراحی داخلی منزل خود بوجود آورند. از آن جایی که بیش تر مراجعین طلا فروشی ها خانم ها می باشند، باید سلیقه آن ها را مد نظر قرار داد.

همان طور که در بحث خودرو تیونینگ و اسپرت کردن مطرح هست که می توان آپشن ها و قابلیت های سفارشی به خودرو اضافه کرد و دستخوش تغییراتی نمود از بحث ظاهری گرفته تا افزایش عملکرد فنی موتور و… افراد زیادی به سفر کردن و دیدن جاهای جدید علاقه دارند. اغلب مشتریان جواهرفروشی ها قشر خانم ها هستند که به زیبایی بصری بسیار اهیمت می دهند و بسیاری از افراد تنها با دیدن دکوراسیونی شیک و لوکس حاضرند به آن فروشگاه اطمینان حاصل کنند و در نهایت اقدام به خرید کنند؛ لذا دکوراسیون باید چشمگیر باشد. همچنین برای فروش محصولات فروشگاه، تنها از پول نقد استفاده میکرد و کارت اعتباری یا چک نیز قابل قبول نبود.

نورپردازی ها با توجه به سبک شما باید تنظیم شوند. در این سبک تناسب های شدید، پرداخت تیره رنگ، کنده کاری های پرنقش و تزئینات جذاب وجود داشت. علاوه بر این چشم طمع دزدان نیز همیشه بدنبال طلا و جواهر میباشد، بنابراین باید دکوراسیون داخلی طلافروشی به گونهای انجام شود که هم چشم طرفدارانش را خیره کند و هم از چشم بد دزدان محافظت شود نهایت زیبایی و درخشش در نهایت امنیت نکته حائز اهمیتی است که باید در طراحی دکوراسیون داخلی طلافروشی در نظر داشت. باید توجه داشت که علاوه بر حفظ زیبایی شناسی، اصولی چون امنیت و حفاظت در چنین فروشگاه هایی می بایست رعایت شود. تیفانی اولین شرکت آمریکایی بود، که به چنین افتخاری دست یافت. ماهیت این شغل چنین می طلبد که فروشگاه دارای یک دیزاین خاص باشد طلافروشی از جمله فضاهای تجاری است که طراحی و دکوراسیون داخلی آن در میزان جذب مشتری و فروش بیشتر تاثیر به سزایی دارد. با این کار هم خیال خود را از میزان امنیت فروشگاهتان راحت کردهاید و هم شرایط را برای طراحی داخلی بسیار زیبا و چشمگیر برای جذب بیشتر مشتری فراهم کردهاید. دکوراتور باید توجه داشته باشد که طلا محصولی نیست که هر مشتری درخواست کند و فروشنده آن را از ویترین خارج کند؛ لذا طراحی ویترین ها باید به گونه ای باشد که بدون نیاز به دراوردن محصول، مشتریان قادر به مشاهده انها باشند و هرگاه قصدجدی در خرید داشتند آنرا در اختیارشان قرار دهند.

خرید طلای قسطی شرایطش این است که معمولا مبلغی را پیش پرداخت میگیرند و باقی مبلغ باقیمانده را بنا بر توافق طرفین ماهانه دریافت میکنند. اگر فرصت سفر پیش نیاد با نوشتههام سفر می کنم. شما پیش از خواندن این مطلب با کدام یک از این مکانها آشنایی داشتید؟ گرچه امروزه تیفانی به دلیل کالاهای ساخت طراحان بزرگ و لوازم فرعی، یک پیشاهنگ محسوب میشود، ولی نام تجاری آن، نشانه ثبات و استحکام است. شرکت تیفانی در سال ۱۸۳۷ توسط چارلز لوئیس تیفانی، بهعنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر تأسیس شد. یانگ» در سال ۱۸۳۷ در شهر نیویورک به عنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر افتتاح شد. امروزه این شرکت فروشنده طیف وسیعی از کالاها، لوازم و وسایل لوکس مانند: طلا و جواهر، نقره استرلینگ، چینی آلات، کریستال، نوشت افزار، عطر، ساعت، لوازم جانبی و نیز برخی از کالاهای چرمی میباشد. شهرت این شرکت، در بازار کالاهای لوکس، بیشتر برای کالاهای بخش الماس برند تیفانی میباشد و محصول ویژه آن، حلقههای نامزدی تیفانی است، که در بازارهای الماس، طلا و جواهرآلات بسیار مشهور میباشند.

