فراخوان کیا تلوراید شامل 427000 خودروی شاسی بلند به دلیل خطر واژگونی می شود

·

فراخوان کیا تلوراید شامل 427000 خودروی شاسی بلند به دلیل خطر واژگونی می شود

فراخوان کیا تلوراید شامل 427000 خودروی شاسی بلند به دلیل خطر واژگونی می شود

در یک اتفاق نادر برای کیا تلوراید، این خودروساز 427407 دستگاه را به دلیل خطر احتمالی عقب‌نشینی فراخوان می‌کند. با توجه به تاریخ مونتاژ مربوطه خودروهای موجود در استخر فراخوان از 9 ژانویه 2019 تا 19 اکتبر 2023، ما در مورد تقریباً کل دوره تولید شاسی بلند سه ردیفه کیا صحبت می کنیم. در خودروهایی که با این مشکل مواجه هستند، ممکن است در برخی موارد اسپلاین ها در میل محرک جلو سمت راست و میل محرک میانی (که بین دو میل محرک جلو قرار دارد، بنابراین “واسطه” است) به طور کامل درگیر نشوند. در گزارش فراخوان کیا آمده است که مشکل “مشکوک مونتاژ نامناسب توسط تامین کننده” مجموعه بلبرینگ و براکت است که در آن شفت ها با هم متحد می شوند.

با گذشت زمان، تراز نادرست می تواند به اسپلاین ها آسیب برساند. وقتی این اتفاق می‌افتد، درگیری خوب بین قطعاتی که چرخ‌های جلو را می‌چرخانند غیرممکن است – همان قسمت‌هایی که از حرکت چرخ‌های جلو در زمانی که گیربکس در پارک است جلوگیری می‌کند. کیا در گزارش فراخوانی خود نوشت: اگر ترمز دستی درگیر نباشد، آسیب‌دیدگی خطوط شافت ممکن است منجر به حرکت ناخواسته خودرو در پارک شود.

دفتر ایمنی کیا آمریکای شمالی در آوریل 2022 شروع به دریافت شکایات مالک کرد، رانندگان به «نداشتن گیربکس در پارک یا حرکت ناخواسته وسیله نقلیه»، ناتوانی در جابجایی گیربکس به پارک یا معکوس، صدای خرد کردن، لرزش، «یا سر و صدای هنگام ضربه زدن اشاره کردند. (الف) دست انداز و/یا هنگام چرخش.

چرخش تصادفی یکی از بدترین عبارات در صنعت است، بنابراین صاحبان Telluride باید این موضوع را در اسرع وقت بررسی و رفع کنند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها به رانندگان توصیه می‌کند هر زمان که وسیله نقلیه را پارک می‌کنند، ترمز دستی را به‌طور دستی فعال کنند.

کیا معتقد است که تنها 1 درصد از کل جمعیت فراخوان ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. گزارش جدول زمانی فراخوان بیان می‌کند که از 16 مورد گزارش شده حرکت ناخواسته وسیله نقلیه در پارک، تنها 6 مورد مشاهده شد که “آسیب/ساییدگی در شفت میانی مطابق با درگیری جزئی شفت میانی و محور جلوی سمت راست داشتند.”

درمان یک فرآیند دو مرحله ای است. کیا می‌گوید مالکان باید نزد نمایندگی‌های خود توقف کنند و فروشندگان نرم‌افزار به‌روز شده الکترونیکی ترمز دستی (EPB) را نصب می‌کنند تا به‌طور خودکار EPB را درگیر کند تا از حرکت ناخواسته خودرو در زمانی که تعویض دنده در موقعیت «P» (پارک) و موتور قرار دارد، جلوگیری کند. خاموش است، یا زمانی که وسیله نقلیه در هر موقعیت تعویض دنده متوقف شده و درب راننده باز می شود.” اطلاعیه NHTSA هیچ اشاره ای به مرحله دوم نمی کند، اما اخبار خودرو گزارش می دهد که فروشندگان همچنین شفت ها و یاتاقان ها و مجموعه براکت ها را بررسی کرده و قطعاتی را که به آن نیاز دارند تعویض می کنند.

نامه‌ها به مالکان تا 15 مه ارسال می‌شود. در عین حال، مالکان می‌توانند با خدمات مشتریان کیا با شماره 800-333-4542 و مرجع شماره فراخوان داخلی SC303 تماس بگیرند. رانندگان Telluride همچنین می توانند با خط تلفن ایمنی NHTSA به شماره 888-327-4236 (TTY 800-424-9153) تماس بگیرند، یا به www.nhtsa.gov، برای اطلاعات بیشتر در مورد کمپین شماره 24V214000.

هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است که آیا هیوندای پالیسید مشابه مکانیکی ممکن است تحت تأثیر همین مشکل قرار گیرد یا خیر.