فورد شلبی سوپر اسنیک 2024 با بیش از 830 اسب بخار ضربه می زند

·

فورد شلبی سوپر اسنیک 2024 با بیش از 830 اسب بخار ضربه می زند

شلبی امریکن با رونمایی از جدیدترین نسل موستانگ Super Snake خود به جشن های فورد در شصتمین سالگرد تولید موستانگ در این هفته پیوست.

شلبی گفت که این خودرو نشان دهنده اولین برداشت شلبی از نسل هفتم فورد موستانگ بازطراحی شده است و دارای یک موتور 5.0 لیتری V-8 سوپرشارژ موجود است که در مشخصات نهایی خود بیش از 830 اسب بخار قدرت خواهد داشت. این مدل Super Snake قبلی را تحت الشعاع قرار می دهد که قدرت آن به 825 اسب بخار می رسید.

خودروی جدید که روز پنجشنبه در روز افتتاحیه حراج بارت-جکسون در پالم بیچ فلوریدا رونمایی شد، تابستان امسال تولید خود را آغاز می کند و در تیراژ محدود تنها 250 دستگاه برای سال 2024 ساخته خواهد شد. اطلاعات قیمت اعلام نشده است.

خریداران می‌توانند بین مدل‌های بدنه کوپه یا کانورتیبل، و نسخه‌های V-8 تنفس طبیعی یا سوپرشارژ یکی را انتخاب کنند. موتور 5.0 لیتری V-8 موستانگ GT است و بدون دمنده قدرت 480 اسب بخاری را ارائه می دهد. نسخه سوپرشارژ از یک سوپرشارژر 3.0 لیتری Whipple و مجموعه ای از مدهای دیگر برای آزادسازی بیش از 830 اسب بخار استفاده می کند. برای هر دو پیشرانه، خریداران می توانند گیربکس 6 سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک را انتخاب کنند. رانندگی فقط به چرخ های عقب است.

به گفته جو کانوی، مدیر عامل شلبی، این خودرو با همکاری فورد و ویپل توسعه یافته است و دارای ارتقاهایی است که عمدتاً بر عملکرد تمرکز دارد. ویژگی های برجسته شامل کاپوت آلومینیومی کم وزن با دریچه های فیبر کربنی و پین های کاپوت دکمه ای، قسمت جلوی پهن تر با گلگیرهای فیبر کربنی و عناصر آیرودینامیکی جدید با هدف بهبود نیروی رو به پایین از جمله اسپلیتر جلو، رکاب های جانبی و دیفیوزر عقب است. . نسخه های کوپه نیز بال عقب سفارشی دریافت می کنند.

برای شاسی، شلبی سیستم تعلیق خود را اضافه کرده است که برای ارائه پیچ های تیزتر طراحی شده است. این خودرو همچنین به چرخ های 20 اینچی منیزیمی ساخته شده است و مجموعه ای از ترمزهای شلبی درون چرخ ها قرار دارد.

هر خودرو در رجیستری رسمی شلبی گنجانده شده است و دارای گارانتی سه ساله 36000 مایلی است. گارانتی اصلی فورد برای پیشرانه نیز دست نخورده باقی مانده است. این خودروها منحصراً برای بازار ایالات متحده ساخته می‌شوند، اما شلبی گفت که برخی از نمونه‌های اضافی ممکن است توسط فروشگاه‌های عملکردی شریک در مکان‌های دیگر ساخته شوند.

موستانگ سوپر مار اصلی شلبی آمریکا در سال 1967 به عنوان یک نمایشگر با سرعت بالا برای تست لاستیک ساخته شد. این خودرو دارای یک موتور مسابقه ای سبک وزن 427 اینچی مکعبی بود که از فورد GT40 برنده Le Mans بلند شده بود و تنها یک نمونه ساخته شد. یک دوره تولید کوچک برنامه ریزی شده بود اما این پروژه در نهایت به دلیل هزینه ها لغو شد. با این حال شلبی در نهایت مدل اصلی 1967 را در اواخر دهه گذشته در تعداد محدودی از 10 خودرو با استفاده از شاسی اصلی موستانگ به تولید رساند.