با توجه به اینکه قیمت طلا روز به روز بیشتر میشود پر واضح است که تمام طلافروشی ها و جواهراتیها این امکان قسطی خریدن را نخواهند داشت. طلا هم به قیمت روز به خریدار فروخته و با مبلغ همان روز قرارداد بسته میشود. پویانو در همین مطب به بررسی چگونگی طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر خواهد پرداخت و نکاتی را در این رابطه برای بهبود کیفیت طراحی همین فضا اهمیت شما در دربین خواهد گذاشت. نکات ایمنی را که باید در مورد یک مغازه طلا فروشی رعایت کنیم طراحی درب ورود و خروج مناسب و با ایمنی بالا و هم چنین چگونگی دسترسی به طلا ها از این نکات می باشد. پس اگر در منازل و آپارتمان های کوچک زندگی می کنید اصلا نگران این موضوع نباشید، چرا که در منازل کوچک هم می توان ایده ها و تکنیک های دکوراسیون و طراحی داخلی را پیاده سازی نمود. اما باید گفت که اتفاقا در منازل و آپارتمان های کوچک هم می توان از تکنیک های دکوراسیون داخلی استفاده نمود. شاید برخی از افراد تصور کنند که دکوراسیون و طراحی داخلی بیشتر به درد منازلی می خورد که فضای بسیار بزرگی دارند و می توان ایده های مختلفی را در آن ها پیاده سازی کرد.

خیلی از افراد این تصور را دارند که دکوراسیون کار بسیار ساده ای است که می توان با استفاده از تغییر فضای جزیی می توان این کار را انجام داد. ساده ترین راه برای این که دست دوم بودن طلا را تشخیص بدهید، یک نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته. تردیدی نبود، که تیفانی یک نام تجاری تجملی است؛ ولی هر کسی میتوانست به یک فروشگاه تیفانی قدم بگذارد. گرچه قیمت بیشتر کالاها از توان مردم خارج بود، ولی همیشه نمونههای ارزانتری هم وجود داشت، که هر کسی میتوانست آنها را بخرد. اگر برای مغازه جواهر فروشی طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و شیک درست نشود آیا کسی هم به آن مغازه مراجعه می کند؟

به طور کلی طراحی داخلی دکوراسیون مغازه ها و فروشگاه ها به سلیقه شخصی و میزان بودجه فرد بستگی دارد اما پیشنهاد می شود که روی این موضوع سرمایه گذاری بسیاری کنید و حتما با یک طراح حرفه ای دکوراسیون داخلی مشورت نمایید چرا که اگر دکور داخلی فضا زیبا و جذاب باشد مشتریان بسیاری به سمت مغازه و فروشگاه شما خواهند آمد. اولین نکته ای که باید در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه به آن توجه کنیم متراژ آن میباشد. همانطور که میدانید طلا کالای گران بهایی است به همین منظور امنیت داشتن آن بسیار مهم میباشد تا از سرقت اجناس موجود در فروشگاه جلوگیری شود. یکی از مکانهای مهم در هتل، رستوران است که باید حتماً در آن حس تمایز و تفاوت را ایجاد کنید چراکه رستوران در یک شهر زیاد است اما میتوان فضای متفاوت و زیبای رستوران شما، سفر خوشی را برای همگان ایجاد کند. در سال ۱۸۶۱، آبراهام لینکلن، برای مراسم تحلیف ریاستجمهوری خود، ساخت یک جام را به شرکت تیفانی سفارش داد و در طول دوران ریاست جمهوری، برای همسرش یک سری زینت آلات از مرواریدهای ریز، ساخت تیفانی خرید. تیفانی در ساخت و فروش طلا سابقه درخشانی دارد و در سال ۱۹۳۰، جام طلایی آمریکا، معتبرترین جایزه مسابقات قایقرانی را طراحی کرد.

