فروش مزدا 6 جدید امسال در چین آغاز می شود

·

فروش مزدا 6 جدید امسال در چین آغاز می شود

هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا مزدا هرگز به جایگزینی 6 سدان سایز متوسط ​​خود خواهد رسید یا خیر، صحبت نمی کند، اما در چین، این خودروساز پیشنهاد جدیدی در این بخش دارد.

مزدا روز پنجشنبه از خودروی دیفرانسیل عقب EZ-6 در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی کرد. این سدان خیره کننده توسعه مزدا و شریک چینی آن Changan Automobile است و قرار است تا قبل از پایان سال در چین به فروش برسد. فروش در سایر بازارها اعلام نشده است.

خریداران می‌توانند بین پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی یا الکتریکی یکی را انتخاب کنند، که دومی تقسیم وزن ایده‌آل 50:50 جلو به عقب و برد 373 مایل را در چرخه آزمایشی مورد استفاده در چین ارائه می‌کند. اگر با استفاده از چرخه سختگیرانه EPA محاسبه شود، این رقم تا حدودی کمتر خواهد بود.

طول EZ-6 193.7 اینچ است که حدود 4.5 اینچ طولانی تر از مزدا 6 قبلی است. مزدا نگفته است که این خودرو از چه پلت فرمی استفاده می کند، اما رسانه های چینی گزارش دادند که EZ-6 یک پلت فرم مشترک با یک سدان چانگان به نام SL03. مزدا تایید کرده است که چانگان مسئول توسعه پیشرانه های EZ-6 و همچنین ویژگی های اتصال آن بوده است.

مزدا EZ-6 2025

مزدا EZ-6 2025

نمای بیرونی و داخلی حاصل کار طراحان مزدا است. این خودروساز گفت که EZ-6 آخرین تکامل زبان طراحی Kodo خود را نشان می دهد.

کابین دارای طراحی نامرتب و معمولی مزداهای مدرن است. کنترل‌های فیزیکی محدود به نظر می‌رسند و طراحان از صفحه‌نمایش لمسی بزرگ با جهت‌گیری منظره مشابه آنچه در تسلا می‌بینید، ترجیح می‌دهند. همچنین می‌توان از کنترل ژست‌ها و کنترل صوتی استفاده کرد که این مورد حتی زمانی که راننده خارج از خودرو است، به عنوان مثال در حین مانورهای پارک از راه دور، کار می‌کند.

کانسپت مزدا آراتا

کانسپت مزدا آراتا

مزدا همچنین از نمایشگاه خودروی پکن برای معرفی کانسپت کراس اوور الکتریکی آراتا استفاده کرد. مزدا گفت این کانسپت به بررسی مضامین طراحی جدید برای خودروهای الکتریکی آینده با هدف مصرف کنندگان چینی می پردازد.

انتظار می‌رود یک نسخه تولیدی، بار دیگر با استفاده از فناوری EV از Changan، سال آینده در بازار چین عرضه شود.