علامت تجاری نشان می‌دهد که شاسی‌بلند کوچک‌تر Lucid که اکنون تأیید شده است، «Earth» نامیده می‌شود

·

علامت تجاری نشان می‌دهد که شاسی‌بلند کوچک‌تر Lucid که اکنون تأیید شده است، «Earth» نامیده می‌شود

علامت تجاری نشان می‌دهد که شاسی‌بلند کوچک‌تر Lucid که اکنون تأیید شده است، «Earth» نامیده می‌شود

انتظار می‌رود شاسی‌بلند Gravity جدید لوسید اواخر امسال باشد، اما اوایل امسال، این خودروساز درخواست‌های علامت تجاری را برای چیزی که انتظار می‌رود یک شاسی‌بلند الکتریکی کوچک‌تر و مقرون به صرفه‌تر باشد، ثبت کرد. InsideEVs برنامه پلاک نام “زمین” را پیدا کرد که قرار بود در سال 2026 در پشت جاذبه زمین فرود بیاید.

سه نام مدل در برنامه دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ظاهر شد: Earth، Lucid Earth و Earth Dream Edition. طبق گزارش ها، لوسید قصد دارد تولید خود را در سال 2026 آغاز کند و باید به عنوان کم هزینه ترین مدل این شرکت قرار گیرد. اندازه آن مشابه تسلا مدل Y است، همچنین دارای قیمت رقابتی خواهد بود و انتظار می رود هزینه ورود به زیر 50000 دلار کاهش یابد.

مدیرعامل Lucid نیز در جریان تماس درآمد سه ماهه اول این خودروساز، این وسیله نقلیه را تایید کرد، اگرچه نام زمین تا زمانی که اپلیکیشن علامت تجاری کشف نشده بود، مشخص نبود. پیتر راولینسون گفت که مدل سایز متوسط ​​”حدود 48000 دلار” قیمت خواهد داشت و خاطرنشان کرد که این شرکت “سطوح کارایی بی‌نظیر” را دنبال خواهد کرد تا محدوده مورد انتظار مشتریان Lucid را ارائه دهد.

زمین می تواند یک مدل ساخت یا شکست برای این خودروساز باشد و دو سال زمان کافی برای رقبای با بودجه بهتر برای به روز رسانی است. مدل Y برای به‌روزرسانی عقب افتاده است، اگرچه اخراج‌ها و تحولات اخیر در تسلا می‌تواند آچاری را به چرخ دنده‌ها بیاندازد و سرعت را کاهش دهد.

اگرچه لوسید از حمایت بزرگی از سوی دولت عربستان سعودی برخوردار است، اما ثروت لوسید چیزی جز سنگ اندازی نیست. تحویل سه ماهه اول این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال 2023 افزایش داشت، اما پیش بینی آن برای 9000 دستگاه برای سال جاری حدود 25 درصد کمتر از انتظارات تحلیلگران است. راولینسون گفت که مطمئن است که Gravity آینده به افزایش حجم کمک خواهد کرد، اما این خودروساز ضررهای قابل توجهی را در هر دستگاه تحویل داده است، که مشخص نیست چگونه Lucid می‌تواند بدون تلاش مداوم برای کاهش زنجیره تامین و هزینه‌های تولید به سودآوری دست یابد.

ویدیو مرتبط: