فارکس چیست؟ بازار فارکس را بشناسید زند تریدرز

·

همان طور که می دانید در بازار فارکس جفت ارزها معامله می شوند اما بروکرهای فارکس معمولا معاملات طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و … را نیز ارائه می کنند. همین باعث شده که عده ای از تمام این موارد به عنوان فارکس یاد کنند. پس تا این جا یاد گرفتید که دارایی های زیادی را می توان در بروکرهای فارکس معامله کرد اما همه آن ها فارکس نیستند.

نحوه مدیریت ریسک بروکرهای فارکس | روش اول: B-book

فارکس چیست؟ بازار فارکس را بشناسید زند تریدرز

اگر تمایل به سرمایه گذاری در بازار فارکس را دارید و به انجام معاملات در این بازار علاقه مند هستید، لازم است بدانید که برای شروع لازم است که یک بروکر یا کارگزار مناسب برای خود انتخاب کنید. معامله گران فارکس اغلب از اهرم یا leverage برای رسیدن به سود از تغییرات قیمت نسبتاً کوچک در جفت ارز استفاده می کنند. اگر 1000 یورو خریداری کنید ، 1400 دلار آمریکا پرداخت خواهید کرد. اگر نرخ ارز بعداً به 1.50 تا 1 برسد ، می توانید این یورو را به قیمت 1500 دلار بفروشید و one hundred دلار سود ببرید.

انواع حالت های بازار فارکس

با مطالعه این درس همچنین با فرمول محاسبه شاخص دلار نیز آشنا خواهید college delta شد. در این درس مروری خواهیم داشت بر کلیه مطالب گفته شده در خصوص بحث جو بازار یا مارکت سنتیمنت. با مطالعه این درس خواهید دانست که گزارش کات یکی مهم ترین شاخص ها برای درک ها هیجان یا جو بازار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با شماره های آکادمی تماس حاصل فرمایید. برای ورود به بازار فارکس شما ابتدا باید اصول و قاعده این بازار را یاد بگیرید و سپس آموزشی درست و اصولی را طی کنید. روش انجام مبادلات در این بازار به این شکل می باشد که فعالان دربازارکه شامل موسسات مالی بزرگ ، بانک های مرکزی ، شرکت های بیمه ای ، شرکت های صادرات و واردات و ….. هستند یک ارز را خریداری کرده و به طور همزمان ارز دیگری را به فروش می رسانند . در این مقاله به شکل دقیق‌تر و تخصصی، به نوع معاملات و دارایی‌هایی که در فارکس خرید و فروش می‌کنید، اشاره خواهیم کرد.

ممکنه شما از لوریجی استفاده کنید که بیشتر از این لات رو به شما اجازه میده بگیرید ولی موقع معامله باید روی مقدار 0.1 لات و یا zero.07 ست کنید. با توجه به مطالبی که گفتید و تمرینی که کردید، اگر در حساب دمو به یک استراتژی متقن و حساب شده رسیدید، بله میشه گفت زمان خوبی هست. متاسفانه به دلیل مشغله زیاد صفحه لیست مقالات در مدرسه فارکس با تاخیر آپدیت میشه. بهتر هست برای مطالعه مقالات به ترتیب از لینک درس بعدی زیر هر مقاله استفاده کنید.

نحوه کسب سود از معامله در فارکس

اما معامله گری در این بازار برای هر کسی مناسب نیست چون بعضی از افراد نمیتوانند احساسات خود را کنترل کنند و این شغل را قمار میدانند. در صورتی که در این بازار همیشه باید درصد ثابتی از سرمایه خود را ریسک کنید، تا درصورت ضرر در یک معامله، کل سرمایه خود را از دست ندهید و بتوانید در بلندمدت سودآور باشید. بنابراین برای موفقیت در این بازار باید خودتان را بشناسید و بعد ببینید که چه سبکی معاملاتی با شخصیت شما سازگاری دارد.

همان طور که از نام این واژه پیداست، آنچه در این بازار معامله می گردد، ارزهای خارجی خواهد بود. حتی سهم ما که به عنوان معامله گرانی خرده پا مشغول به کار در بازار فارکس هستیم بسیار کوچک تر از این رقم است. این که دقیقا چه قدر از حجم معاملات مربوط به معامله گران خرده پا است دقیقا مشخص نشده اما تخمین زده می شود که حدود 200 تا 300 میلیارد دلار در روز سهم معامله گرانی مثل ما است.

  • مثلا یک بروکر فارکس ممکن است اهرم ۱ به ۵۰ ارائه دهد که این یعنی یک معامله گر با موجودی ۵۰ دلار، این امکان را دارد که به اندازه ۲۵۰۰ دلار خرید و فروش کند.
  • اما ترس از دست دادن سرمایه و نداشتن دانش و تخصص کافی در این حوزه، همچون مانعی بر سر راه علاقه‌مندان این تجارت سودآور، قرار گرفته است.
  • به طور کلی به تبدیل پول یا ارز یک کشور به ارز سایر کشورها معاملات ارزی گفته می‌شود که در بازارهای مالی انواع مختلف از معاملات در بازار ارز وجود دارد، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید.
  • در این درس خواهید آموخت که چرا باید هنگام معامله چندین تایم فریم را همزمان با هم بررسی کرد.