برای مثال، اگر شما بدنبال ایده دکور طلا فروشی کوچک هستید، می توانید ایده های مختلف که در ادامه به شما می گوییم را بررسی کنید تا از بین آن ها نکات مثبت مربوط به حیطه کاری خود را پیدا کنید. چراکه در منازل کوچک و آپارتمان هایی با متراژ پایین هم می توان با هماهنگ سازی میان اجزای مختلف خنه فضای آن را به شکل زیبایی طراحی کرد. درجه و شدت نور پردازی هر مغازه، بستگی به حالتی دارد که برای دکوراسیون آن مغازه خود وجود دارد. با توجه به این که طراحی داخلی طلا فروشی اهمیت ویژه ای در جذب مشتریان دارد از این رو برای اجرای طراحی شیک و لوکس در داخل مغازه طلا و جواهر باید از افراد مجرب و دیزاینر های ماهر کمک گرفت. متخصصین روشنایی سعی میکنند که با طراحی چراغهای ال ای دی، نزدیکترین نور را به نورهای خورشیدی تبدیل کنند. مثلاً NDK در طراحی دکوراسیون طلا فروش نیاوران سعی کرده از رنگ گلد به صورت یک دست در فضا استفاده نماید. دکوراسیون و طراحی داخلی منزل به منظور ایجاد هماهنگی میان اجزای داخلی خانه انجام می شود، و هدف اصلی آن ایجاد زیبایی منحصر به فرد و یک فضای دل انگیز و نوین در فضای خانه شما می باشد.

ویترین طلافروشی ام دی اف و کاربرد این مصالح در ساخت مغازه های طلا فروشی : ویترین طلافروشی ام دی اف شده . دیزاین دکوراسیون داخلی مغازه : شامل طراحی و پیشنهاد و آلترناتیو های گوناگون و متفاوت جهت جذب نظر مشتری در خصوص دیوار ها ، کف مغازه ، و سقف ، بطور کلی طراحی فضا ی داخلی گالری مغازه طلا یا جواهر فروشی ، همچنین دیزاین شلف ها و طبقات پشت سر فروشنده ، کانتر یا پیشخوان ، و ساخت و نصب و تحویل آن ها . زمانی که نورپردازی به صورت درست باشد، همه جزییات کالا از پشت شیشه ویترین و از جهات مختلف، قابل رویت می باشد.

تیفانی اند کو. (به انگلیسی: Tiffany & Co.) که معمولأ بنام تیفانی شناخته میشود، شرکت کالای لوکس آمریکایی و چندملیتی است، که در زمینه طراحی، ساخت و فروش جواهرآلات، اعم از طلا، نقره و الماس، فعالیت مینماید. در طراحی داخلی مسکونی میتوان از دکوراسیونهای موفق در این زمینه استفاده نمود و با بررسی ویژگیهای آن به چیدمان و رنگآمیزی و همچنین استفاده از سبکهای دیگر، در طراحی داخلی مسکونی پرداخت. اما مسئله ای که بسیار حائز اهمیت است، این است که طراحی و دکوراسیون داخلی باید توسط یک تیم خبره و متخصص در زمینه معماری ساخمان انجام شود. چنین فروشگاه هایی باید به گونه ای طراحی شوند که به طرز مطلوب مجموعه جواهرات را به نمایش بگذارند، به مشتریان این امکان را بدهد تا با سهولت موارد دلخواهشان را جستجو کنند و در عین حال امنیت حفظ شود. ایجاد تهویه مناسب و نورپردازی خوب را حتماً در دستور کار خود قرار دهید مخصوصاً در نقاط پرتراکم و شلوغی که بیشتر افراد در حال رفتوآمد هستند. نورپردازی طراحی لابی مسکونی را هم در نظر بگیرید مخصوصاً در قسمت نشیمن که برای مهمانان طراحی کردهاید و سعی کنید از یک لوستر یا چراغهای توکار یا … تیفانی اند کو. یک جواهر فروشی و نقرهسازی آمریکایی است، که توسط «چارلز لوئیس تیفانی» و «جان بی.

مبحث بعدی که در طراحی طلافروشی باید مورد توجه قرار گیرد، نورپردازی مناسب می باشد. مبحث بعدی که در مغازه های طلا فروشی باید به ان دقت داشت بالا بردن امنیت آن مکان است. یکی از عوامل تأثیر گذار بر محیط مغازه، زیبایی ظاهری آن است برای طراحی مغازه باید به این موضوع اهمیت داده شود. در این راستا پروسه طراحی داخلی طلافروشی یکی از سخت ترین کارهایی است که در حوطه طراحی صورت می پذیرد. بطور مثال در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مغازه طلافروشی ، به دیزاین داخل و جداره ها و سقف ، کف ، و .. میپردازد .